Így határozd meg weboldalad célközönségét!

Utolsó frissítés: Szerző:

Így határozd meg weboldalad célközönségét!

Ahogyan egy nyomtatott vagy digitális kiadvány, úgy egy weboldal esetében is alapvető igazság, hogy nem szólhat egyszerre mindenkihez. A különböző célközönség eltérő vizuális megjelenést, másfajta oldalfelépítést, és legfőképp: más tartalmat kíván.

Éppen ezért, ha egyszerre mindenkihez szeretnénk szólni, végeredményben senkihez sem szólunk. Úgy is fogalmazhatnánk, hogy „aki sokat markol, keveset fog.

Ebben a cikkben éppen ezért azt mutatjuk meg, hogyan határozhatod meg célközönséged hatékonyan, és növelheted ezáltal honlapod potenciális látogatóinak számát.

Az oldal céljainak meghatározása

Egy jó honlapnak rengeteg célja lehet. Törekedhet szimplán a tájékoztatásra, szolgálhat egyfajta bemutató felületként, működhet úgy, mint egy virtuális prospektus. De segítheti az online közösségépítést, vagy generálhat eladásokat, buzdíthat különféle interakciókra is.

Oldalad hatékony működéséhez először is ismerned kell tehát céljaidat. Tudnod kell, milyen problémára kínálsz hatékony megoldást, és meg kell tanulnod megszólítani azokat, akiknek szüksége lehet szolgáltatásaidra.

Szórakoztatni szeretnél, vagy eladni? Esetleg pusztán egy olyan netes felületre vágysz, ahol leendő ügyfeleid megismerkedhetnek cégeddel, szolgáltatásaiddal?

Ezeket a célokat kell magadban tisztáznod, és ezek tükrében kell meghatároznod célközönséged, majd pedig belevágni oldalad vizuális, tartalmi, illetve funkcionalitásbeli felépítésbe.

Az ideális látogató megértése

Mielőtt weboldal készítésébe vágnál, képzeld el magad előtt a tökéletes látogatót! Mik az igényei megjelenés terén? Milyen szinten fontos számára az akadálymentes navigáció? Miről, és legfőképp, milyen stílusban szeretne majd a kész felületen olvasni?

Minden célcsoport igénye más és más ezeket a kérdéseket illetően. Leghatékonyabban pedig akkor tudod meghatározni eszközeidet, ha ismered az úgynevezett „ideális látogatót”.

Az ideális látogató egy olyan valaki, aki egy személyben képes célcsoportod karakterjegyeit és igényeit reprezentálni. Az a fiktív (vagy valós) egyén, akinek problémáira szolgáltatásaid száz százalékban képesek megoldást kínálni.

Mielőtt belevágnál honlapod megtervezésébe, érdemes a demográfiai és egyéb, rendelkezésre álló adatok alapján megalkotni az ideális látogató képét. Ha ez megvan, meg kell tanulni az ő fejével gondolkodni, és az ő szemével látni a dolgokat.

Hogy érzed: ha te lennél a célcsoportod reprezentatív jelleggel kiemelt tagja, jó helyen lennének a jelenlegi CTA gombjaid? Oldalad navigációja megfelelően letisztult ennek tekintetében?

Ha úgy gondolod, az ideális látogató kivetnivalót találna weboldalad működésében vagy épp annak tartalmában, itt az ideje annak, hogy az elvárásaihoz alakítsd az elképzeléseidet! Ennek érdekében akár egy komoly listát, vagy egy folyamatábrát is összeállíthatsz, melyben részletesen foglalkozol a célcsoportot vélt vagy valós tagjainak elvárásaival, problémáival, kívánalmaival, és azok lehetséges megoldásaival.

Versenytársak elemzése

A célközönség meghatározásának alapvető felvétele a piacelemzés. Minél jobban ismered versenytársaid marketingstratégiáját, annál tisztábban láthatod, kiknek szól az üzenetük, ki a valódi célközönségük.

Ha tudod, kikre próbálnak igazán hatni azok a vállalkozások, akiket vetélytársaidnak tekinthetsz, már egy lépéssel közelebb kerültél a célközönséged meghatározásához.

Érdemes tehát részletekbe menően elemezni a konkurencia céljait és stratégiáját, megvizsgálnia jól működő, és a kevésbé életképes elemeket is, melyeket később továbbgondolhatsz, és saját honlapod felépítése során is a javadra fordíthatsz.

Ennek eredményeképp pedig sokkal több aktív látogatót szerezhetsz, akikből kis idő után lojális kuncsaftok, visszatérő olvasók, ügyfelek, vagy vásárlók válhatnak majd.

 

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Ajánlott bejegyzések

2020. december 28.

Mit jelent a lead, és miért fontos egy vállalkozás számára a lead generálás?

Az online marketing berkein belül az egyik leggyakrabban használt fogalom a lead. Sokszor merül fel weboldaltervezés, és főként landing oldalak készítése során. Utóbbiaknak ugyanis szerves része a leadek generálása. De mit is jelent pontosan a lead, mi az a lead generálás, és milyen eszközökkel szerezhetjük meg a számunkra hasznos lead-eket?

2020. február 05.

Egy jó weboldal nem kiadás, hanem befektetés

Az elmúlt évtizedben az online megjelenés olyannyira fontos dologgá vált a cégek életében, hogy azt is mondhatnánk: ha egy vállalkozás nem rendelkezik saját weboldallal, az olyan, mintha nem is létezne. Bemutatjuk, miért jelent hosszú távon jó befektetést egy saját weboldal létrehozása!

Népszerű bejegyzések