Utolsó frissítés: Szerző: Szabó Zsolt
Míg egy ügyesen felépített, minőségi honlap a siker kulcsa lehet cégünk számára, addig egy átgondolatlan, összecsapott oldal akár a bukásunkhoz is vezethet.
Mik azok a hibák, melyeket hajlamosak vagyunk elkövetni egy céges honlapkészítés során, de mindenképp érdemes elkerülnünk, ha szeretnénk, hogy vállalkozásunk magabiztos és megbízható piaci szereplőként jelenjen meg a potenciális ügyfelek előtt?
Az egyik legáltalánosabb probléma egy honlap felépítése során a gyenge webdesign. Az átláthatatlan felépítés vagy rossz színséma használata amatörizmust sugall, és könnyedén elriaszthatja cégünktől a potenciális érdeklődőket. A tervezés első fázisa tehát ezeknek az átgondolása, hogy mi az ami a mi célcsoprotunknál a legjobban működhet.
Fontos a célcsoportnak megfelelő megjelenés, a megfelelő színséma, valamint az ízléses, könnyen olvasható betűkészlet megválasztása mellett az, hogy a tervezés során minél inkább törekedjünk az egyszerűségre és az átláthatóságra.
Akadnak olyan honlapok, melyeken a menük dzsungelében eligazodni még a gyakorlott felhasználók számára is túlzottan nagy kihívást jelent, pedig nekünk az a célunk hogy a felhasználó minél egyszerűbben megtalálja a számára értékes információkat. A szép webdesign is csak egy pont, ha nem társul kellően magas felhasználói élménnyel!
A komplikált navigáció elterelheti a figyelmet a fontos tartalmakról, éppen ezért oldalunk megtervezése során törekedjünk arra, hogy egy látogatónak minél kevesebb lépésből sikerüljön eljutnia az általa keresett tartalomhoz, mielőtt még csalódottságában elhagyja az oldalt, és talán felkeresi a konkurenciát.
Abban az esetben, ha a weboldalad csak cégedről szól, és nem kínál az érdeklődők problémáira megoldásokat, nem több, mint egyszerű, online formában elérhető prospektus.
Az internetes felületen történő bemutatkozás hasznos ugyan, de érdemes oldalunkat a látogatók számára vonzó, érdekes, és igényes tartalommal feltölteni, hogy minél több időt töltsenek el a honlapon, és a jövőben akár visszatérő vendéggé váljanak.
Te tudod mire vágynak igazán a felhasználóid?
A hónapok óta nem frissített weboldal a legtöbb látogató számára elavult, nem megbízható forrás látszatát kelti. Te megbíznál egy oylan weboldalban, ami a főoldalán még a tavaly nyári akciót hirdeti?
Szerintünk nem, és a többi látogató sem fog megbízni benne!
Amennyiben szeretnénk, hogy a látogatóink visszatérjenek, fontos, hogy amilyen gyakran tudjuk, frissítsük a korábban említett, értékes és informatív tartalmakat.
Ügyeljünk mindig a pontos, valós elérhetőségek feltüntetésére, a pontosan és szabályosan kitöltött impresszumra valamint ÁSZF és adatvédelmi tájékoztatóra, valamint ha üzletünk van akkor a mindenkori és a rendkívüli nyitva és zárvatartások pontos megadására is.
Az egyik legsúlyosabb probléma, amikor weboldalunkkal mindenkihez próbálunk szólni, ezáltal pedig végeredményképp senkit nem sikerül konkrétan megszólítanunk. Rendkívül fontos, hogy ismerjük, kikből áll a konkrét célközönségünk és a honlapunkon megjelenő tartalmat kifejezetten azon réteg számára tegyük fogyaszthatóvá és élvezetessé, akikhez szeretnénk, hogy eljusson az üzenetünk.
Ne félj szűkíteni a célközönségeden!
Hogyan határozd meg a célközönséged? Itt találsz hozzá kis segítésget: Így határozd meg weboldalad célközönségét!
További ötletekért olvasd el az újabb bejégyzésünket: Négy apró hiba, amely miatt a látogatók nem kedvelik a honlapodat
2023. augusztus 08.
A weboldalakat gyakran tekintik a vállalkozások digitális kirakatának, amely lehetővé teszi számukra, hogy termékeiket, szolgáltatásaikat és legfőbb értékeiket bemutassák a globális közönségnek — a célközönségüknek. A gyorsan digitalizálódó világban az üzleti stratégiák kulcsfontosságú elemévé váltak.
2023. január 22.
Egy tanulmány szerint havonta 431 millió ember használja a Pinterestet, mint inspirációs forrást az élet minden területéhez: barkácsoláshoz, divathoz, lakberendezéshez, mindennapi receptekhez. A 14. legaktívabb közösségi médiaplatform, és egyike azoknak, amelyeken a legjelentősebb az üzleti promóció lehetősége. A Pinterest minden bizonnyal a közösségi média nagy játékosai közé sorolható, még akkor is, ha a számok nem érik el a versenytársait, a Facebookot és az Instagramot.