Utolsó frissítés: Szerző: Heveli Edwin
Weboldalunk vizuális megjelenése már alapvetően egy olyan dolog, ami rengeteget dobhat üzletünk népszerűségén. Egy esztétikus és letisztult honlap fél siker, azonban érdemes tudni, hogy a jó design nem kizárólag az egyedi grafikai elemek és a jól megválasztott betűtípus alkalmazásán múlik.
Vállalkozásunk webes megjelenésének legfontosabb mozzanatát a színséma kiválasztása jelenti. Az oldalunkon használt színek nem csupán a böngészés élményét, de a vállalkozásunkkal kapcsolatos, alapvető véleményt és elvárásokat is meghatározzák.
Egyszóval, ha weboldalunk külseje nem megfelelő, előfordulhat, hogy potenciális látogatókat, esetleges ügyfeleket veszíthetünk.
Ha bejáratott márkával rendelkezünk, honlapunk színsémájának megtervezése alapvetően egyszerű feladat. Ilyenkor főként azokból a színekből érdemes dolgoznunk, melyek logónk tervezése, arculatunk felépítése során meghatározóak voltak, és alapvetően működnek.
Abban az esetben azonban, ha még csak most gondolkodunk arculattervezésben, érdemes tudnunk, hogy nem feltétlenül jó ötlet csak azért választanunk egy bizonyos színösszeállítást, mert az első ránézésre jól mutat.
Ugyanúgy, ahogyan a szavak sorrendjének vagy egy szöveg megfelelő tördelésének, úgy a színeknek is nagy szerepe van a marketingben és a reklámpszichológiában. Ahhoz, hogy megtalálhassuk a márkánkhoz és arculatunkhoz leginkább illő összeállítást, mindenek előtt tisztában kell lennünk célközönségünk összetételével, demográfiai hátterével és igényeivel.
A reklámok hatásaira irányuló pszichológiai kutatások nagy része kimutatta, hogy más színösszeállítások működhetnek a különböző nemeknél és korcsoportoknál, de a tökéletes desig elérése érdekében érdemes figyelembe vennünk a társadalmi, valamint a szubkulturális hátteret is.
Míg egy magas presztizsű, pénzügyi cég esetében kiválóan működnek az és letisztult egyszerű, semleges színeket alkalmazó sémák, addig egy fiatalokat megcélzó webshop üzemeltetőinek már jóval merészebb, kirívóbb ötletekre lehet szükségük.
Ugyanez igaz lehet abban az esetben is, ha egy gyorsétterem-lánc, vagy egy ruházati cég weboldaláról beszélünk. Míg előbbinél már a megjelenéssel is az étel iránti vonzalom felkeltése a cél, addig utóbbi esetében egészen más ügyet szolgál a megfelelő webdesign.
Az, hogy tisztában vagyunk célcsoportunk alapvető preferenciáival, még alapvetően nem jelent biztos utat a sikerhez. A kiválasztott színeket olyan módon kell kombinálnunk, hogy azok a megfelelő érzelmi húrokat pendítsék meg látogatóinkban, már akkor is, mikor először tévednek weboldalunkra.
A semleges színek használata alapvető eleganciát kölcsönöz honlapunknak, és leginkább az üzleti weboldalak, komoly üzenetet kommunikáló cégek esetében ajánlottak. A hideg színek ezzel szemben nyugtatóak és barátságosak, megfontoltságot és hozzáértést tükröznek, a meleg színek pedig épp ellenkezőleg működnek: folyamatos, pörgést, intenzitást, fiatalos lendületet sugároznak.
Sokan gondolják úgy, hogy a színhasználat célja nem több az esztétikus külső megteremtésénél, az igazság azonban az, hogy a megfelelő színek bevetésével ennél sokkal többre lehet képes egy igazán jó designer.
Hogy weboldalunk esetében hogyan válogatjuk, és hogyan kombináljuk ezeket a megoldásokat, kizárólag küldetésünktől és kommunikációs módszereinktől függ, valamint attól, célközönségünk hogyan képes leginkább üzenetünk megemésztésére.
A megfelelő séma kiválasztásában egy jó színpaletta-készítő alkalmazás, de a legjobban persze akkor járunk, ha kihasználjuk a szakemberek által kínált honlapkészítés szolgáltatások előnyeit. Weboldalunk megjelenésének legfőbb célja ugyanis, hogy márkánkat erősítse, üzenetünket jól érthetően és megfelelően kommunikálja az általunk megcélzott célközönség felé.
Címkék
2024. február 12.
Van már weboldalad, jelen vagy a közösségi média felületein vállalkozásoddal, rendszeresen töltesz fel blogcikkeket a honlapodra és a SEO szempontjait is mindig figyelembe veszed a tartalomgyártás során? Nagyszerű! Ami azonban még népszerűbbé, ismertebbé tehetné termékedet, szolgáltatásodat, az a podcast! Hogy mi is ez a műfaj, hogy állj neki a készítésnek és milyen témákat válassz, kiderül cikkünkből.
2020. február 20.
A landing page ugyanis mind a webfejlesztésben, mind a marketingben jól ismert koncepció. Szakmán kívül azonban sokan továbbra sem tudják, mit is takar a megnevezés valójában, és miért lehet hasznos egy landing oldal egy olyan vállalkozás számára, melynek célja az online marketing fejlesztése, vagy a direkt online értékesítés. Ebben a bejegyzésben tisztázzuk fogalmat, és megmutatjuk azt, mik azok az alapvető dolgok, melyek egy jól működő landing oldal létrehozásához szükségesek.