Utolsó frissítés: Szerző: Szabó Zsolt
2020 tavaszán, ami korábban szinte elképzelhetetlennek tűnt, bekövetkezett. A koronavírus térnyerése miatt hosszú ideig nem csak a szállodáknak és az éttermeknek, de a legtöbb üzletnek is zárva kellett tartania. Ezek a korlátozások a felkészületlen vállalkozásokat meglehetősen kellemetlenül érintették, és rávilágítottak arra, mennyire fontos is egy üzlet életében az online jelenlét.
Az internetet ellepték a webshopok, és ma már szinte nem is találunk olyan szolgáltatást, mely ne lenne elérhető az interneten keresztül.
De lehet-e továbbra is jövedelmező egy webáruház az egyre gyarapodó konkurencia mellett, és vajon megéri-e a kisebb vállalkozásoknak is webshopot indítaniuk? Ebben a bejegyzésben ezeket a kérdéseket igyekszünk megválaszolni.
Az e-kereskedelemre az elmúlt évek során alapvetően jellemző volt a fejlődés, hiszen rengeteg webáruházzal és egyre több online szolgáltatással találkozhattunk mind a nagy cégek, mind pedig a kisvállalkozások piacán. Ez főként abból adódik, hogy hétköznapjaink felett az okos eszközök átvették a hatalmat, ennek köszönhetően pedig egyre több az aktív internet-felhasználó.
A tavalyi évben pedig még a korábbi időszaknál is nagyobb növekedésnek lehettünk tanúi, köszönhetően a koronavírus-járványnak és a pandémia hatására zárva tartó, hagyományos üzleteknek. 2020 első felében a legtöbb, korábban kizárólag offline üzemelő bolt elindította saját webáruházát, a netes vásárlások száma pedig az egy évvel ezelőtti időszakhoz képest nem kevesebb, mint 35%-os növekedést mutatott.
A karantén idején ez a növekedés persze a hagyományos vásárlási alternatívák hiányának köszönhetően természetesnek mondható, és az sem meglepő, hogy a sikereket látva most sokan gondolkodnak abban, hogy webshopot nyissanak.
A kérdés azonban az, hogy érdemes-e az egyre növekvő konkurencia mellett továbbra is belevágni a feladatba, és a növekvő tendencia vajon a járvány lecsengésével is tartható lesz-e?
A témával kapcsolatos legtöbb véleménycikk és szakértői írás is azonos álláspontot képvisel azt illetően, hogy a pandémia végeztével a növekedés továbbra is folytatódhat. Az emberek ugyanis egyre inkább kezdik felfedezni az online vásárlás előnyeit, és a kényelmet, mely abban rejlik, hogy csupán néhány kattintással akár a heti nagybevásárlás is lerendezhető.
A legtöbben azonban abban is egyetértenek, hogy a növekvő konkurencia tengerében a vállalkozásoknak egyre nagyobb erőfeszítéseket kell majd tenniük annak érdekében, hogy kitűnjenek a tömegből.
Az egyre szaporodó webáruházak és online szolgáltatók közt egyre szükségesebbé válik a kreativitás, a jól kidolgozott online marketingstratégia pedig a korábbinál is nagyobb jelentőséggel fog bírni.
Abban az esetben tehát, ha azt fontolhatjuk, hogy webáruház üzemeltetésébe kezdünk, nem elég a megfelelő mennyiségű és minőségű árukészletről gondoskodnunk. Fontos, hogy megfelelő időt, energiát és természetesen pénzt fektessünk online kampányunk megtervezésébe, melynek a kreatív hirdetések mellett weboldalunk megjelenése, optimalizáltsága, és tartalomstratégiája egyaránt szerves részét képzi.
Annak érdekében, hogy egy új webshop hatékonyan tudjon aktív ügyfeleket szerezni, fontos az, hogy megbízható legyen. A vásárlók bizalmának elnyerésére pedig az egyik legjobb megoldás az értékteremtés.
Igyekezzünk elrugaszkodni a görcsös eladástól és ehelyett koncentráljunk arra, hogy termékeinkkel és szolgáltatásainkkal, valamint weboldalunkkal egyaránt értéket kínáljunk a látogatóknak.
Egy jó megjelenésű, funkcionalitásában teljes weboldal, a jól működő ügyfélszolgálat és az informatív tartalmak pedig egyaránt segítenek abban, hogy vásárlóink webshopunkat egyaránt megbízhatónak és értékesnek teremtsék. Ez pedig a legjobb módszer arra, hogy a járvány okozta válság után is hatékonyan emelkedjünk ki a konkurencia tengeréből.
Címkék
2020. december 20.
Az üzleti weboldal az online marketing legfontosabb eleme. Éppen ezért fontos, hogy vizuális és tartalmi szempontból egyaránt versenyképes legyen. Ahhoz pedig, hogy pontosan tudjuk, mik a piaci igények, feltétlenül fontos ismernünk azt, amit sikeres versenytársaik nyújtanak ügyfeleiknek. De mire is figyeljünk egész pontosan a konkurens cégek weboldalának feltérképezése során? Most megmutatjuk!
2023. október 23.
Az online tanfolyamok felfutásának óriási löketet adott az online oktatás általánossá válása. Az időnk nagyon véges és nagyon drága, de a folyamatos tanulás és fejlődés alapelvárás. Erre a problémára kínálhat megoldást, ha a szolgáltatásodat átkonvertálod online tanfolyammá, ahol lehetőséget adsz a vásárlóidnak a fizikai jelenlét nélküli fejlődésre. Vajon nálad is működhet? Olvass tovább!