Utolsó frissítés: Szerző:

Jó bornak is kell a cégér: avagy milyen a tökéletes céglogó?

Minden arculati elem közül az egyik leglényegesebb a logó: ez fejezi ki egyetlen képben a vállalat küldetését, célját, és az embléma sokat elárul a cégről.

A logókészítés nem egyszerű feladat, hiszen befolyással van a vállalat imázsára, hosszú távon befolyásolja a cég sikerességét. Most röviden bemutatjuk, mire érdemes figyelni a céges logó elkészítése kapcsán.

A logó szerepe a brandépítésben

A márka vagy brand fogalma nehezen meghatározható: ide tartozik minden, ami a céget jellemzi. A hangulat, amit a termék vagy szolgáltatás kelt, de a brand szerves része minden arculati elem is.

A brandépítés egy folyamat, melynek célja, hogy jó hírét keltsük a cégünknek, emellett egyre több vásárlót, ügyfelet szerezzünk. Ennek érdekében kell minden eszközt megragadnunk ahhoz, hogy a küldetést teljesítsük.

Az arculati elemek közé sorolható a logó, a szlogen, a vállalat termékein, dokumentumain, weboldalán használt színek, betűtípusok, de minden olyan egyéb eszköz is, amely egyedivé, beazonosíthatóvá teszi a céget és megkülönbözteti a versenytársaitól.

A logó kitüntetett szerepet foglal el az imázs kialakításában, a márka azonosításában, hiszen legtöbbször egyetlen jel, motívum, minta, ábra fejezi ki, mi mindent végez a vállalkozás.

Köztudott, hogy a képeket a jobb agyféltekénkkel értelmezzük és sokkal erősebb hatást tesznek ránk, mint a szavak. A logókészítés éppen ezért egyfajta művészet: a grafikus feladata az, hogy egyetlen jól megválasztott mintában mondjon el minden lényeges információt és keltsen rokonszenvet, érdeklődést, figyelmet a vállalat iránt.

A logókészítés önmagában nem elég

Mindenekelőtt érdemes leszögezni, hogy a logókészítés nem kis feladat, jól átgondoltan kell elvégezni, hiszen éveken, évtizedeken át lesz a vállalkozásunk központi jelképe. Éppen ezért – akárcsak a honlapkészítés esetében – érdemes profi szakemberre bízni a munkát.

Bár vannak a neten különféle sablonok, előre gyártott minták, amikből ki lehet indulni, a végeredmény nem biztos, hogy olyan lesz, ami megfelelően szolgálja a cég érdekeit, küldetését.

A logókészítéssel együtt a szlogen megalkotása is szükséges, valamint a kapcsolódó arculati elemek létrehozása is. A kész logó egy-egy motívumát például jól fel lehet például használni a favicon létrehozásánál vagy a fejléces papír elkészítésénél is.

A logó színeinek meghatározása

Egy olyan logóval, ami maximum 3 színből áll, sokkal többre mehetünk, hiszen nemcsak a weblapon vagy a céges dokumentumok fejlécében fogjuk azt használni.

Gondolnunk kell olyan dolgokra is, mint a céges póló, céges pohár, stb. Egy emblémázott ajándéktárgy készítése során derülhet ki, hogy a túl sok színnel nem működik a szitanyomás vagy a gravírozás és akkor kompromisszumra kényszerülünk. Kinek lesz az jó?

Emiatt már maga a szín, színek árnyalatának megválasztása is döntő lehet a logó tervezése során. Ehhez persze ajánlott ismerni a színpszichológiát, hogy melyik tónus milyen érzelmet közvetít.

A piros például nagyon erőteljes szín, de agressziót is kifejezhet, ha túlzásba visszük. A zöldet a természetszeretettel, az egészséges életmóddal hozzák a legtöbben kapcsolatba, ha e szegmensben működik a vállalat, érdemes lehet felhasználni ezt a színt a logóban is.

A szín- és a betűtípusválasztás befolyásolja azt is, milyen lesz majd a honlap dizájnja. Az egységes arculat kialakítása szempontjából érdemes előre gondolkodni és úgy meghatározni a logóban szereplő alakzatokat, mintákat, tipográfiai elemeket, hogy azok a honlapon is jól mutassanak.

A titok az egyszerűségben rejlik

Amit még érdemes kiemelni: az a jó logó, amely fekete és fehér háttér mögött is működik, élesen látszódik anélkül, hogy keretbe lenne foglalva. Legyen határozott a körvonala, hogy jól felismerhetők legyenek a motívumok.

A céges logó készíttetése során is tartsuk szem előtt az alapvető igazságot: a kevesebb néha több. Az egyszerűség gyakran kifizetődőbb és nagyobb sikert hozhat, korábbi munkáink során mi is ezt tapasztaltuk.

Tekintsd meg referenciáinkat és keress minket, amennyiben szakértő tanácsra van szükséged honlapkészítés vagy online marketing terén!

 

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Ajánlott bejegyzések

2021. február 16.

Az internetet ellepték a webshopok, és ma már szinte nem is találunk olyan szolgáltatást, mely ne lenne elérhető az interneten keresztül. De lehet-e továbbra is jövedelmező egy webáruház az egyre gyarapodó konkurencia mellett, és vajon megéri-e a kisebb vállalkozásoknak is webshopot indítaniuk? Ebben a bejegyzésben ezeket a kérdéseket igyekszünk megválaszolni.

2023. november 10.

A keresőoptimalizált szöveg írása során több szempontot is figyelembe kell venned. Először is ismerned kell a célközönségedet, hogy kinek írod a szöveget. Egyáltalán nem mindegy, hogy B2B vagy B2C piac számára készíted a tartalmat, ugyanis a két különböző piacnak más céljai vannak.

Népszerű bejegyzések