Utolsó frissítés: Szerző: Szabó Zsolt
Ha a keresőoptimalizálásra kerül a sor, a friss weboldal tulajdonosok hirtelen sok olyan fogalommal szembesülnek, melyeknek korábban még a létezésével sem voltak tisztában. Ilyen többek közt a meta leírás (meta description) is, mely kevésbé látványos SEO paraméter, mégis nagyban hozzájárulhat egy weboldal elérésének hatékony növeléséhez.
De mi is egész pontosan az a meta leírás, és miért fontos, hogy saját weboldalunkon is használjuk?
A meta leírás (meta description) egy pár mondatból álló HTML-elem, mely magán az oldalon láthatatlan. A keresőmotorok találati oldalán jelenik meg, a cím alatt, célja pedig a tájékoztatás.
A meta description röviden összefoglalja egy adott lap tartalmát, irányt mutatva ezáltal a felhasználók és a keresőmotorok számára is. A vonzó meta leírás segít abban, hogy a potenciális látogatók a keresőben rákattintsanak weboldalunkra.
A keresőoptimalizálás rangsorolási tényezőibe közvetlenül nem számít bele, de minél jobban írjuk meg, annál nagyobb átkattintási arány várható az oldalra, ami viszont már seo szempontból is jelentőséggel bíró tényező.
A tökéletes meta leírással kapcsolatban nincsenek szigorú szabályok és konvenciók. A tökéletes hatás érdekében azonban akad néhány apróság, amire megírása során érdemes odafigyelni. Gondoljunk rá úgy, mint egy frappáns, jól megírt hirdetésszövegre, hiszen tulajdonképpen ez az a pár sor, ami egyfajta ingyen reklámként a potenciális látogatóknak „eladja” oldalunk tartalmát, minél jobban írod meg, annál nagyobb az esélye, hogy átkattintsanak a weboldaladra.
Fontos tehát, hogy a jó meta description rövid legyen és frappáns. Érthetően foglalja össze az adott oldal lényegét a látogatók számára úgy, hogy közben tartalmazz az oldalunkra jellemző kulcsszót, lehetőleg ragozatlan formában.
Hosszát tekintve lehetőleg 120-150 karakter közötti terjedelemben gondolkodjunk, hiszen az ennél hosszabb szövegeket a keresők nem jelenítik meg, a túlzottan rövid leírást pedig előfordulhat, hogy kiegészítik, vagy egyszerűen lecserélik automatikusan.
A meta description használata teljesen opcionális, és oldalunk nélküle is száz százalékosan funkcionálhat. Éppen ezért léteznek olyan weblapok is, melyek egyáltalán nem használnak meta leírásokat, így ekkor a Google szintén létrehoz ezeknek az oldalaknak automatán egy leírást, amit relevánsnak tart a keresőkifejezésre.
Abban az esetben azonban, ha a keresőmarketinget illetően szeretnénk biztosra menni, érdemes minden különálló oldaladhoz egyedi meta description-t készíteni, úgy hogy a kulcsszavakat a megfelelő módon tartalmazza. A legtöbb potenciális látogató ugyanis egyértelműen ezeket a rövid leírásokat olvassa el azelőtt, hogy rákattintana az őt érdeklő keresési találatokra.
Sőt, a meta leírás nem csak a keresőkben, de a közösségi médiában megosztott tartalmak esetében is megjelenhet, éppen ezért érdemes élnünk a lehetőséggel, és oldalainkhoz minél figyelemfelkeltőbb, frappáns meta description-öket írnunk.
Érdemes tudni azt, ahogy fentebb is említettük, hogy habár egy adott oldal meta leírását a weboldal tulajdonosa készíti, előfordulhat, hogy a Google nem minden esetben ezt jeleníti meg a találatok közt szerepeltetett cím alatt. Ez általában akkor fordul elő, ha a keresésünk tárgyát egy olyan kulcsszó képzi, melyet az eredeti meta leírásunk alapvetően nem hangsúlyoz, nem releváns rá, ekkor egyszerűen lecseréli azt az oldalunkról egy oda való mondatra vagy mondatrészre. Ahogy írtuk, a Google abban az esetben is segít, ha oldalunkhoz nem készítünk saját, egyedi meta leírásokat, elkészíti ő helyettünk. Ezek persze nem mindig kerek egész mondatok lesznek, így érdemes élnünk a saját magunk által megadott leírással.
Ha többet szeretnél tudni a címkék és a meta description megfelelő használatáról, érdemes elolvasni a Google speciális címkékkel kapcsolatos írását is. Ha pedig szeretnéd, hogy oldalad keresőoptimalizálása a legjobb kezekben legyen, keresd fel csapatunkat, melynek tagjai segítenek abban, hogy az általad publikált tartalom a keresőmotorok találati listáinak dobogóján végezhessen.
Ha tetszett a cikk, nyomj egy Likeot, és iratkozz fel a hírlevelünkre, hogy ne maradj le a későbbi fontos tartalmakról se! :)
Címkék
2019. október 28.
A feladat összetettsége és a hosszú távú kiadások minimalizálása egyértelműen az egyedi tervezésű honlapok mellett szólnak, azonban akad még néhány olyan szempont, melyeket szintén érdemes fontolóra venned, ha felmerülne a kérdés, hogy magad tervezd-e az oldalad, vagy pedig profikra bízd a munkát. Hogy mik ezek? Most megmutatjuk!
2018. november 27.
Amikor új webhelyet hozunk létre, honlapunk témájától függetlenül a legfontosabb döntés az ideális domain név kiválasztása. A domain név egyik alapvető feladata, hogy megfelelően reprezentálja vállalkozásunk tevékenységét, képes legyen hangsúlyozni a cégünk által képviselt értékeket. De meghatározhatja-e a keresési találatokat a megfelelően megválasztott netes elérés? Ha igen, mennyit nyom a latba stratégiánk szempontjából a tökéletes domain név kiválasztása?