Utolsó frissítés: Szerző: Szabó Zsolt
Az olyan, szembetűnő bakik mellett, mint az átláthatatlan webdizájn, vagy az értékes tartalom hiánya, akad néhány kisebb malőr is, amin könnyedén elcsúszhat oldalunk látogatottsága.
A legtöbb ezek közül azonban olyan apróság, melyet kis odafigyeléssel és némi időráfordítással könnyedén orvosolhatunk.
A weboldalad nem jól olvasható mobilon vagy tableten? Egyszerűen nem alkalmazkodik a látogató képernyőjéhez? Ez az egyik legnagyobb hiba amit elkövethetsz honlapkészítés során. Ma már nem előny, hanem alapkövetelmény a mobilbarát weboldal! Ha nem reszponzív, azaz mobilbarát a weboldalad, akkor a nem számítógépet használó látogatókat egyszerűen elvesztetted. Ez pedig manapság már több mint a lehetséges látogatóidnak a fele, ezt egyszerűen nem engedheted meg magadnak.
Kicsit bővebben körbejártuk a témát ebben a cikkünkben: Miért fontos hogy weboldalad mobilbarát legyen?
Az átlag internet-felhasználó általában nem szeret várni az általa választott tartalomra, mindent akar, és azt pedig, ha lehet, most azonnal. Éppen ezért egy adott tartalom betöltési idejét illetően türelme alig terjed tovább pár másodpercnél. Ha honlapunk lassú, nagyobb eséllyel veszítjük el potenciális olvasóinkat.
A betöltési sebesség ugyan több tényezőtől is függ, azonban legjobban a túlzottan nagyméretű illusztrációk, vagy a feleslegesen betöltött pluginek képesek leszívni a gyorsaságból.
Sokan esnek bele abba a hibába, hogy alapvetően értékes szöveges tartalmaikat színvonalas, jogtiszta illusztrációk helyett innen-onnan összegyűjtött, gyenge minőségű fotókkal, esetleg saját, amatőr felvételeikkel illusztrálják. Azonban fontos megjegyeznünk, hogy a vizuális tartalom színvonala legalább annyira fontos a látogatók hatásos megszólítása érdekében, mint a letisztult webdesign.
Minél csábítóbb ugyanis a honlapunk megjelenése, annál nagyobb magabiztosságot és megbízhatóságot sugároz a látogatók irányába.
Ugye mindnyájunknak ismerős az a szituáció, amikor egy megnyitott tartalommal együtt legalább egy, aktuális akciókat és kihagyhatatlan ajánlatokat népszerűsítő, a közösségi médiafelületek követését felajánló ablak is megnyílik a böngészőnkben? Az ilyesfajta hirdetésekkel nincs semmi probléma, egészen addig, míg mennyiségüket és minőségüket illetően nem válnak frusztrálóvá.
Érdemes tudomásul vennünk, hogy a látogatók nem kedvelik az agresszív marketing-technikákat, és az egymást követő felugró ablakok tömkelege jóval többet árthat üzletünknek, mint amennyit egyébként használna.
Címkék
2020. január 29.
Ebben a bejegyzésben összegyűjtöttük a négy legfontosabb dolgot, melyet mindenképp érdemes ellenőrizned azelőtt, hogy honlapod elérhetővé tennéd a nyilvánosság számára.
2019. december 19.
Weboldalunk felépítése során rendkívül fontos szerepet tölt be a kérdés, hogy az általunk megosztott tartalmak milyen módon legyenek fogyaszthatóak a látogatók számára. Mobilon és asztali számítógépen is más a böngészés élménye. Megmutatjuk, mely eszközökön mik a leginkább felhasználóbarát megoldások a tartalom megjelenítésére.