CoderWeb honlapkészítés, weboldal és webshop készítés

Utolsó frissítés: Szerző:

5 újabb hiba, mely elriaszthatja oldaladról a látogatókat

Néha megesik, hogy a legprofibbak is hibáznak. Nincs ez másképp a weboldaltervezés esetében sem. Emberek vagyunk, mindnyájan tévedhetünk. Egy kis odafigyeléssel azonban ezek a baklövések elkerülhetők, vagy időben orvosolhatók.

Korábban is sokat foglalkoztunk már azzal, mi lehet az oka annak, ha egy weboldal nem vonzza a látogatókat. Most összegyűjtöttük öt újabb hibát, mely a honlapod tervezése és a tartalomgyártás során előfordulhat, és bemutatjuk azt is, hogyan kerüld el őket hatékonyan!

Rendezetlenség

Főként a landing oldalak esetében észrevehető, de nem ritka probléma egy átlagos weboldal esetében sem a rosszul elrendezett szöveges és vizuális tartalom.

Sokat számít többek közt a megfelelő tördelés. Lényegesen egyszerűbb úgy befogadni az információt, ha rövidebb, 4-5 soros blokkokba van tördelve az oldalon. Ilyen módon a szöveg gyorsabban átfutható, hamarabb kiszűrhető a mondanivalónk.

Ne csak a tartalmat, de vizuális megjelenést tekintve is törekedjünk mindig a tökéletességre, hiszen nincs is annál kiábrándítóbb, mint ha egy alapvetően jól működő, igényes tartalmat felmutató oldal vizuálisan túlzsúfolt, értékelhetetlen.

Zsúfoltság

A tördelés mellett érdemes odafigyelni arra is, hogy az úgynevezett „fehér űrt”, azaz a szöveges és grafikus elemek közt húzódó háttérfelületeket is megfelelő módon használjuk. Hagyjuk lélegezni a tartalmat, de ügyeljünk arra is, hogy ne hagyjunk üresen túlzottan nagy felületeket, ha csak nincs rá különösebb okunk!

A napjainkban menő, letisztult és elegáns weboldalak esetében nagy szerepe van az üres felületek megfelelő használatának, és az úgynevezett „hite space” legalább olyan fontos design-elemnek tekinthető, mint az igényes grafikák, fotók, vagy a megfelelő módon tördelt szöveges tartalom.

Céltalanság

Habár elméletben egyetlen weboldal sem születik céltalanul, gyakorlatban sajnos előforduló probléma, hogy sokan nem tudják a küldetésükkel kapcsolatos célokat hatékonyan érvényesíteni. Ez leginkább az olyan oldalaknál érzékelhető, ahol szembetűnő a CTA-gombok nem megfelelő használata, vagy esetleg az interakció lehetőségének teljes hiánya is felfedezhető.

Fontos pedig tudni, hogy egy honlap csak akkor lehet igazán sikeres, ha az egyszerű információközlés helyett cselekvésre ösztönzi a felhasználót, arra bíztatja, hogy legyen részese a vállalkozásunkkal létesíthető interakciónak.

Ez a cselekvés lehet akár online vásárlás, regisztráció, vagy feliratkozás egy hírlevélre. A lényeg, hogy célunkat kizárólag akkor érjük el, ha ízléses, ám mégis jól látható és könnyen értelmezhető call-to-action gombok formájában adjuk látogatóink tudtára az interakció lehetőségét.

Kereshetetlenség

Egy kisebb cég esetében is előfordulhat, hogy egy a weboldalukon túlzottan sok információt kell megjeleníteni. Ilyen esetekben érdemes nem csak jó átgondolt, átlátható menüt, de egyszerű keresési lehetőséget is biztosítani a látogatók számára.

Elsőre talán nem is gondolnánk, de egy olyan egyszerű funkció, mint a keresés hiánya rengeteg modern weboldal esetében jelent problémát. Sok látogató ugyanis nehezen igazodik ki a zsúfolt, bonyolult menükben, és szeretne minél hamarabb rátalálni az általa célirányosan kutatott tartalomra, ez pedig egy jól működő kereső nélkül egy információval telített honlapon szinte lehetetlen.

Túl sokat akarunk, de keveset adunk

Néhány honlap annyira erősen törekszik a látogatók reakcióinak kicsikarására, hogy folyamatosan, agresszív módon próbálja őket visszajelzésre kényszeríteni. Elég a felugró ablakokkal telezsúfolt híroldalakra gondolnunk, vagy azokra a weblapokra, melyek regisztráció előtt semmiféle értékes tartalommal nem szolgálnak a látogató számára.

Az ilyen jellegű hozzáállással azonban épp az ellenkezőjét érjük el annak, amit valójában szeretnénk. Pillanatok alatt riaszthatjuk el honlapunkról a látogatókat, és esélyünk sem lesz arra, hogy aktív taggá, feliratkozóvá, vagy esetleg vásárlóvá konvertáljuk őket.

Ez természetesen nem azt jelenti, hogy a felugró ablakok és feliratkozói tartalmak használatával nem lehet forgalmat generálni. Egyszerűen csak meg kell tanulnunk mértékkel használni ezeket a módszereket, és csak azután kérni a látogatótól, hogy az oldalunkon eltöltött idejéért cserébe már valami értékes, érdekes tartalmat is kapott tőlünk cserébe.

Ajánlott bejegyzések

2019. október 19.

Az elmúlt pár év tapasztalatai alapján elmondható, hogy mind a tervezői-, mind pedig az ügyféloldalról nézve a minimalizmus volt az a trend, ami a legnagyobbat ment. A letisztult weboldalak kiütéses győzelemmel arattak sikert a vizuálisan túlzsúfolt, színes honlapok felett, az i-re a pontot pedig a legegyszerűbb színkombinációkat alkalmazó, monokróm designnak sikerült feltennie.

2018. november 27.

Amikor új webhelyet hozunk létre, honlapunk témájától függetlenül a legfontosabb döntés az ideális domain név kiválasztása. A domain név egyik alapvető feladata, hogy megfelelően reprezentálja vállalkozásunk tevékenységét, képes legyen hangsúlyozni a cégünk által képviselt értékeket. De meghatározhatja-e a keresési találatokat a megfelelően megválasztott netes elérés? Ha igen, mennyit nyom a latba stratégiánk szempontjából a tökéletes domain név kiválasztása?