Útmutató a közösségi média posztoláshoz

Utolsó frissítés: Szerző:

Útmutató a közösségi média posztoláshoz

Hogyan kezdj neki?

Az első és legfontosabb dolog, hogy legyen egy saját, egyedi honlapod, ne csupán a közösségi médiát használd kommunikációra. Csapatunk naprakész, az igényeidnek megfelelő designt biztosító és a SEO szempontoknak is megfelelő weboldalak készítésével foglalkozik, így keress minket bátran, ha cégednek új honlapra vagy egy kis vérfrissítésre van szüksége.

A közösségi médiában való megjelenést egy professzionálisan felépített honlap remekül szolgálja. A hitelességet, megbízhatóságot az emberek nagyra értékelik és ha nem rendelkezel saját weboldallal, ahol minden fontos adatot – kapcsolat, küldetés, termékek, illetve szolgáltatások részletes bemutatása árakkal – megtalálnak, nagy valószínűséggel nem téged fognak választani.

Kit akarsz megszólítani?

A következő feladat a célcsoport meghatározása. Át kell gondolnod, kiket akarsz megszólítani posztjaiddal, kik érdeklődhetnek a vállalatod termékei, szolgáltatásai iránt. Felesleges dolog például a TikTokon hirdetni, videókat kirakni, ha inkább a 40-60 éves korosztályból kerülnek ki vásárlóid, megrendelőid.

A célcsoport meghatározása segíthet a nagyobb konverziószám elérésében és a kreatív tartalmak létrehozásában. Könnyű belátni, hogy más-más érdekli a tiniket, mint a nyugdíjasokat, és az életviteltől is függ, ki mire kíváncsi. Van, aki inkább hosszabb posztokat szeret olvasni, mert több ideje van erre, mások a rövid videókat részesítik előnyben, amit a tömegközlekedési eszközön is megnézhetnek munkába menet.

Milyen közösségi média platformok léteznek?

A Facebook egyeduralma véget ért, de azért még mindig ez a legnagyobb hirdetési felület, amin a legtöbb ember elérhető. Persze nem megy egyik napról a másikra a követőtábor kialakítása, ezért fontos, hogy rendszeresen posztolj, minél érdekesebb, egyedibb hírt ossz meg a vállalkozásoddal kapcsolatban. Mindenképp legyen a cégednek saját Facebook-oldala!

A második legnépszerűbb csatorna a YouTube, ahol a keresések nagy százaléka is történik a Google-n kívül. A SEO szempontjait is figyelembe véve rakj ki ide tartalmakat, elsősorban videókat. A minőségre törekedj inkább e csatornán, ne a mennyiségre!

Az Instagram a fiatalok, modern eszközöket, innovációt, szépséget, dizájnt kedvelő emberek kedvelt közösségi médiuma. Ízléses képek és videók gyűjteménye, amelyek segítségével sok embert elérhetsz. Egyre többen használják ezt a platformot is.

A TikTok elsősorban a tinik és a fiatal felnőttek körében népszerű, de mivel a legdinamikusabban fejlődő csatornáról van szó, itt is érdemes tartalmakat elhelyezni. Többségében rövid, pár másodperces, esetleg 1-1,5 perces videókat találunk itt, amelyek lehetnek viccesek, tanító jellegűek vagy figyelemfelkeltőek, néha meghökkentőek is. Sok influencer található a csatornán, akikkel érdemes együttműködési szerződést kötni.

A LinkedIn a B2B marketingkommunikáció eszköze elsősorban. Ha a vállalatod más cégeknek értékesít, illetve célcsoportod nagyrészt a 25-50 éves, felsőfokú végzettségűek köréből kerül ki, akkor itt is érdemes jelen lenned.

A Pinterest képmegosztó platformban rejlő lehetőségeket manapság még kevesen használják ki és nem is ez az elsődleges oldal vállalkozásod népszerűsítéséhez, azonban célszerű előbb-utóbb itt is regisztrálnod és képeket feltöltened.

Miről posztolj?

Sokszor nehéz eldönteni, miről is posztolj, mivel tartsd fenn a figyelmet a social media csatornákon. Nézd meg, versenytársaid hogyan csinálják és alkalmazd azokat a trükköket, ami neked is beválhat, de persze ne egy az egyben másold le őket.

Színes, érdekes feliratozott képek, infografikák mindenképp kellenek, akár a Facebookról, akár az Instagramról vagy LinkedInről van szó. Ezek elkészítéséhez a legmegfelelőbb alkalmazás a Canva, amely egyre népszerűbb a felhasználók körében.

Jól teszed, ha a közösségi médiához való tartalomgyártást kiszervezed egy ügynökségnek, így jobban tudsz a feladataidra koncentrálni. Ha gondolod, blogcikkeket is írathatsz velük, amelyeket szintén posztolni lehet a felületekre.

A napi, heti posztokon kívül azonban a hirdetésekről se feledkezz meg! Ebben is tudunk neked segíteni Online marketing szolgáltatásunk által.

Keress minket elérhetőségeinken és kérj ingyenes árajánlatot. A sikeres vállalkozások mind jelen vannak a közösségi média felületein, ne maradj le te sem!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Ajánlott bejegyzések

2021. november 08.

Black Friday kisokos

Itt az idő felkészülni a 2021-es Black Friday kampányra. Kell ez neked egyáltalán? Hogyan készülj fel rá? Mi legyen az ajánlat? A CoderWeb Black Friday kisokosával minden kihagyhatatlan lépésre felkészítünk.

2019. december 05.

Hogyan szúrhatod ki messziről a rossz webfejlesztő céget?

Annak érdekében, hogy elkerülhesd az ilyen kellemetlen helyzeteket és a jövőbeli weboldaladat illetően minőségi munkát kapj az általad választott webfejlesztő cégtől, érdemes néhány intő jelre odafigyelned. Most megmutatjuk, mik azok az apróságok, melyek már messziről vörös zászlóként árulkodnak arról, hogy egy adott designer cég munkáját tekintve megbízhatatlan.

Népszerű bejegyzések