Utolsó frissítés: Szerző:

Kulcsszókutatás a SEO-hoz, útmutató kezdőknek és újrakezdőknek

Mi az a kulcsszókutatás?

A kulcsszókutatás egy folyamat, amely során olyan kifejezéseket, szavakat, szókapcsolatokat kell keresni, amelyekre a potenciális vevők rákeresnek.

Ez így meglehetősen jellegtelennek hangzik, úgyhogy nézzük is meg inkább egy példán keresztül:

Ha van egy webshopod, ahol német kozmetikumokat árulsz, akkor a fő kulcsszavad nyilván ez lesz: kínai kozmetikumok. Ezzel kapcsolatban persze lehet egy csomó alternatíva is, ami beleillik a profilodba: német arckrémek, német sminktermékek stb.

Miért fontos a kulcsszókutatás?

A kulcsszókutatás a tartalommarketing alapja. Úgy képzeld el, mint a SEO-kampányok iránytűje: megmutatja az irányt, hogy merre érdemes tovább haladni.

Ráadásul segít megérteni a célközönségedet, kialakítani a weboldalad kategóriáit, de még a termékfejlesztésben is ötleteket adhat.

Kulcsszókutatás organikus forrásokból, avagy a millió dolláros kérdés: honnan szerzel kulcsszavakat?

A jó hír, hogy ehhez nem kell mindjárt egyből havi több tízezret kiadni egy prémium kulcsszókutató szoftverre, vannak ingyenes megoldások is.

Google kapcsolódó keresések

A legegyszerűbb a Google kapcsolódó keresései. További ötleteket meríthetsz, ha a legördülő kérdéseket is végigböngészed. Máris találtál ingyenes és csomó longtail kulcsszót (ez a három vagy több szóból álló kulcsszavak neve, definíciója)

Ha rákattintatsz ezekre a kapcsolódó kérdésekre, még mélyebbre kerülhetsz, és további ötletekre bukkanhatsz.

Kulcsszókutató eszközök, programok

Ha szeretnél a konkurencia elé kerülni, és professzionálisan űzni a műfajt, akkor előbb vagy utóbb te is eljutsz arra a szintre, hogy autodidakta módin tanulod meg, vagy igénybe veszed az SEO szakértő segítségét.

Egy olyan ügynökség, amelyek keresőoptimalizálással foglalkoznak professzionális kulcsszókutató szoftvereket használnak, mint például:

1. Kwfinder

A Mangools terméke talán az egyik legkönnyebben használható kulcsszókutató szoftver, kezdők részére is. Segítségével megtalálhatóak azok a kulcsszavak, amelyekre kicsi a verseny, de nagy a keresési volumen. Ezzel az adott kulcsszavakra könnyedén a Google TOP 3-ba kerülhetsz.

Versenytársakhoz képest olcsóbb, illetve van egy rövid ingyenes próbaverziója is.

2. Ahrefs

Nemcsak kulcsszókutatásra nagyszerűen alkalmas, de részletes SEO-auditra is. Használata több tudást és szakértelmet igényel, mint az előző, de ezzel szemben a végletekig lehet finomhangolni, elemezni és optimalizálni az eredményeket.

3. SEMrush

A SEMrush, az Ahrefs-hez hasonlóan komplex, átfogó SEO-szolgáltatásokat nyújt. Van itt minden: backlink elemző, SEO-audit program, kulcsszókutató, nyomon követhető a social media tevékenységünk stb.

Mérőszámok megértése a kulcsszókutatásban

A kulcsszókutató eszközökben találkozhatsz olyan mérőszámokkal, amiket fontos megérteni, hogy elemezni tud a látottakat, ilyen többek között a:

  • a kulcsszó nehézsége (KD)
  • a keresési volumen (Volume)
  • a kattintásonkénti költség (CPC)
  • az átkattintási arány (CTR)

Hogyan válasszuk ki a legjobb kulcsszavakat?

Az egyik nagyon fontos mérőszám a keresési mennyiség. Minél több, annál jobb. Azonban, hogy pontosan mitől is számít ez a volumen „jónak” az függ a cég méretétől, a piactól, és az országtól.

Az organikus CTR, vagyis az átkattintási arány nagymértékben csökkent az utóbbi időben, mivel a minden eddiginél több hirdetés egész egyszerűen elfolytja a helyet az organikus találatok elől.

Mindezzel együtt, ha egy kulcsszónak alacsony a CTR-je, nem feltétlenül érdemes mellőzni. Hiszen ha sokan keresnek rá, akkor lehet, hogy érdemes egy kicsit bővebben utánajárni, és a kutatás hamar megtérül.

Az alacsony kulcsszó nehézsége (KD) más sokkal fontosabb. Minél alacsonyabb ugyanis a nehézség az adott kulcsszóra, annál könnyebb előrébb kerülni a keresőben.

Bár a CPC elsőre nem tűnik olyan mérőszámnak, ami organikus szempontból számunkra érdekes lehet, mégis nagyon fontos. A kattintásonkénti költséget ugyebár az Adsnél használják, ami megmutatja, hogy egy adott kulcsszóért mennyit kell fizetnie a hirdetőnek, ha rákattintanak.

SEO szmepontból ez azért érdekes, mert ha azt látjuk, hogy nagyon alacsony a CPC, az azt jelenti, hogy nem érdemes rá költeni. Ennek oka lehet, hogy az adott kifejezés például nem tükrözi a vásárlási szándékot.

Ha pedig úgy érzed, segítségre van szükséged a keresőoptimaizáláshoz, keress minket bizalommal!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Ajánlott bejegyzések

2019. április 17.

Az ingyenesen letölthető céges applikációknak napjainkban se szeri, se száma, mára szinte minden nagyvállalat jelen lehet valamilyen formában okostelefonunkon. De van-e értelme annak, hogy boldog boldogtalan alkalmazások fejlesztésébe fektesse pénzét, és nem praktikusabb-e egy sokoldalú, reszponzív weboldal készítése?

2018. november 19.

Kezdetben csak a boltok akcióztak, mára viszont a webáruházakban is tartják a Black Friday-t. Az ok egyértelmű: ebben az időszakban óriási az érdeklődés - mindenféle termék és szolgáltatás iránt -, illetve az ilyenkor “megfogott” vásárlókkal később sokkal könnyebb újra kapcsolatba lépni. Ezzel pedig akár a karácsonyi forgalmat, de az év más időszakait is az átlagosnál sokkal jobban felpörgetheted. Mindehhez persze nem árt egy korszerű webáruház. Nézd meg a tippjeinket!

Népszerű bejegyzések