Utolsó frissítés: Szerző:

Mitől lesz keresőbarát egy SEO tartalom?

Mi a különbség?

  • A B2B más cégek számára értékesít, így a fő szempont a márkaépítés, illetve a lead-gyűjtés. A B2C a vevőknek, fogyasztóknak adja el a terméket, így a fő szempont a vásárlók elégedettségének növelése, állandó fenntartása.
  • A B2B esetében meg kell határoznod, hogy milyen piacon ismerteted magad: multi, kkv, vagy egyéni vállalkozók. Teljesen másra van szükséged asztalosként, aki egyedi megrendelés alapján készíti el a bútorokat, mint egy IKEA nagyságú multinak.
  • A B2C piacon sokkal inkább azt a személyt kell ismerned, akinek eladsz. Ehhez pedig tudnod kell, hogy milyen nemű, melyik korosztályba tartozik, milyen iskolai végzettséggel rendelkezik, mi az érdeklődési köre stb.

Találd meg a tartalomhoz illő kulcsszavakat!

Ha összeállítottál egy listát a céghez illő tartalmakról, akkor első körben kulcsszókutatást kell végezned az adott témában. Ehhez a legjobb és ingyenes módszer a Google keresője, amely szinte tálcán kínálja neked a témákat.

Mennyit érdemes havonta posztolni, és milyen hosszú tartalmat kell írni?

Minél gyakrabban, annál jobb! Így a Google látja, hogy akár napi szinten foglalkozol az oldaladdal, másrészt egyre több visszatérő látogatód lesz a frissülő blog miatt.

Persze ott lebeg az ember feje fölött, hogy minél hosszabb tartalmat érdemes írni, ugyanis ezeket jobban szereti a kereső.

Tudtad, hogy a statisztikák szerint egy 2000 szavas cikket sokkal jobban rangsorol, mint egy 5-600 szavas cikket? Azonban ekkora hosszúságú tartalmat, ilyen mennyiségben, ráadásul jó minőségben posztolni szinte lehetetlen.

Akkor hol az igazság?

Valahol a kettő között! Léteznek ugyanis cornerstone tartalmak, amik hosszúak, átfogóak, és a fő kulcsszavakra optimalizáltak. Az ilyen típusú tartalmakból érdemes maximum 3 havonta egyet írni.

A rövidebb, ad-hoc jellegű blogposztokból pedig jó, ha 2-3 naponta publikálsz egyet-egyet, ezeknek nem kell túlságosan hosszúnak lenniük.

Mindezek mellett fontos, hogy a SEO szövegírás során odafigyelj az alábbi szempontokra:

Tagolás – A címet, és az alcímeket külön címsorral kell formázni: míg a cím H1-es (vagy Címsor 1-es), addig az alcímeket H2-vel, és H3-mal kell tagolni. Érdemes ezekbe a címek némelyikébe belecsempészni a kulcsszót, long tail kulcsszót, hogy a Google könnyebben össze tudja „rakni”, miről is szól a cikked.

Külső-, és belső linkek – A belső linkstruktúra kialakítása a jó tartalommarketing egyik alappillére. Ha ugyanis egy-egy aloldaladat összelinkeled, akkor a Google sokkal egyszerűbben tudja értelmezni a szöveget.

Legyen íve a szövegnek – Fontos, hogy már a szöveg elején megfogd az olvasót.

Ne hagyd elavulni a tartalmadat – Fontos, hogy folyamatosan frissítsd a tartalmadat, már amelyik nem örökzöld.

A tartalommarketing lényege, hogy juttasd el a célközönséghez a szöveget, hiszen a munka nem ér véget a szöveg megírásával.

Ami pedig különösen fontos, hogy szellősen írj, és lehetőleg minél rövidebb mondatokat, hogy le tud kötni az érdeklődőket, akik néhány percnél tovább nem időznek egy oldalon.

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Ajánlott bejegyzések

2021. október 20.

Ha online értékesítésbe szeretnénk fogni, ennek ma már rengeteg módja van. Melyik megoldás lehet a leghatékonyabb, és van-e értelme 2021-ben is annak, hogy saját márkánkra építve egyedi webáruházat indítsunk? Ebben a cikkben bemutatjuk a különböző online értékesítési módok előnyeit és hátrányait, és megtudhatod azt, miért lehet jó döntés online boltot nyitnod!

2018. november 13.

A legtöbb lojális látogató szívéhez a vizuális megjelenésen keresztül vezet az út. Azonban érdemes tudni, hogy néha egy első látásra tökéletesnek tűnő weboldal is hagyhat némi kívánnivalót maga után. Hogy miért? Ennek több apró, ám fontos oka is lehet. Mi ezek közül mutatjuk most meg neked a három leggyakoribbat.

Népszerű bejegyzések