Utolsó frissítés: Szerző:

5 általános hiba, melyet weboldaladdal elkövethetsz

Míg egy ügyesen felépített, minőségi honlap a siker kulcsa lehet cégünk számára, addig egy átgondolatlan, összecsapott oldal akár a bukásunkhoz is vezethet.

Mik azok a hibák, melyeket hajlamosak vagyunk elkövetni egy céges honlapkészítés során, de mindenképp érdemes elkerülnünk, ha szeretnénk, hogy vállalkozásunk magabiztos és megbízható piaci szereplőként jelenjen meg a potenciális ügyfelek előtt?

Nem megfelelő webdesign

Az egyik legáltalánosabb probléma egy honlap felépítése során a gyenge webdesign. Az átláthatatlan felépítés vagy rossz színséma használata amatörizmust sugall, és könnyedén elriaszthatja cégünktől a potenciális érdeklődőket. A tervezés első fázisa tehát ezeknek az átgondolása, hogy mi az ami a mi célcsoprotunknál a legjobban működhet.

Fontos a célcsoportnak megfelelő megjelenés, a megfelelő színséma, valamint az ízléses, könnyen olvasható betűkészlet megválasztása mellett az, hogy a tervezés során minél inkább törekedjünk az egyszerűségre és az átláthatóságra.

Túlzottan bonyolult navigáció

Akadnak olyan honlapok, melyeken a menük dzsungelében eligazodni még a gyakorlott felhasználók számára is túlzottan nagy kihívást jelent, pedig nekünk az a célunk hogy a felhasználó minél egyszerűbben megtalálja a számára értékes információkat. A szép webdesign is csak egy pont, ha nem társul kellően magas felhasználói élménnyel!

A komplikált navigáció elterelheti a figyelmet a fontos tartalmakról, éppen ezért oldalunk megtervezése során törekedjünk arra, hogy egy látogatónak minél kevesebb lépésből sikerüljön eljutnia az általa keresett tartalomhoz, mielőtt még csalódottságában elhagyja az oldalt, és talán felkeresi a konkurenciát.

Hasznos tartalom hiánya

Abban az esetben, ha a weboldalad csak cégedről szól, és nem kínál az érdeklődők problémáira megoldásokat, nem több, mint egyszerű, online formában elérhető prospektus.
Az internetes felületen történő bemutatkozás hasznos ugyan, de érdemes oldalunkat a látogatók számára vonzó, érdekes, és igényes tartalommal feltölteni, hogy minél több időt töltsenek el a honlapon, és a jövőben akár visszatérő vendéggé váljanak.

Te tudod mire vágynak igazán a felhasználóid?

Ritkán frissülő tartalom

A hónapok óta nem frissített weboldal a legtöbb látogató számára elavult, nem megbízható forrás látszatát kelti. Te megbíznál egy oylan weboldalban, ami a főoldalán még a tavaly nyári akciót hirdeti?
Szerintünk nem, és a többi látogató sem fog megbízni benne!

Amennyiben szeretnénk, hogy a látogatóink visszatérjenek, fontos, hogy amilyen gyakran tudjuk, frissítsük a korábban említett, értékes és informatív tartalmakat.

Ügyeljünk mindig a pontos, valós elérhetőségek feltüntetésére, a pontosan és szabályosan kitöltött impresszumra valamint ÁSZF és adatvédelmi tájékoztatóra, valamint ha üzletünk van akkor a mindenkori és a rendkívüli nyitva és zárvatartások pontos megadására is.

Konkrét célközönség hiánya

Az egyik legsúlyosabb probléma, amikor weboldalunkkal mindenkihez próbálunk szólni, ezáltal pedig végeredményképp senkit nem sikerül konkrétan megszólítanunk. Rendkívül fontos, hogy ismerjük, kikből áll a konkrét célközönségünk és a honlapunkon megjelenő tartalmat kifejezetten azon réteg számára tegyük fogyaszthatóvá és élvezetessé, akikhez szeretnénk, hogy eljusson az üzenetünk.

Ne félj szűkíteni a célközönségeden!

Hogyan határozd meg a célközönséged? Itt találsz hozzá kis segítésget: Így határozd meg weboldalad célközönségét!

További ötletekért olvasd el az újabb bejégyzésünket: Négy apró hiba, amely miatt a látogatók nem kedvelik a honlapodat

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Ajánlott bejegyzések

2020. június 06.

A webáruházak célja mindig a forgalom generálás és az eladás, ehhez viszont látogatók kellenek. Hiába van egy nagyon szép webáruházad, ha nem képes eladni és csak pár ember látogatja havonta. Ahhoz, hogy rendszeresen érkeznek a weboldalra új egyedi látogatók, folyamatos munka és optimalizálás szükséges.

2023. december 18.

Előfordult már veled, hogy egyik nap a melbát, a másik nap a csokis kekszet kóstoltad meg egy fagyizóban? Esetleg gyakran cserélgeted a képedet a Facebookon? Nos, valójában ez is A/B tesztelésnek számít, de az online marketingben ezt egy konverziónövelő eszközként tartjuk számon. Írásunkból kiderül, hogyan is működik ez és mire való.

Népszerű bejegyzések