Utolsó frissítés: Szerző:

Mik azok a long tail kulcsszavak és hogyan használhatod őket?

A megfelelő keresőoptimalizálás szempontjából a kulcsszavak szerepe annak ellenére is megkerülhetetlen, hogy a SEO mára jóval több, mint a megfelelő keresőkifejezések használata. Ha pedig foglalkoztál már kulcsszókutatással, vagy némileg ismerős vagy az online marketing világában, egész biztosan találkoztál már a long tail kulcsszavak fogalmával.

De mit is takar pontosan az elnevezés és miért érdemes long tail kulcsszavakat használnod oldalad keresőoptimalizálásának felépítése során? Most hoztunk néhány dolgot, melyeket érdemes lehet tudnod a témával kapcsolatban, mielőtt SEO kampányba kezdenél.

Mik azok a long tail kulcsszavak?

A long tail kulcsszavak olyan, általában több szóból álló, hosszabb kifejezések, melyekre egy felhasználó akkor keres rá, ha nagyon specifikusan keresnek valamit. Például abban az esetben, ha már közel állnak a vásárláshoz, vagy épp hangalapú kereső segítségével szeretnének hasznos információkhoz jutni.

A long tail kulcsszavakra alapvetően jellemző, hogy kevés találat érkezik rájuk, azonban sok van belőlük, ami azt jelenti, hogy összességében képesek arra, hogy jelentős forgalmat generáljanak. Fontos megjegyezni, hogy nem csak a többszavas kifejezések lehetnek long tail kulcsszavak, hiszen akár egy egyszerű, egyszavas kulcsszó is lehet annyira specifikus, hogy a keresők kevés találatot adnak rá.

A lényeg, hogy a jó long tail kulcsszó nincs benne a szolgáltatásoddal vagy termékeiddel kapcsolatos 10 leggyakrabban keresett kulcsszóban, ám akkor is értékes, ha havonta csak 15-20 felhasználó keres rájuk.

Miért fontos a long tail kulcsszavak használata?

Összességében elmondható tehát, hogy a long tail kulcsszavak konkrétabbak, mint a rövidebb, általános kulcsszavak. Általában kevesebb online vállalkozás verseng rajtuk, így abban az esetben, ha megfelelően használod őket, elkötelezett látogatókat szerezhetsz.

Olyanokat, akik célirányosan érdeklődnek, határozottak és sokszor már konverzióra készek, hiszen egyszerűen csak a lehető legjobb megoldást keresik a problémájukra. Éppen ezért jóval egyszerűbb őket meggyőzni a vásárlásról, feliratkozásról, vagy bármi egyébről, ami a konverziód lényege.

Az általános kifejezések mellett tehát, mint például a „cipő” vagy az „online cipővásárlás”, jó megoldás lehet egy webshopot cipőkkel foglalkozó webshopot egy adott márkanévre is optimalizálni, de akár hosszabb, gyakran felmerülő kérdéseket is alkalmazhatunk long tail keyword-ként, például olyasmikre, mint: „milyen cipőt vásároljak gördeszkázáshoz?”

Hogyan érdemes long tail kulcsszavakra optimalizálni?

Fontos tudni, hogy a long tail kulcsszavak esetében a keresőoptimalizálás folyamata egészen máshogy zajlik, mint a hagyományos kulcsszavak esetében. Míg az utóbbiak általában akkor működnek jól, ha egy adott tartalmon belül megfelelő arányban szerepelnek és egész oldalakat optimalizálhatunk rájuk, addig az előbbi esetben érdemes olyan szövegeket készíteni, melyek egy adott long tail kulcsszó köré épülnek.

Olyan tartalmakat tehát, melyek képesek megválaszolni a látogatók kérdéseit, egy specifikus problémára kínálnak megoldást. Jó példa a long tail keyword használatára a gyakran ismétlődő kérdések oldala, melyet kifejezetten jól lehet ilyen jellegű kulcsszavakra optimalizálni.

Hogyan találhatsz hatékonyan hosszú kulcsszavakat?

Az egyik legjobb forrást a long tail kulcsszavakra a Google Kulcsszótervezője jelenti, ahol a keresőkifejezéseket havi átlagos keresés alapján is rendszerezheted. Ilyen módon néhány kattintással megtalálhatod azokat a vállalkozásod szempontjából értékes és releváns kifejezéseket, melyeke a konkurencia kevésbé használ, azonban egy adott témán belül aktív forgalmat hozhatnak számodra.

Ha pedig szeretnél biztosra menni, bármikor igénybe veheted a long tail kulcszavak témakörében is jártas SEO szakember segítségét, aki a hosszú kulcsszavak optimalizálása mellett sok más hasznos dologban is a segítségedre lehet.

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Ajánlott bejegyzések

2024. április 15.

A mesterséges intelligencia mellett a digitális marketing egyik legfelkapottabb trendje jelenleg az adattudomány. Nem véletlenül: támogatja az adatokon alapuló üzleti döntéshozatalt és a marketingesek többsége, 66%-uk úgy gondolja, hogy ezek az adatalapú döntések jobbak, mint az adatok felhasználása nélkül meghozott, pusztán megérzésekre vagy trendekre alapozott döntéshozatal. De hogy kapcsolódik össze az adatvezérelt szemléletmód és a SEO?

2024. április 29.

A megalapozott üzleti döntéshozatalhoz szükség van olyan online marketing eszköztárra, amely hatékonyan elemzi a kialakított folyamatok eredményességét és rámutat az esetleges hiányosságokra, gyengeségekre. Legyen szó a weboldal, az e-mail-marketing vagy épp a social media kampányok teljesítményéről vagy keresőoptimalizálásról, van néhány eszköz a tarsolyunkban, ami a nyers adatokat hasznosítható formában prezentálja.

Népszerű bejegyzések