Utolsó frissítés: Szerző:

Érdemes-e 2021-ben webshopot nyitnod?

2020 tavaszán, ami korábban szinte elképzelhetetlennek tűnt, bekövetkezett. A koronavírus térnyerése miatt hosszú ideig nem csak a szállodáknak és az éttermeknek, de a legtöbb üzletnek is zárva kellett tartania. Ezek a korlátozások a felkészületlen vállalkozásokat meglehetősen kellemetlenül érintették, és rávilágítottak arra, mennyire fontos is egy üzlet életében az online jelenlét.

Az internetet ellepték a webshopok, és ma már szinte nem is találunk olyan szolgáltatást, mely ne lenne elérhető az interneten keresztül.

De lehet-e továbbra is jövedelmező egy webáruház az egyre gyarapodó konkurencia mellett, és vajon megéri-e a kisebb vállalkozásoknak is webshopot indítaniuk? Ebben a bejegyzésben ezeket a kérdéseket igyekszünk megválaszolni.

A pandémia sosem látott növekedést hozott az e-kereskedelem terén

Az e-kereskedelemre az elmúlt évek során alapvetően jellemző volt a fejlődés, hiszen rengeteg webáruházzal és egyre több online szolgáltatással találkozhattunk mind a nagy cégek, mind pedig a kisvállalkozások piacán. Ez főként abból adódik, hogy hétköznapjaink felett az okos eszközök átvették a hatalmat, ennek köszönhetően pedig egyre több az aktív internet-felhasználó.

A tavalyi évben pedig még a korábbi időszaknál is nagyobb növekedésnek lehettünk tanúi, köszönhetően a koronavírus-járványnak és a pandémia hatására zárva tartó, hagyományos üzleteknek. 2020 első felében a legtöbb, korábban kizárólag offline üzemelő bolt elindította saját webáruházát, a netes vásárlások száma pedig az egy évvel ezelőtti időszakhoz képest nem kevesebb, mint 35%-os növekedést mutatott.

A karantén idején ez a növekedés persze a hagyományos vásárlási alternatívák hiányának köszönhetően természetesnek mondható, és az sem meglepő, hogy a sikereket látva most sokan gondolkodnak abban, hogy webshopot nyissanak.

A kérdés azonban az, hogy érdemes-e az egyre növekvő konkurencia mellett továbbra is belevágni a feladatba, és a növekvő tendencia vajon a járvány lecsengésével is tartható lesz-e?

Fontos a jó marketing

A témával kapcsolatos legtöbb véleménycikk és szakértői írás is azonos álláspontot képvisel azt illetően, hogy a pandémia végeztével a növekedés továbbra is folytatódhat. Az emberek ugyanis egyre inkább kezdik felfedezni az online vásárlás előnyeit, és a kényelmet, mely abban rejlik, hogy csupán néhány kattintással akár a heti nagybevásárlás is lerendezhető.

A legtöbben azonban abban is egyetértenek, hogy a növekvő konkurencia tengerében a vállalkozásoknak egyre nagyobb erőfeszítéseket kell majd tenniük annak érdekében, hogy kitűnjenek a tömegből.

Az egyre szaporodó webáruházak és online szolgáltatók közt egyre szükségesebbé válik a kreativitás, a jól kidolgozott online marketingstratégia pedig a korábbinál is nagyobb jelentőséggel fog bírni.

Abban az esetben tehát, ha azt fontolhatjuk, hogy webáruház üzemeltetésébe kezdünk, nem elég a megfelelő mennyiségű és minőségű árukészletről gondoskodnunk. Fontos, hogy megfelelő időt, energiát és természetesen pénzt fektessünk online kampányunk megtervezésébe, melynek a kreatív hirdetések mellett weboldalunk megjelenése, optimalizáltsága, és tartalomstratégiája egyaránt szerves részét képzi.

A bizalom alapja az értékteremtés

Annak érdekében, hogy egy új webshop hatékonyan tudjon aktív ügyfeleket szerezni, fontos az, hogy megbízható legyen. A vásárlók bizalmának elnyerésére pedig az egyik legjobb megoldás az értékteremtés.

Igyekezzünk elrugaszkodni a görcsös eladástól és ehelyett koncentráljunk arra, hogy termékeinkkel és szolgáltatásainkkal, valamint weboldalunkkal egyaránt értéket kínáljunk a látogatóknak.

Egy jó megjelenésű, funkcionalitásában teljes weboldal, a jól működő ügyfélszolgálat és az informatív tartalmak pedig egyaránt segítenek abban, hogy vásárlóink webshopunkat egyaránt megbízhatónak és értékesnek teremtsék. Ez pedig a legjobb módszer arra, hogy a járvány okozta válság után is hatékonyan emelkedjünk ki a konkurencia tengeréből.

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Ajánlott bejegyzések

2021. október 12.

Napjainkban a weboldal-tulajdonosok számára egyre több fejfájást okoznak a hackertámadások. A kiberbűnözők a nagy cégeket, a kisvállalkozásokat, sőt, a személyes oldalakat sem kímélik. De mégis, milyen támadások érhetik honlapunkat, és mik azok a biztonsági intézkedések, melyek segíthetnek a hatékony védekezésben és a hackerek elleni eredményes felkészülésben?

2020. október 06.

Mivel a trendek és a felhasználók elvárásai a korral együtt folyamatosan változnak, így rendkívül fontos, hogy vállalkozásunk weboldala mindig naprakész legyen. Mind megjelenését, mind tartalmát tekintve. Éppen ezért időnként nem árt egy kis átalakulás, megújulás sem. Ebben a bejegyzésben megmutatjuk, miért fontos időről időre megújulnia egy üzleti honlap külsejének, és kire érdemes bízni az újratervezés feladatát!

Népszerű bejegyzések