Utolsó frissítés: Szerző:

3+1 fontos KPI a digitális marketingben, amit neked is monitoroznod kell

A KPI-ok olyan kulcsfontosságú teljesítménymutatók vagy számértékek, amelyek hűen tükrözik a marketingstratégia végrehajtására tett erőfeszítéseket, a különböző csatornák, eszközök és stratégiák hatékonyságát.

Az alapvető KPI-ok folyamatos figyelemmel kísérése kikövezi a sikerhez vezető utat, például a célközönség eredményesebb megértését és az őket cselekvésre ösztönző digitális élmények kialakításában is fontos szerepet játszanak, emellett, a weboldal hatékonyságnövelésében, az e-mail-marketing és közösségimédia-marketing, illetve a PPC-stratégiákat illetően is elévülhetetlen a szerepük.

Íme 3+1 KPI, amit a digitális marketingben monitorozni kell

1. Átkattintási arány (CTR)

Ez az általánosan követett KPI a bármely hivatkozásra leadott kattintások százalékos aránya, amelyek megjelenítéseket generáltak, akár egy weboldalon, akár egy hírlevélben. Az átkattintási arányok, más néven CTR, nem csak azért fontos, hogy megértsük, hányan látják az adott hirdetést, landing oldalt, üzenetet, hanem azért is, mert megmutatja hányan tesznek lépéseket és bővítik digitális élményüket.

Ez a mérőszám betekintést nyújt különféle marketingtaktikákba és segít megérteni, hogy a tartalom milyen visszhangot kelt, illetve hogyan és milyen cselekvési szándékot vált ki a célközönségben. Általánosságban véve elmondható, hogy az 1% feletti CTR egészséges.

Az optimális CTR természetesen más tényezőktől is függ, például a célközönségtől, a tartalomtól és a használt CTA-tól. A CTR-re például egy helyesírási hibáktól tűzdelt vagy nem a célközönségre szabott tartalom, valamint egy rossz CTA is ronthatja.

2. Konverziós arány

A konverziós arány betekintést nyújt abba, hogy az értékesítési tölcséred és a sales journey sikeres-e vagy sem. Szinte minden iparágban és bármilyen digitális marketing taktikában alkalmazható.

A konverziós arány lényegében olyan arányszám, amely az elvárt marketing célt (például közvetlen vásárlás, hírlevél-feliratkozás, letöltés, profil bekövetése stb.) sikeresen végrehajtó emberek számát osztja a látogatók, megnyitók, felhasználók stb. teljes számával.

Például abban az esetben, ha e-mail-feliratkozókat gyűjtesz és a feliratkozás gombra kattintó 1000 ember közül 100 sikeresen megadta az e-mail-címét (ebben az esetben az új e-mail-cím a konverzió), a konverziós arány 10%. Ez a KPI a konvertált leadek számának eredménye. A konverziós arány egy tág érték, amely tükrözi, mennyire sikeresek a marketingtevékenységek összességében.

3. Kulcsszavak rangsorolása

A kulcsszavak még mindig relevánsak a digitális marketingben és nemcsak a SEO miatt, hanem azért is, mert segítenek a látogatóknak a digitális kontextus megjelenítésében. Például a meta leírásban elhelyezett kulcsszó segítségével, amivel a felhasználó a keresési találatok során szembesül.

Persze a keresőmotorokat is úgy tervezték, hogy a célközönség számára releváns tartalmakat részesítsék előnyben egy-egy weboldal vagy épp blog rangsorolása során. Minél hatékonyabb kulcsszavakat használsz ésszerű módon a tartalmaidban, annál kedvezőbb pozíciókba kerülsz az organikus találatok között.

A kulcsszavak rangsorolása azért is fontos KPI, mert eleinte ezek segítségével találkoznak a cégeddel / márkáddal azok a felhasználók, akik a terméked vagy szolgáltatásod piacán potenciális ügyfeleid lehetnek.

Annak meghatározása, hogy a weboldalad jelenleg a kívánt pozícióban van-e vagy sem, nagyban függ az itt elhelyezett kulcsszavak minőségétől és mennyiségétől. Emiatt is fontos például ügyelni a kulcsszósűrűségre, valamint az oldal tartalma és a címstruktúra kulcsszavakkal történő optimalizálására.

Időről időre érdemes elvégezni egy-egy kulcsszókutatást, majd az eredmények fényében felmérni, hogy szükség van-e például tartalomfejlesztésre.

+1 Ügyfélszerzési költség (CAC)

Egy másik hasznos mérőszám, amellyel nyomon követheted a hatékonyságodat a digitális marketing kampányokban, az ügyfélszerzés költsége, vagyis a CAC. Ez a KPI mutatja meg annak teljes költségét, hogy mennyibe került a cégednek egy új ügyfél, vagyis az, hogy felhasználóból ügyfél legyen.

Általában a PPC hirdetések statisztikái között találkozhatsz vele. meg annak a teljes összegnek a költségét, amelybe a felhasználóból ügyfél lett, és gyakran ez a Kiszámítása úgy történik, hogy a teljes marketingköltséget elosztjuk a megszerzett ügyfelek számával.

Ezt a KPI-t széles körben használják az e-kereskedelemben, a B2C és a B2B tevékenység során egyaránt. Gyakran ez a legfontosabb adat annak eldöntésére, hogy egy online marketing kampány mennyire volt hatékony a bevételt generáló ügyfélszerzés folyamataiban.

Végső soron, ha világos üzleti célokat tűzöl ki, méred az eredményeket és ha szükséges, menet közben alakítasz a kevésbé hatékony folyamatokon vagy beállításokon, eredményesebben érheted el a kitűzött célokat. Ebben egyébként egy hatékony, egyedi és kulcsszóoptimalizált weboldal is segíthet.

Címkék

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Ajánlott bejegyzések

2021. november 28.

Mit is takar pontosan a long tail elnevezés és miért érdemes long tail kulcsszavakat használnod oldalad keresőoptimalizálásának felépítése során? Most hoztunk néhány dolgot, melyeket érdemes lehet tudnod a témával kapcsolatban, mielőtt SEO kampányba kezdenél.

2018. július 27.

Naponta ezerszámra készülnek újabbnál újabb weboldalak, azonban nagyon kevés közülük, ami valóban képes arra, hogy széles körben érjen el sikereket. De vajon mi lehet ezeknek a honlapoknak a titka? Most megmutatjuk, neked milyen szakmai segítségére lehet szükséged, hogy a te üzleted szekere is megállíthatatlanul beinduljon.

Népszerű bejegyzések