CoderWeb honlapkészítés, weboldal és webshop készítés

Az eredményes online marketing


Online marketing. Ez az a tevékenység, amin egyetlen vállalkozás se spórolhat. Nagyon egyszerű annak a magyarázata, hogy miért nem. Ki is fejtjük azonnal. Illetve azt is leírjuk, hogy manapság milyen online marketing módszerek kínálkoznak arra, hogy a szolgáltatásunkat népszerűvé, a termékünket pedig kelendővé tegyük.

Online marketingen spórolni? Nem éri meg!

Gondolj csak bele! Rendelkezel egy eladható termékkel, jó vagy valamilyen szolgáltatásban… Attól még, hogy ezek adottak, nem lesz bevételed. A kínálatodat valahogy meg kell ismertetned a célközönséggel. Ez a marketing alapja.

Ez már több száz éve így van. Ha valamit szeretnénk megismertetni másokkal, arról valamilyen formán hírt adunk. Ez most is így van, csupán a módszer, az információ eljuttatása változott. Jelenleg ott tartunk, hogy az offline hirdetések alig pár százalékát teszik ki a marketingnek. A kétezres évek után, az internet felfutásával az online marketing is fejlődésnek indult.
Ami oda jutott, hogy a webáruházat működtető cégek 93 százaléka használ online marketing eszközöket az értékesítés növelésére.

Hogyan vált ilyen népszerűvé az online marketing a kis cégek körében is?

Ez leginkább a Google-nek és a Facebooknak köszönhető. Míg 5-10 évvel ezelőtt jellemzően a nagy cégek kiváltsága volt az online marketing, addig ma már a legkisebb cég is megteheti, hogy hatékonyan, a pénztárcájához mérten alkalmazza ezeket az eszközöket. Már nem szükséges több milliós büdzsé ahhoz, hogy valaki eredményeket érjen el. Hogyan lehetséges mindez?

Az online marketing legfőbb erénye, hogy azokhoz szólhatunk az eszközeivel, akik érdeklődnek a mi termékünk vagy szolgáltatásunk iránt.

Maradjunk a Google és a Facebook által kínálat lehetőségeknél. A Google keresőhirdetések például csak azoknak jelennek meg, akik a mi kínálatunkra keresnek. De hasonló érvényes a Google bannerekre is, azaz a display hirdetésekre is. A rendszer azoknak jeleníti csak meg ezeket, akik beletartoznak az általunk megadott érdeklődési körbe. Ugyanez mondható el a Facebook hirdetésekről.

Egy precízen megtervezett kampány esetén viszonylag alacsony összegből is komoly eredményekre számíthatunk.

De mit ér a Google és a Facebook hirdetés, ha nincs weboldalunk? - Az online marketing alapja a jó honlap

Ahogy az offline hirdetés, úgy az online marketing is számos egységből áll össze. Amik akkor működnek igazán jól, ha kapcsolódnak egymáshoz, egyik kiegészíti a másikat. Ez utóbbi esetében, az online marketing területén például a jó weboldal az alapja mindennek. Ha nincs hol kifejteni azt, hogy milyen szolgáltatást kínálunk, aligha lesz sikeres az értékesítés.

De mondhatnánk azt is: ha nincs weboldal, nincs hol eladni a terméket.

És ez nem csak a webáruházakra igaz. Hiszen az ajánlatkérés és a kapcsolatfelvételek döntő hányada is online érkezik már.
Amit gyakorlatilag valamilyen szintű konverziónak vehetünk. De ez csak egy érv, ami miatt azt állítjuk, hogy jó weboldal nélkül nincs hatékony online marketing.

Mint azt talán sokan tudjátok, a Google-nál és a Facebooknál is kínálkozik lehetőség remarketing hirdetéseket futtatni. Azaz olyanoknak tudod megjeleníteni a hirdetésedet, akik már jártak az oldaladon, de valamiért nem vásároltak vagy nem kértek ajánlatot - mondjuk. De az is lehet, hogy pont a törzsvásárlóknak szeretnél valamilyen akciót kínálni. Ezt megintcsak megteheted a remarketing eszközökkel.

A gyakorlatban ez úgy működik, hogy egy kódot kell elhelyezni a weboldalban, ami aztán figyeli a felhasználó tevékenységét - persze anonim módon. Ezáltal megismered az igényeit, így még személyre szabottabb hirdetést is tudsz megjeleníteni neki.

De ha már online marketing és felhasználói szokás elemzés… Azzal talán megint nem árulunk el nagy újdonságot, hogy akkor lesz sikeres a marketing, ha ismered a vásárlóid, az ügyfeleid szokásait. Ha tudod, hogy mikor aktívak, milyen, a weboldaladon fellelhető terméked iránt érdeklődnek, akkor tudsz olyan egyedi kampányokat tervezni, amikkel növelhető az értékesítés.

Ehhez viszont megint szükség lesz egy jó weboldalra. Egy olyan felületre, aminek a hátterében a fejlesztők olyan analitika kódokat helyeznek el, amik adatokat gyűjtenek az érdeklődőid szokásairól. Persze ezt is anonim módon.

Nem csak Facebook és Google hirdetésekből áll az online marketing

Ott van például a SEO, azaz a keresőoptimalizálás és a hírlevél marketing is. Illetve ne feledjük, hogy a Facebookon kívül más közösségi felületek is léteznek. És ezek megint olyan részei az online marketingnek, amik nem működnek jó weboldal nélkül.

A keresőoptimalizálás például annyit tesz: úgy alakítjuk ki a weboldalunk tartalmát, hogy az a számunkra releváns kulcsszavakra minél előbbre helyezkedjen el a keresők organikus találatai között. Ha nincs technikailag jól összerakott weboldalunk, azon nincs megfelelő tartalom, nem fognak megtalálni minket a Google-ben keresgélő ügyfelek.

Aztán ott van a hírlevél marketing is. Ha nincs weboldal, az online marketing ezen eszközét sem fogjuk tudni hatékonyan használni. E-mail címeket máshol még csak-csak tudunk gyűjteni, más eszközzel, de mivel a hírlevélből nincs hova irányítani az ügyfelet, csak minimális konverzióra számíthatunk.

Végül meg kell említenünk a Facebookot és az egyéb közösségi felületeket is, mint online marketing eszközöket. Fontos ugyanis a saját közösség építése. Óriási előny az, ha egy érdeklődő, egy korábbi vásárló az oldalunk követőjévé válik. Így leegyszerűsödik az ő megszólítása. És mivel tudjuk azt, hogy érdeklődik a kínálatunk iránt, nála a vásárlás valószínűsége is sokkal nagyobb. Viszont ebben az esetben is azt kell mondanunk, hogy ha nem rendelkezünk weboldallal, nem lesz hova irányítani az érdeklődőnket.

Nézzük meg, hogy mit mutatnak a fent leírtak a megtérülés oldaláról

Az online marketing tevékenységek közül a leggyorsabb eredményt kétségtelenül a Google és a Facebook hirdetések fogják hozni. Azzal viszont kalkulálni kell, hogy 100-ból nagyjából egy kattintás hoz majd konverziót. Vagyis a kattintás díjait és a kínálat árát ezzel összhangba kell hoznod.

A SEO ennél lassabb eredményt hoz, de ha egyszer sikerült a TOP találatok közé kerülni, mondhatni ingyen jönnek a vásárlók. A közösségi média marketing is elvileg művelhető rendkívül költséghatékony módon. Ha prioritás a követő gyűjtés - akár a weboldaladon -, egy nagyobb bázis esetén a végső konverzió szintén nem kerül semmibe.

A közösség építése viszont időbe telik. Hasonló érvényes a hírlevél marketingre is. Mivel az átlagos megnyitási, kattintási arány csak pár százalék, ezért nagy bázisra van ahhoz szükség, hogy érzékelhető eredmény legyen a kampányból. A lista felépítése időbe telik, de bizonyos idő után már magától értékesít a rendszer.

Látszik tehát, hogy érdemes áldozni az online marketingre. Viszont ahhoz, hogy valóban eredményes legyen az aktivitás, tudunk kell párhuzamosan használni az egyes platformokat. Illetve különösen fontos, hogy az alapok rendben legyenek. Rendelkezzünk egy megfelelő weboldallal, egy olyan felülettel, ami képes kiszolgálni a céljainkat, illetve hatékony részévé tud válni minden online marketing tevékenységünknek.

Ha te is azt szeretnéd, hogy sikeresen legyen az online marketinged, keress minket bizalommal, és mindenben segíteni fogunk neked!