Utolsó frissítés: Szerző: Heveli Edwin
Kíváncsi vagy, hogy a Pinterest továbbra is népszerű-e 2023-ban? Ha igen, miért érdemes a marketingstratégiádban figyelembe venned? Részletesen elmagyarázzuk.
Egy tanulmány szerint havonta 431 millió ember használja a Pinterestet, mint inspirációs forrást az élet minden területéhez: barkácsoláshoz, divathoz, lakberendezéshez, mindennapi receptekhez. A 14. legaktívabb közösségi médiaplatform, és egyike azoknak, amelyeken a legjelentősebb az üzleti promóció lehetősége. A Pinterest minden bizonnyal a közösségi média nagy játékosai közé sorolható, még akkor is, ha a számok nem érik el a versenytársait, a Facebookot és az Instagramot.
Mivel a Pinterest minden iparágban összeköti az embereket, remek lehetőség vállalkozásod számára, hogy marketingüzeneteidet organikusan vagy fizetett módon terjeszd, és kapcsolatot teremts a potenciális ügyfelekkel. A marketing a kísérletezésről szól, így nincsenek szigorú és gyors szabályok a sikerre. Azonban bizonyos gyakorlatokat szem előtt kell tartanod ahhoz, hogy előrelépést érj el marketingtevékenységeddel.
A Pinterest egy olyan platform, ami inkább hasonlít a Google egyszerű képkeresőjére, mint a klasszikus közösségi hálózatokra. A Pinterest egyfajta vizuális keresőmotorként működik, amelynek célja az inspiráció gyűjtése. A felhasználók megadhatják a keresési feltételeket, vagy használhatják a platform Lens funkcióját, amely lehetővé teszi számukra, hogy hasonló dolgokat találjanak, ha a telefon kameráját egy tényleges tárgyra irányítják.
A közösségi platformokhoz hasonlóan a fő hírfolyam a felhasználók érdeklődési körének megfelelő képeket és videókat kombinálja. Maga a Pinterest azt állítja, hogy felhasználóinak 60%-a nő, a fennmaradó 40% pedig férfi. A demográfiai megoszlás miatt egyre népszerűbbek az olyan tipikusan női témák, mint a fitnesz és a jóga, a kézművesség, a receptek és a dekoráció.
A Pinterest fantasztikus lehetőség az üzleti növekedéshez. A márkák számára kiváló lehetőség, hogy bővítsék célközönségüket és hűséget építsenek a meglévőkkel, több platformon keresztül érve el őket.
A kommunikáció képeken és videókon keresztül történik, és nem kell sok követőért küzdened. A Pinterest kitűzőtáblákat a Google indexeli, ami azt jelenti, hogy olyan emberek is meglátogatják, akiknek nincs is fiókjuk. Valójában a Pinterest követőidnek száma szinte lényegtelen, mivel, ahogy már említettük, a Pinterest egy keresőmotor – így a tábláidat bárki láthatja, aki hasonló kulcsszavakra keres.
A Facebookkal, az Instagrammal és más hasonló közösségi médiaplatformokkal ellentétben a Pinterestre feltöltött tartalmak hónapokkal vagy akár évekkel a feltöltés után is megjelennek a felhasználók számára. Képzeld el, hogy egy 2 éves poszt még mindig forgalmat generálhat az oldaladra, mert többször javasolják a Pinterest-felhasználóknak.
A Pinterest marketing teljesen ingyenesen működtethető – csak hozz létre egy ingyenes üzleti fiókot, és töltsd fel inspiráló tartalommal.
Érdemes azonban fizetett hirdetéseket is létrehozni, hogy nagyobb figyelmet kapjon a célcsoport.
1. Érj el csoportos táblákat – vannak bizonyos témáknak szentelt nyilvános csoportos táblák, amelyeket tapasztalt Pinterest-felhasználók moderálnak, és amelyekhez te is hozzáadhatsz kitűzőket, hogy nagyobb ismeretséget szerezz vállalkozásodnak.
2. Márkaidentitás az elismerésért – az összes közösségi média csatornán egységes színek, betűtípusok, logók vagy sablonok használatával elismerést szerezhetsz.
3. Növeld a repinek számát – az első számú cél nem a követők számának növelése, hanem a repinek számának növelése, mint a Twitteren. Ezért a saját pineket más Pinterest-felhasználóknak minél gyakrabban el kell menteniük a tábláikon. Ezt úgy érheted el, ha a célcsoportod számára releváns tartalmakat hozol létre.
4. Életstílust tükröző képek a termékfotók helyett – az előtérben lévő termékeket ábrázoló fotók nem olyan népszerűek a Pinteresten, mint azok a képek, amelyek a termékeket hétköznapi környezetben mutatja be.
Amikor elkezded felépíteni közösségi média marketing stratégiádat, tartsd szem előtt, hogy olyan inspiráló tartalmakat kell létrehoznod, amely a felhasználókat üzleted weboldalára vonzza.
Címkék
2019. december 05.
Annak érdekében, hogy elkerülhesd az ilyen kellemetlen helyzeteket és a jövőbeli weboldaladat illetően minőségi munkát kapj az általad választott webfejlesztő cégtől, érdemes néhány intő jelre odafigyelned. Most megmutatjuk, mik azok az apróságok, melyek már messziről vörös zászlóként árulkodnak arról, hogy egy adott designer cég munkáját tekintve megbízhatatlan.