Utolsó frissítés: Szerző:

Útmutató a közösségi média posztoláshoz

Hogyan kezdj neki?

Az első és legfontosabb dolog, hogy legyen egy saját, egyedi honlapod, ne csupán a közösségi médiát használd kommunikációra. Csapatunk naprakész, az igényeidnek megfelelő designt biztosító és a SEO szempontoknak is megfelelő weboldalak készítésével foglalkozik, így keress minket bátran, ha cégednek új honlapra vagy egy kis vérfrissítésre van szüksége.

A közösségi médiában való megjelenést egy professzionálisan felépített honlap remekül szolgálja. A hitelességet, megbízhatóságot az emberek nagyra értékelik és ha nem rendelkezel saját weboldallal, ahol minden fontos adatot – kapcsolat, küldetés, termékek, illetve szolgáltatások részletes bemutatása árakkal – megtalálnak, nagy valószínűséggel nem téged fognak választani.

Kit akarsz megszólítani?

A következő feladat a célcsoport meghatározása. Át kell gondolnod, kiket akarsz megszólítani posztjaiddal, kik érdeklődhetnek a vállalatod termékei, szolgáltatásai iránt. Felesleges dolog például a TikTokon hirdetni, videókat kirakni, ha inkább a 40-60 éves korosztályból kerülnek ki vásárlóid, megrendelőid.

A célcsoport meghatározása segíthet a nagyobb konverziószám elérésében és a kreatív tartalmak létrehozásában. Könnyű belátni, hogy más-más érdekli a tiniket, mint a nyugdíjasokat, és az életviteltől is függ, ki mire kíváncsi. Van, aki inkább hosszabb posztokat szeret olvasni, mert több ideje van erre, mások a rövid videókat részesítik előnyben, amit a tömegközlekedési eszközön is megnézhetnek munkába menet.

Milyen közösségi média platformok léteznek?

A Facebook egyeduralma véget ért, de azért még mindig ez a legnagyobb hirdetési felület, amin a legtöbb ember elérhető. Persze nem megy egyik napról a másikra a követőtábor kialakítása, ezért fontos, hogy rendszeresen posztolj, minél érdekesebb, egyedibb hírt ossz meg a vállalkozásoddal kapcsolatban. Mindenképp legyen a cégednek saját Facebook-oldala!

A második legnépszerűbb csatorna a YouTube, ahol a keresések nagy százaléka is történik a Google-n kívül. A SEO szempontjait is figyelembe véve rakj ki ide tartalmakat, elsősorban videókat. A minőségre törekedj inkább e csatornán, ne a mennyiségre!

Az Instagram a fiatalok, modern eszközöket, innovációt, szépséget, dizájnt kedvelő emberek kedvelt közösségi médiuma. Ízléses képek és videók gyűjteménye, amelyek segítségével sok embert elérhetsz. Egyre többen használják ezt a platformot is.

A TikTok elsősorban a tinik és a fiatal felnőttek körében népszerű, de mivel a legdinamikusabban fejlődő csatornáról van szó, itt is érdemes tartalmakat elhelyezni. Többségében rövid, pár másodperces, esetleg 1-1,5 perces videókat találunk itt, amelyek lehetnek viccesek, tanító jellegűek vagy figyelemfelkeltőek, néha meghökkentőek is. Sok influencer található a csatornán, akikkel érdemes együttműködési szerződést kötni.

A LinkedIn a B2B marketingkommunikáció eszköze elsősorban. Ha a vállalatod más cégeknek értékesít, illetve célcsoportod nagyrészt a 25-50 éves, felsőfokú végzettségűek köréből kerül ki, akkor itt is érdemes jelen lenned.

A Pinterest képmegosztó platformban rejlő lehetőségeket manapság még kevesen használják ki és nem is ez az elsődleges oldal vállalkozásod népszerűsítéséhez, azonban célszerű előbb-utóbb itt is regisztrálnod és képeket feltöltened.

Miről posztolj?

Sokszor nehéz eldönteni, miről is posztolj, mivel tartsd fenn a figyelmet a social media csatornákon. Nézd meg, versenytársaid hogyan csinálják és alkalmazd azokat a trükköket, ami neked is beválhat, de persze ne egy az egyben másold le őket.

Színes, érdekes feliratozott képek, infografikák mindenképp kellenek, akár a Facebookról, akár az Instagramról vagy LinkedInről van szó. Ezek elkészítéséhez a legmegfelelőbb alkalmazás a Canva, amely egyre népszerűbb a felhasználók körében.

Jól teszed, ha a közösségi médiához való tartalomgyártást kiszervezed egy ügynökségnek, így jobban tudsz a feladataidra koncentrálni. Ha gondolod, blogcikkeket is írathatsz velük, amelyeket szintén posztolni lehet a felületekre.

A napi, heti posztokon kívül azonban a hirdetésekről se feledkezz meg! Ebben is tudunk neked segíteni Online marketing szolgáltatásunk által.

Keress minket elérhetőségeinken és kérj ingyenes árajánlatot. A sikeres vállalkozások mind jelen vannak a közösségi média felületein, ne maradj le te sem!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Ajánlott bejegyzések

2019. december 19.

Weboldalunk felépítése során rendkívül fontos szerepet tölt be a kérdés, hogy az általunk megosztott tartalmak milyen módon legyenek fogyaszthatóak a látogatók számára. Mobilon és asztali számítógépen is más a böngészés élménye. Megmutatjuk, mely eszközökön mik a leginkább felhasználóbarát megoldások a tartalom megjelenítésére.

2023. október 11.

Régen, ha egy céget reklámozni kellett a szórólap, brosúra, képeslap vagy a helyi újságban megjelent hirdetés között kellett dönteni. De a mai digitális világban a lehetőségek végtelenek! Ha szeretnéd megtalálni a legjobb módszereket vállalkozásod népszerűsítésére, a megfelelő cikkhez érkeztél. Bármilyen kérdésed van a online promócióval kapcsolatban, itt hasznos információkat találhatsz: mi az online promóció, milyen előnyei vannak vállalkozásod számára, miért érdemes alkalmazni?

Népszerű bejegyzések