Utolsó frissítés: Szerző:

Mi az a Pinterest és hogyan használhatod 2023-ban?

Kíváncsi vagy, hogy a Pinterest továbbra is népszerű-e 2023-ban? Ha igen, miért érdemes a marketingstratégiádban figyelembe venned? Részletesen elmagyarázzuk.

Egy tanulmány szerint havonta 431 millió ember használja a Pinterestet, mint inspirációs forrást az élet minden területéhez: barkácsoláshoz, divathoz, lakberendezéshez, mindennapi receptekhez. A 14. legaktívabb közösségi médiaplatform, és egyike azoknak, amelyeken a legjelentősebb az üzleti promóció lehetősége. A Pinterest minden bizonnyal a közösségi média nagy játékosai közé sorolható, még akkor is, ha a számok nem érik el a versenytársait, a Facebookot és az Instagramot.

Mivel a Pinterest minden iparágban összeköti az embereket, remek lehetőség vállalkozásod számára, hogy marketingüzeneteidet organikusan vagy fizetett módon terjeszd, és kapcsolatot teremts a potenciális ügyfelekkel. A marketing a kísérletezésről szól, így nincsenek szigorú és gyors szabályok a sikerre. Azonban bizonyos gyakorlatokat szem előtt kell tartanod ahhoz, hogy előrelépést érj el marketingtevékenységeddel.

Mi az a Pinterest és ki használja?

A Pinterest egy olyan platform, ami inkább hasonlít a Google egyszerű képkeresőjére, mint a klasszikus közösségi hálózatokra. A Pinterest egyfajta vizuális keresőmotorként működik, amelynek célja az inspiráció gyűjtése. A felhasználók megadhatják a keresési feltételeket, vagy használhatják a platform Lens funkcióját, amely lehetővé teszi számukra, hogy hasonló dolgokat találjanak, ha a telefon kameráját egy tényleges tárgyra irányítják.

A közösségi platformokhoz hasonlóan a fő hírfolyam a felhasználók érdeklődési körének megfelelő képeket és videókat kombinálja. Maga a Pinterest azt állítja, hogy felhasználóinak 60%-a nő, a fennmaradó 40% pedig férfi. A demográfiai megoszlás miatt egyre népszerűbbek az olyan tipikusan női témák, mint a fitnesz és a jóga, a kézművesség, a receptek és a dekoráció.

A Pinterest fantasztikus lehetőség az üzleti növekedéshez. A márkák számára kiváló lehetőség, hogy bővítsék célközönségüket és hűséget építsenek a meglévőkkel, több platformon keresztül érve el őket.

A Pinterest fenntartható forgalmat generál!

A kommunikáció képeken és videókon keresztül történik, és nem kell sok követőért küzdened. A Pinterest kitűzőtáblákat a Google indexeli, ami azt jelenti, hogy olyan emberek is meglátogatják, akiknek nincs is fiókjuk. Valójában a Pinterest követőidnek száma szinte lényegtelen, mivel, ahogy már említettük, a Pinterest egy keresőmotor – így a tábláidat bárki láthatja, aki hasonló kulcsszavakra keres.

A Facebookkal, az Instagrammal és más hasonló közösségi médiaplatformokkal ellentétben a Pinterestre feltöltött tartalmak hónapokkal vagy akár évekkel a feltöltés után is megjelennek a felhasználók számára. Képzeld el, hogy egy 2 éves poszt még mindig forgalmat generálhat az oldaladra, mert többször javasolják a Pinterest-felhasználóknak.

Hirdetés a Pinteresten

A Pinterest marketing teljesen ingyenesen működtethető – csak hozz létre egy ingyenes üzleti fiókot, és töltsd fel inspiráló tartalommal.
Érdemes azonban fizetett hirdetéseket is létrehozni, hogy nagyobb figyelmet kapjon a célcsoport.

A tökéletes Pinterest stratégiához szükséges tippek:

1. Érj el csoportos táblákat – vannak bizonyos témáknak szentelt nyilvános csoportos táblák, amelyeket tapasztalt Pinterest-felhasználók moderálnak, és amelyekhez te is hozzáadhatsz kitűzőket, hogy nagyobb ismeretséget szerezz vállalkozásodnak.

2. Márkaidentitás az elismerésért – az összes közösségi média csatornán egységes színek, betűtípusok, logók vagy sablonok használatával elismerést szerezhetsz.

3. Növeld a repinek számát – az első számú cél nem a követők számának növelése, hanem a repinek számának növelése, mint a Twitteren. Ezért a saját pineket más Pinterest-felhasználóknak minél gyakrabban el kell menteniük a tábláikon. Ezt úgy érheted el, ha a célcsoportod számára releváns tartalmakat hozol létre.

4. Életstílust tükröző képek a termékfotók helyett – az előtérben lévő termékeket ábrázoló fotók nem olyan népszerűek a Pinteresten, mint azok a képek, amelyek a termékeket hétköznapi környezetben mutatja be.

Amikor elkezded felépíteni közösségi média marketing stratégiádat, tartsd szem előtt, hogy olyan inspiráló tartalmakat kell létrehoznod, amely a felhasználókat üzleted weboldalára vonzza.

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Ajánlott bejegyzések

2019. február 14.

Egy jól működő vállalkozás elstartolásának egyik alapkövét jelenti a saját weboldal elindítása. Egy tökéletes honlap pedig nem csupán tartalmát, de vizuális megjelenését tekintve is kedves az olvasónak. A jó megjelenés igazi szakembert, jól képzett webdesignert kíván. De hogyan találd meg a céljaidnak leginkább megfelelő vizuális gurut? Adunk néhány tippet, melyeknek köszönhetően te is könnyebben kiválaszthatod az igazit!

2018. december 13.

Egy kép többet mond ezer szónál. Legalábbis így tartja a közmondás, ami, ha jobban belegondolunk, nem is lehetne pontosabb. Az, hogy weboldalunkon milyen minőségű képeket alkalmazunk, sokat elárul rólunk. Ez pedig egyaránt vezethet a látogatók megnyeréséhez, vagy elvesztéséhez is. Milyen fotókat érdemes alkalmaznunk abban az esetben, ha szeretnénk fellendíteni forgalmunkat, és mik azok a hibák, melyeket tanácsos elkerülnünk?

Népszerű bejegyzések