Utolsó frissítés: Szerző: Szabó Zsolt
Az olyan, szembetűnő bakik mellett, mint az átláthatatlan webdizájn, vagy az értékes tartalom hiánya, akad néhány kisebb malőr is, amin könnyedén elcsúszhat oldalunk látogatottsága.
A legtöbb ezek közül azonban olyan apróság, melyet kis odafigyeléssel és némi időráfordítással könnyedén orvosolhatunk.
A weboldalad nem jól olvasható mobilon vagy tableten? Egyszerűen nem alkalmazkodik a látogató képernyőjéhez? Ez az egyik legnagyobb hiba amit elkövethetsz honlapkészítés során. Ma már nem előny, hanem alapkövetelmény a mobilbarát weboldal! Ha nem reszponzív, azaz mobilbarát a weboldalad, akkor a nem számítógépet használó látogatókat egyszerűen elvesztetted. Ez pedig manapság már több mint a lehetséges látogatóidnak a fele, ezt egyszerűen nem engedheted meg magadnak.
Kicsit bővebben körbejártuk a témát ebben a cikkünkben: Miért fontos hogy weboldalad mobilbarát legyen?
Az átlag internet-felhasználó általában nem szeret várni az általa választott tartalomra, mindent akar, és azt pedig, ha lehet, most azonnal. Éppen ezért egy adott tartalom betöltési idejét illetően türelme alig terjed tovább pár másodpercnél. Ha honlapunk lassú, nagyobb eséllyel veszítjük el potenciális olvasóinkat.
A betöltési sebesség ugyan több tényezőtől is függ, azonban legjobban a túlzottan nagyméretű illusztrációk, vagy a feleslegesen betöltött pluginek képesek leszívni a gyorsaságból.
Sokan esnek bele abba a hibába, hogy alapvetően értékes szöveges tartalmaikat színvonalas, jogtiszta illusztrációk helyett innen-onnan összegyűjtött, gyenge minőségű fotókkal, esetleg saját, amatőr felvételeikkel illusztrálják. Azonban fontos megjegyeznünk, hogy a vizuális tartalom színvonala legalább annyira fontos a látogatók hatásos megszólítása érdekében, mint a letisztult webdesign.
Minél csábítóbb ugyanis a honlapunk megjelenése, annál nagyobb magabiztosságot és megbízhatóságot sugároz a látogatók irányába.
Ugye mindnyájunknak ismerős az a szituáció, amikor egy megnyitott tartalommal együtt legalább egy, aktuális akciókat és kihagyhatatlan ajánlatokat népszerűsítő, a közösségi médiafelületek követését felajánló ablak is megnyílik a böngészőnkben? Az ilyesfajta hirdetésekkel nincs semmi probléma, egészen addig, míg mennyiségüket és minőségüket illetően nem válnak frusztrálóvá.
Érdemes tudomásul vennünk, hogy a látogatók nem kedvelik az agresszív marketing-technikákat, és az egymást követő felugró ablakok tömkelege jóval többet árthat üzletünknek, mint amennyit egyébként használna.
Címkék
2021. április 06.
Sokan gondolják úgy, hogy a közösségi média korában vállalkozásuknak felesleges saját üzleti honlapot készíteniük. Miért költenének a tervezésre és a karbantartásra, ha a Facebookon és az Instagramon ingyen is jelen lehetnek? Az igazság az, hogy ezek a platformok valóban remek lehetőséget kínálnak az online jelenlétre, egy komoly vállalkozás számára azonban önmagukban még nem elegendőek!
2021. június 08.
Akik kicsit is jártasak a weboldalkészítés vagy az online marketing témakörében, azok egész biztosan hallottak már a sitemap, azaz webhelytérkép / oldaltérkép fogalmáról. Ebben a bejegyzésben bemutatjuk, mi is az a sitemap, milyen jelentőséggel bír a SEO szempontjából, és belepillantunk abba is, hogyan optimalizálhatjuk megfelelően saját oldalunk térképét.