A látogatók általában a keresőkben találnak rá a honlapodra, amikor bizonyos kulcsszavak begépelése után megjelenik nekik a találati lista. A találatok között bármelyik honlap ingyenesen megjelenhet, és előbb utóbb meg is fog jelenni, a kérdés csak az, hogy hányadik helyen lesz az adott weboldal?
A látogatók általában csak kereső oldal első néhány lapját nézik meg, és ezekből választják ki a számukra tetsző honlapot, vagy honlapokat.
A keresőoptimalizálás (SEO) célja, hogy minél előkelőbb helyen legyél ebben a listában.
Erre egyszerű a válasz: mint említettem, a látogatók csak az első néhány oldalt keresik fel, így minél előrébb vagy a kereső találati listáján, úgy annál nagyobb eséllyel fognak a Te weboldaladra kattintani a többi helyett.
A jobb helyezés több kattintást, több látogatót eredményez.
Minél több ember jár a honlapodon, annál nagyobb célközönséget érsz el, azaz ez több potenciális vásárlót vagy ügyfélet jelent.
Röviden? Sajnos nem.
Egy profi honlapkészítés után, ha megfelelő a weboldal felépítése és jó az oldalunk tartalma, akkor a honlap magától is elkezd felfelé lépegetni a keresési rangsorban, viszont a megfelelő keresőoptimalizálás nélkül, ez egy nagyon lassú folyamat lesz, és várhatóan meg fog rekedni egy szinten a weboldalunk.
Mi azt mondjuk, egy profi keresőoptimalizálásra mindig szüksége van egy honlapnak.
Ha neked egy új, induló weboldalad van, akkor mindenképp ajánljuk, hogy megkapja az oldal az induló lökést, minél előbb beinduljon és termelje a látogatókat az oldaladra.
Akik régebb óta üzemeltetik az oldalukat, de megrekedt a találati listában egy szinten, valamint nincs elég látogató, akkor ezen könnyen tudunk segíteni, megvizsgálva a honlapodat, és kijavítva a keresőoptimalizálási hibákat, valamint elkezdve az optimalizálást.
Amennyiben a találati lista első helyén csücsülsz, akkor az azt jelenti hogy már jól végezted a dolgod, gratulálok!
Viszont időnként mindenképpen érdemes egy SEO auditot elvégezni, amikor megvizsgáljuk a weboldalt tüzetesen, megkeresve az esetleges problémákat, megelőzve a büntetést, és hátra sorolást a keresőben.
A keresőoptimalizálás folyamatát több részre szoktuk osztani, de ezek a részek egymástól elválaszthatatlanok, csak akkor várhatunk tényleges jó eredményt, ha mindegyik területre elég időt fordítunk.
Minden weboldal esetében, - legyen az új, vagy évek óta működő - a legelső lépés az elemzés.
A weboldalt megvizsgáljuk és elemezzük mind technikai SEO, mind On-page/Off-page SEO szempontból, hogy felmérjük hogy is áll jelenleg az oldal, mik a hibák amiket sürgősen javítani kell, valamint mik a hiányosságok, amelyeket minél előbb pótolni kell.
Az elemzés része egy konkurencia vizsgálat is, ahol megkeressük és felmérjük a legnagyobb konkurenciákat, és megtervezzük a stratégiát a megelőzésükre, vagy jó esetben a rangsorban mögöttünk tartására.
A keresőoptimalizálás eredményeképpen a honlapunk elkezd felfelé lépkedni a találati rangsorban.
Ez általában egy viszonylag lassú folyamat, az eredmény minden esetben függ a konkurencia erősségétől. Van hogy gyorsan lehet előre lépkedni, főleg ha hátulról jövünk felfelé, az első oldalak közelében viszont már egyre lassabb lesz az előrehaladás.
Az eredmények a versenytől függően, már 3-6 hónap múlva egyértelműen látszani szoktak, de a végső cél elérése rengeteg tényezőn múlik. A keresőoptimalizálás megtérüléséhez egyértelműen türelem kell, hiszen ez egy hosszú távú befektetés. De ha elérjük a kívánt pozíciót, sokkal hatékonyabb és költségkímélőbb mint a gyors eredményt hozó, de igencsak költséges társai pl Google Ads és Facebook reklám.
Első lépésként minden esetben megvizsgáljuk az adott weboldalt több szempontból is, ahogy fentebb részletesen kifejtettük, és az elemzés alapján ingyenesen adunk egy összegzést, valamint egy személyre szabott árajánlatot.