Utolsó frissítés: Szerző: Szabó Zsolt
Ha üzleti weboldalak esetén szóba kerül a hírlevél feliratkoztatás, sokan csak állnak, és néznek, mint a moziban: „Hírlevél? Az meg minek? Ez az elavult marketingeszköz valóban működne 2020-ban?”
Hát persze, hogy működik! Sőt, sokkal jobban, mint azt a legtöbben gondolnák. Egyszerűen csak meg kell tanulnod megfelelően használni, és rengeteg új, aktív ügyfelet szerezhetsz vállalkozásod számára! Mi pedig most azt is megmutatjuk neked, hogyan csináld hatékonyan!
A szkeptikusok általában úgy tekintenek a hírlevélre, mint egy egyszerű reklámra, ami semmi mást nem szeretne, csak eladni valamit azoknak, akik elolvassák. A jó hírlevél azonban nem összekeverendő az egyszerű spam üzenettel, mely a legtöbbször kéretlenül érkezik postaládánkba, és olvasatlanul azonnal a kukában landol.
Az igazán jó hírlevél ugyanis rengeteg lehetőséget tartogat magában. Személyre szabható, az aktuális ajánlatok mellett pedig rengeteg olyan értéket kínálhat az ügyfelek számára, ami miatt cégünket választhatják.
Ezek a megoldások lehetnek akár különleges kuponakciók, ingyenesen letölthető anyagok, vagy bármi egyéb. A lényeg, hogy hírleveleddel ne csak eladni próbálj, hanem kínálj valami értéket a feliratkozóidnak cserébe, amiért megadták neked adataikat és időt szántak ajánlataid elolvasására!
A hatékony hírlevél ugyanis olyan reklám, melyet nem kényszerítenek rá a fogyasztóra, hanem önként és dalolva, örömmel iratkozik fel rá. Mégpedig azért, mert értéket képvisel számára és segít a mindennapos problémái megoldásában.
Egy jó hírlevél sok szempontból hasznos lehet egy vállalkozás számára. A feliratkozók megszerzése sok esetben új vásárlókat is jelent. Azonban nem feltétlenül kell, hogy a célunk az eladás legyen.
A hírlevélre való feliratkozás során rengeteg olyan adat birtokába juthatunk, mely segít jobban behatárolni oldalunk célközönségét. A feliratkozások elemzésével olyan demográfiai statisztikákat készíthetünk, melyek segítenek a konkrét látogatóbázis behatárolásában, ezáltal pedig a weboldal tartalmának, megjelenésének, illetve funkcionalitásának kialakításában, fejlesztésében is hasznunkra lehetnek.
Mint ahogyan azt már az első bekezdésben is említettük, a jó hírlevél legfőbb ismérve az, hogy értéket kínál. Nem csak eladni akar a feliratkozónak, hanem hasznos információt, tudást, kedvezményeket, esetleg ingyen letölthető anyagot kínál az olvasásra befektetett időért cserébe. Minél informatívabb, magazinszerűbb tehát egy hírlevél, annál nagyobb az esélye a feliratkozó szám hatékony növelésének.
De természetesen az sem mindegy, milyen módszerekkel próbáljuk megszerezni a feliratkozókat.
Erre a célra a legtöbb üzleti weboldal általában külön landoló oldalt üzemeltet, mely kiemeli a feliratkozással járó előnyöket, és harsány call to action gombokkal ösztönzi a látogatókat a feliratkozásra. Egy ilyen landing page létrehozása esetén fontos, hogy szintén ne eladni próbáljunk látogatóinknak.
Koncentráljunk inkább arra, hogy heti, a kétheti vagy havi rendszerességű hírlevelünkre történő feliratkozás milyen előnyökkel jár a számára, hogyan segít megoldani a problémáit!
A hírlevél egyik legnagyobb előnye, hogy egyéb online marketingmegoldásoknál jóval olcsóbban és egyszerűbben integrálható a stratégiába. Manapság már rengeteg, akár ingyenen is használható applikáció létezik, melyeket weboldalunkon, landing page-einken egyszerűen integrálhatunk, és segítségükkel pillanatok alatt készíthetünk profi megjelenésű, izgalmas hírleveleket.
A jó webdesign az ügyfélkapcsolatok fontos alapja. Növeli a látogatók számát, segít a bizalomépítésben, ezáltal pedig vállalkozásunk több aktív kuncsaftot szerezhet.
De mi a helyzet abban az esetben, ha weboldalunk fő célja az ügyfelek adatainak megszerzése? Segít-e egy oldal megjelenése a leadek generálásában? Hatékonyabb-e a hírlevelekre történő feliratkoztatás, ha profi csapat tervezi üzleti weboldalunkat és landing oldalainkat?
Rengetegszer említettük már, hogy egy weboldal esetében a legfontosabb első benyomást maga a megjelenés jelenti. A jó design profizmust sugall, és alapvetően képes arra, hogy megalapozza azt a bizalmat a leendő ügyfelekben, ami a vásárláshoz, vagy bármilyen egyéb tranzakció létrejöttéhez szükséges.
Éppen ezért fontos a tökéletes megjelenés. Azonban nem csak honlapod egészének, hanem a látogatókat feliratkozásra, egyéb tevékenységre ösztönző pop-up üzeneteidnek, landing oldalaidnak is hibátlanoknak kell lenniük.
Annak érdekében, hogy ezeket lead-generáló, vagy feliratkozásra ösztönző megoldásokat a felhasználók ne egyszerű csalinak vagy reklámnak tekintsék, fontos, hogy megjelenésük illeszkedjen honlapod designjához. Apró részletek helyett tehát gondolkodj inkább a nagy, teljes képben!
A feliratkoztató, lead-generáló oldalaidat tervezd weboldalad színsémája és felépítése alapján, és mindig törekedj arra, hogy jól illeszkedjenek vállalkozásod arculatához.
A címlista bővítése során az egyik legfontosabb lépés a megfelelő call-to-action (CTA), azaz cselekvésre való felszólítás nélkül.
Az igazán jó call-to-action mindig jól látható, figyelemfelkeltő, és megoldást kínál a felhasználó egy adott problémájára, kérdésére. Direkt és őszinte, azonban nem szabad túlzottan agresszívan letöltésre, feliratkozásra vagy vásárlásra ösztönöznie, hiszen ezzel nagy eséllyel elriaszthatja a felhasználókat.
A jó CTA gomb megjelenését tekintve illeszkedik a weboldal designjába, valamilyen módon mégis kissé kiemelkedik abból. Ez nem feltétlenül csak a megjelenésének, de a szövegezésének is köszönhető.
Lehet egy weboldal gyönyörű, funkcionálhat tökéletesen, ha az emberek még nem hallottak azonban a mögötte álló vállalkozásról, nagy eséllyel nem fognak benne azonnal megbízni. Ahhoz, hogy olyan lojális vásárlókat és követőket szerezz, akik személyes adataikat is képesek önként a kezedbe adni, fontos, hogy bizonyíts nekik.
Ennek érdekében szerezz be minél több véleményt elégedett ügyfeleidtől, és tüntesd fel ezeket a feliratkozást ösztönző oldaladon. Ha a leendő ügyfelek azt látják, hogy mások elégedettek veled, sokkal nagyobb eséllyel fognak megbízni benned, és feliratkoznia hírleveledre!
Összességében elmondhatjuk, hogy egy jó megjelenésű weboldal profin megtervezett hírlevelére sokkal nagyobb eséllyel iratkoznak fel az emberek, mint egy olcsón, gyorsan, slendrián módon összedobott megoldásra. A profi megjelenés egy üzleti weboldal esetében bizalmat sugároz.
Ha pedig erre a bizalomra ráerősítünk azzal, hogy kiemeljük ajánlataink előnyeit és megmutatjuk, másoknak hogyan váltak be termékeink vagy szolgáltatásaink, nagy eséllyel ugrásszerűen növelhetjük hírlevél-feliratkozóink számát.
Címkék
2019. július 18.
A háttérvideó napjainkban az egyik legnépszerűbb arculati elemnek számít, amit egyre több oldalon, egyre többféle módon használnak a tervezők. Nem véletlenül, hiszen látványos megoldás, ami lényegesen növelheti oldalad konverzióját. Hogy érdemes-e használni, leginkább attól függ, rendelkezel-e a megfelelő integrálásához szükséges technikai háttérrel, és szakmai tapasztalattal.
2021. január 14.
Weboldalad betöltési sebessége fontos tényező. Nem csak a felhasználói élményt határozza meg alapjaiban, de keresőoptimalizálás szempontjából is kritikus jelentőségű. Éppen ezért fontos, hogy üzleti honlapod mindig a lehető leggyorsabban elérhető legyen. Most mutatunk néhány trükköt, melyek segítségével egyszerűen és gyorsan felpörgetheted weboldalad betöltési sebességét!