Utolsó frissítés: Szerző:

Így határozd meg weboldalad célközönségét!

Ahogyan egy nyomtatott vagy digitális kiadvány, úgy egy weboldal esetében is alapvető igazság, hogy nem szólhat egyszerre mindenkihez. A különböző célközönség eltérő vizuális megjelenést, másfajta oldalfelépítést, és legfőképp: más tartalmat kíván.

Éppen ezért, ha egyszerre mindenkihez szeretnénk szólni, végeredményben senkihez sem szólunk. Úgy is fogalmazhatnánk, hogy „aki sokat markol, keveset fog.

Ebben a cikkben éppen ezért azt mutatjuk meg, hogyan határozhatod meg célközönséged hatékonyan, és növelheted ezáltal honlapod potenciális látogatóinak számát.

Az oldal céljainak meghatározása

Egy jó honlapnak rengeteg célja lehet. Törekedhet szimplán a tájékoztatásra, szolgálhat egyfajta bemutató felületként, működhet úgy, mint egy virtuális prospektus. De segítheti az online közösségépítést, vagy generálhat eladásokat, buzdíthat különféle interakciókra is.

Oldalad hatékony működéséhez először is ismerned kell tehát céljaidat. Tudnod kell, milyen problémára kínálsz hatékony megoldást, és meg kell tanulnod megszólítani azokat, akiknek szüksége lehet szolgáltatásaidra.

Szórakoztatni szeretnél, vagy eladni? Esetleg pusztán egy olyan netes felületre vágysz, ahol leendő ügyfeleid megismerkedhetnek cégeddel, szolgáltatásaiddal?

Ezeket a célokat kell magadban tisztáznod, és ezek tükrében kell meghatároznod célközönséged, majd pedig belevágni oldalad vizuális, tartalmi, illetve funkcionalitásbeli felépítésbe.

Az ideális látogató megértése

Mielőtt weboldal készítésébe vágnál, képzeld el magad előtt a tökéletes látogatót! Mik az igényei megjelenés terén? Milyen szinten fontos számára az akadálymentes navigáció? Miről, és legfőképp, milyen stílusban szeretne majd a kész felületen olvasni?

Minden célcsoport igénye más és más ezeket a kérdéseket illetően. Leghatékonyabban pedig akkor tudod meghatározni eszközeidet, ha ismered az úgynevezett „ideális látogatót”.

Az ideális látogató egy olyan valaki, aki egy személyben képes célcsoportod karakterjegyeit és igényeit reprezentálni. Az a fiktív (vagy valós) egyén, akinek problémáira szolgáltatásaid száz százalékban képesek megoldást kínálni.

Mielőtt belevágnál honlapod megtervezésébe, érdemes a demográfiai és egyéb, rendelkezésre álló adatok alapján megalkotni az ideális látogató képét. Ha ez megvan, meg kell tanulni az ő fejével gondolkodni, és az ő szemével látni a dolgokat.

Hogy érzed: ha te lennél a célcsoportod reprezentatív jelleggel kiemelt tagja, jó helyen lennének a jelenlegi CTA gombjaid? Oldalad navigációja megfelelően letisztult ennek tekintetében?

Ha úgy gondolod, az ideális látogató kivetnivalót találna weboldalad működésében vagy épp annak tartalmában, itt az ideje annak, hogy az elvárásaihoz alakítsd az elképzeléseidet! Ennek érdekében akár egy komoly listát, vagy egy folyamatábrát is összeállíthatsz, melyben részletesen foglalkozol a célcsoportot vélt vagy valós tagjainak elvárásaival, problémáival, kívánalmaival, és azok lehetséges megoldásaival.

Versenytársak elemzése

A célközönség meghatározásának alapvető felvétele a piacelemzés. Minél jobban ismered versenytársaid marketingstratégiáját, annál tisztábban láthatod, kiknek szól az üzenetük, ki a valódi célközönségük.

Ha tudod, kikre próbálnak igazán hatni azok a vállalkozások, akiket vetélytársaidnak tekinthetsz, már egy lépéssel közelebb kerültél a célközönséged meghatározásához.

Érdemes tehát részletekbe menően elemezni a konkurencia céljait és stratégiáját, megvizsgálnia jól működő, és a kevésbé életképes elemeket is, melyeket később továbbgondolhatsz, és saját honlapod felépítése során is a javadra fordíthatsz.

Ennek eredményeképp pedig sokkal több aktív látogatót szerezhetsz, akikből kis idő után lojális kuncsaftok, visszatérő olvasók, ügyfelek, vagy vásárlók válhatnak majd.

 

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Ajánlott bejegyzések

2023. október 16.

A TikTok újraírta a játékszabályokat, hogy hogyan viszonyulunk a közösségi médiához. Népszerűsége egyre inkább befolyásolja a többi közösségi hálózat fejlődését. A több mint 1 milliárd aktív felhasználóval rendelkező platform havonta egyre több aktív felhasználót vonz. Egy felhasználó átlagosan napi 52 percet tölt el az alkalmazásban, ami rengeteg. Ebben a cikkben megtudhatod, hogyan érdemes vélekednek a TikTok stratégiáiról és néhány olyan kampányról, amelyek vírusszerűen terjedtek ezen a platformon.

2021. szeptember 22.

A Facebook hirdetések ma már elmaradhatatlannak mondhatók, ha hatékony online marketingstratégiát szeretnénk építeni. Most hoztunk néhány olyan hibát, melyet a kis- és középvállalkozások a leggyakrabban elkövetnek, hogy tanulhass a belőlük, és akár első próbálkozásra is hatékony, ütős hirdetéseket futtathass a legnagyobb közösségi oldalon!

Népszerű bejegyzések