Utolsó frissítés: Szerző: Szabó Zsolt
Ahogyan egy nyomtatott vagy digitális kiadvány, úgy egy weboldal esetében is alapvető igazság, hogy nem szólhat egyszerre mindenkihez. A különböző célközönség eltérő vizuális megjelenést, másfajta oldalfelépítést, és legfőképp: más tartalmat kíván.
Éppen ezért, ha egyszerre mindenkihez szeretnénk szólni, végeredményben senkihez sem szólunk. Úgy is fogalmazhatnánk, hogy „aki sokat markol, keveset fog.”
Ebben a cikkben éppen ezért azt mutatjuk meg, hogyan határozhatod meg célközönséged hatékonyan, és növelheted ezáltal honlapod potenciális látogatóinak számát.
Egy jó honlapnak rengeteg célja lehet. Törekedhet szimplán a tájékoztatásra, szolgálhat egyfajta bemutató felületként, működhet úgy, mint egy virtuális prospektus. De segítheti az online közösségépítést, vagy generálhat eladásokat, buzdíthat különféle interakciókra is.
Oldalad hatékony működéséhez először is ismerned kell tehát céljaidat. Tudnod kell, milyen problémára kínálsz hatékony megoldást, és meg kell tanulnod megszólítani azokat, akiknek szüksége lehet szolgáltatásaidra.
Szórakoztatni szeretnél, vagy eladni? Esetleg pusztán egy olyan netes felületre vágysz, ahol leendő ügyfeleid megismerkedhetnek cégeddel, szolgáltatásaiddal?
Ezeket a célokat kell magadban tisztáznod, és ezek tükrében kell meghatároznod célközönséged, majd pedig belevágni oldalad vizuális, tartalmi, illetve funkcionalitásbeli felépítésbe.
Mielőtt weboldal készítésébe vágnál, képzeld el magad előtt a tökéletes látogatót! Mik az igényei megjelenés terén? Milyen szinten fontos számára az akadálymentes navigáció? Miről, és legfőképp, milyen stílusban szeretne majd a kész felületen olvasni?
Minden célcsoport igénye más és más ezeket a kérdéseket illetően. Leghatékonyabban pedig akkor tudod meghatározni eszközeidet, ha ismered az úgynevezett „ideális látogatót”.
Az ideális látogató egy olyan valaki, aki egy személyben képes célcsoportod karakterjegyeit és igényeit reprezentálni. Az a fiktív (vagy valós) egyén, akinek problémáira szolgáltatásaid száz százalékban képesek megoldást kínálni.
Mielőtt belevágnál honlapod megtervezésébe, érdemes a demográfiai és egyéb, rendelkezésre álló adatok alapján megalkotni az ideális látogató képét. Ha ez megvan, meg kell tanulni az ő fejével gondolkodni, és az ő szemével látni a dolgokat.
Hogy érzed: ha te lennél a célcsoportod reprezentatív jelleggel kiemelt tagja, jó helyen lennének a jelenlegi CTA gombjaid? Oldalad navigációja megfelelően letisztult ennek tekintetében?
Ha úgy gondolod, az ideális látogató kivetnivalót találna weboldalad működésében vagy épp annak tartalmában, itt az ideje annak, hogy az elvárásaihoz alakítsd az elképzeléseidet! Ennek érdekében akár egy komoly listát, vagy egy folyamatábrát is összeállíthatsz, melyben részletesen foglalkozol a célcsoportot vélt vagy valós tagjainak elvárásaival, problémáival, kívánalmaival, és azok lehetséges megoldásaival.
A célközönség meghatározásának alapvető felvétele a piacelemzés. Minél jobban ismered versenytársaid marketingstratégiáját, annál tisztábban láthatod, kiknek szól az üzenetük, ki a valódi célközönségük.
Ha tudod, kikre próbálnak igazán hatni azok a vállalkozások, akiket vetélytársaidnak tekinthetsz, már egy lépéssel közelebb kerültél a célközönséged meghatározásához.
Érdemes tehát részletekbe menően elemezni a konkurencia céljait és stratégiáját, megvizsgálnia jól működő, és a kevésbé életképes elemeket is, melyeket később továbbgondolhatsz, és saját honlapod felépítése során is a javadra fordíthatsz.
Ennek eredményeképp pedig sokkal több aktív látogatót szerezhetsz, akikből kis idő után lojális kuncsaftok, visszatérő olvasók, ügyfelek, vagy vásárlók válhatnak majd.
Címkék
2024. április 29.
A megalapozott üzleti döntéshozatalhoz szükség van olyan online marketing eszköztárra, amely hatékonyan elemzi a kialakított folyamatok eredményességét és rámutat az esetleges hiányosságokra, gyengeségekre. Legyen szó a weboldal, az e-mail-marketing vagy épp a social media kampányok teljesítményéről vagy keresőoptimalizálásról, van néhány eszköz a tarsolyunkban, ami a nyers adatokat hasznosítható formában prezentálja.
2022. április 05.
Az online marketing mára a legfontosabb dolog lett egy vállalkozás életében. Sokan azonban még mindig úgy gondolják, hogy a webes jelenlét letudható egy üzleti honlap megtervezésével. Az igazság azonban az, hogy egy valóban jól működő stratégiába ennél jóval több munkát és energiát kell fektetni, hiszen egy honlap önmagában még nem vonzza mágnesként a látogatókat és az aktív ügyfeleket.