Keresőoptimalizálás

Mit jelent a keresőoptimalizálás?

A látogatók általában a keresőkben találnak rá a honlapodra, amikor bizonyos kulcsszavak begépelése után megjelenik nekik a találati lista. A találatok között bármelyik honlap ingyenesen megjelenhet, és előbb utóbb meg is fog jelenni, a kérdés csak az, hogy hányadik helyen lesz az adott weboldal?

A látogatók általában csak kereső oldal első néhány lapját nézik meg, és ezekből választják ki a számukra tetsző honlapot, vagy honlapokat.

A keresőoptimalizálás (SEO) célja, hogy minél előkelőbb helyen legyél ebben a listában.

Miért van rá szükséged?

Erre egyszerű a válasz: mint említettem, a látogatók csak az első néhány oldalt keresik fel, így minél előrébb vagy a kereső találati listáján, úgy annál nagyobb eséllyel fognak a Te weboldaladra kattintani a többi helyett.

A jobb helyezés több kattintást, több látogatót eredményez.

Minél több ember jár a honlapodon, annál nagyobb célközönséget érsz el, azaz ez több potenciális vásárlót vagy ügyfélet jelent.

Keresőoptimalizálás - Coderwb

Ez nem megy magától?

Röviden? Sajnos nem.

Egy profi honlapkészítés után, ha megfelelő a weboldal felépítése és jó az oldalunk tartalma, akkor a honlap magától is elkezd felfelé lépegetni a keresési rangsorban, viszont a megfelelő keresőoptimalizálás nélkül, ez egy nagyon lassú folyamat lesz, és várhatóan meg fog rekedni egy szinten a weboldalunk.

Amikor keresőoptimalizálásra van szükséged

Mi azt mondjuk, egy profi keresőoptimalizálásra mindig szüksége van egy honlapnak. Ha neked egy új, induló weboldalad van, akkor mindenképp ajánljuk, hogy megkapja az oldal az induló lökést, minél előbb beinduljon és termelje a látogatókat az oldaladra.

Akik régebb óta üzemeltetik az oldalukat, de megrekedt a találati listában egy szinten, valamint nincs elég látogató, akkor ezen könnyen tudunk segíteni, megvizsgálva a honlapodat, és kijavítva a keresőoptimalizálási hibákat, valamint elkezdve az optimalizálást.

Amennyiben a találati lista első helyén csücsülsz, akkor az azt jelenti hogy már jól végezted a dolgod, gratulálok! Viszont időnként mindenképpen érdemes egy SEO auditot elvégezni, amikor megvizsgáljuk a weboldalt tüzetesen, megkeresve az esetleges problémákat, megelőzve a büntetést, és hátra sorolást a keresőben.

A keresőoptimalizálás részei

A keresőoptimalizálás folyamatát több részre szoktuk osztani, de ezek a részek egymástól elválaszthatatlanok, csak akkor várhatunk tényleges jó eredményt, ha mindegyik területre elég időt fordítunk.

1

Technikai SEO

Itt foglalkozunk a weboldal szerkezetével, és alap felépitésével, hogy a kereső szeresse magát az oldalt. Valamint ide tartoznak a különféle technikai megoldások és megvalósítások, mint a webhely sebesség optimalizálása, átirányítások kezelése, sitemap generálás, https beállítás és további rengeteg apró dolog. Egy profi honlapkészítés után szerencsére ezzel a résszel csak kevés dolgunk akad, de sajnos nagyon kevés az olyan oldal, ahol a weboldal készítés mellett igazán figyelnek ezekre a dolgokra is.
2

On-Page SEO

A belső keresőoptimalizálás keretein belül foglalkozunk a honlap tartalmával, és az ahhoz kapcsolódó elemekkel. A releváns, minőségi tartalom kell hogy a cél legyen minden weboldalnál. Egyedi szövegezés, minőségi képek, jól beállított meta és alt tagek szükségesek az optimális megjelenítéshez.
3

Off-Page SEO

Ez nem szól másról, mint hogy a Google mennyire értékeli hitelesnek a weboldaladat. Ezt hívják linképítésnek is, de ez az utóbbi időben jóval több annál, hogy rengeteg helyre beküldözgetjük a honlapunk linkjét, mert ha ezt csináljuk, annak csak büntetés lesz a jutalma. A releváns, minőségi hivatkozások szerzése a kulcs, miközben folyamatosan figyelni kell a linkhálózat optimális összetételét.

A nulladik lépés

Minden weboldal esetében, - legyen az új, vagy évek óta működő - a legelső lépés az elemzés.

A weboldalt megvizsgáljuk és elemezzük mind technikai SEO, mind On-page/Off-page SEO szempontból, hogy felmérjük hogy is áll jelenleg az oldal, mik a hibák amiket sürgősen javítani kell, valamint mik a hiányosságok, amelyeket minél előbb pótolni kell.

Az elemzés része egy konkurencia vizsgálat is, ahol megkeressük és felmérjük a legnagyobb konkurenciákat, és megtervezzük a stratégiát a megelőzésükre, vagy jó esetben a rangsorban mögöttünk tartására.

A SEO eredménye

A keresőoptimalizálás eredményeképpen a honlapunk elkezd felfelé lépkedni a találati rangsorban. Ez általában egy viszonylag lassú folyamat, az eredmény minden esetben függ a konkurencia erősségétől. Van hogy gyorsan lehet előre lépkedni, főleg ha hátulról jövünk felfelé, az első oldalak közelében viszont már egyre lassabb lesz az előrehaladás.

Az eredmények a versenytől függően, már 3-6 hónap múlva egyértelműen látszani szoktak, de a végső cél elérése rengeteg tényezőn múlik. A keresőoptimalizálás megtérüléséhez egyértelműen türelem kell, hiszen ez egy hosszú távú befektetés. De ha elérjük a kívánt pozíciót, sokkal hatékonyabb és költségkímélőbb mint a gyors eredményt hozó, de igencsak költséges társai pl Google Ads és Facebook reklám.

Keresőoptimalizálás árak

Első lépésként minden esetben megvizsgáljuk az adott weboldalt több szempontból is, ahogy fentebb részletesen kifejtettük, és az elemzés alapján ingyenesen adunk egy összegzést, valamint egy személyre szabott árajánlatot.

kérj tőlünk ingyenes árajánlatot

webfejlesztés ajánlatkérés