Utolsó frissítés: Szerző: Szabó Zsolt
2020 tavaszán, ami korábban szinte elképzelhetetlennek tűnt, bekövetkezett. A koronavírus térnyerése miatt hosszú ideig nem csak a szállodáknak és az éttermeknek, de a legtöbb üzletnek is zárva kellett tartania. Ezek a korlátozások a felkészületlen vállalkozásokat meglehetősen kellemetlenül érintették, és rávilágítottak arra, mennyire fontos is egy üzlet életében az online jelenlét.
Az internetet ellepték a webshopok, és ma már szinte nem is találunk olyan szolgáltatást, mely ne lenne elérhető az interneten keresztül.
De lehet-e továbbra is jövedelmező egy webáruház az egyre gyarapodó konkurencia mellett, és vajon megéri-e a kisebb vállalkozásoknak is webshopot indítaniuk? Ebben a bejegyzésben ezeket a kérdéseket igyekszünk megválaszolni.
Az e-kereskedelemre az elmúlt évek során alapvetően jellemző volt a fejlődés, hiszen rengeteg webáruházzal és egyre több online szolgáltatással találkozhattunk mind a nagy cégek, mind pedig a kisvállalkozások piacán. Ez főként abból adódik, hogy hétköznapjaink felett az okos eszközök átvették a hatalmat, ennek köszönhetően pedig egyre több az aktív internet-felhasználó.
A tavalyi évben pedig még a korábbi időszaknál is nagyobb növekedésnek lehettünk tanúi, köszönhetően a koronavírus-járványnak és a pandémia hatására zárva tartó, hagyományos üzleteknek. 2020 első felében a legtöbb, korábban kizárólag offline üzemelő bolt elindította saját webáruházát, a netes vásárlások száma pedig az egy évvel ezelőtti időszakhoz képest nem kevesebb, mint 35%-os növekedést mutatott.
A karantén idején ez a növekedés persze a hagyományos vásárlási alternatívák hiányának köszönhetően természetesnek mondható, és az sem meglepő, hogy a sikereket látva most sokan gondolkodnak abban, hogy webshopot nyissanak.
A kérdés azonban az, hogy érdemes-e az egyre növekvő konkurencia mellett továbbra is belevágni a feladatba, és a növekvő tendencia vajon a járvány lecsengésével is tartható lesz-e?
A témával kapcsolatos legtöbb véleménycikk és szakértői írás is azonos álláspontot képvisel azt illetően, hogy a pandémia végeztével a növekedés továbbra is folytatódhat. Az emberek ugyanis egyre inkább kezdik felfedezni az online vásárlás előnyeit, és a kényelmet, mely abban rejlik, hogy csupán néhány kattintással akár a heti nagybevásárlás is lerendezhető.
A legtöbben azonban abban is egyetértenek, hogy a növekvő konkurencia tengerében a vállalkozásoknak egyre nagyobb erőfeszítéseket kell majd tenniük annak érdekében, hogy kitűnjenek a tömegből.
Az egyre szaporodó webáruházak és online szolgáltatók közt egyre szükségesebbé válik a kreativitás, a jól kidolgozott online marketingstratégia pedig a korábbinál is nagyobb jelentőséggel fog bírni.
Abban az esetben tehát, ha azt fontolhatjuk, hogy webáruház üzemeltetésébe kezdünk, nem elég a megfelelő mennyiségű és minőségű árukészletről gondoskodnunk. Fontos, hogy megfelelő időt, energiát és természetesen pénzt fektessünk online kampányunk megtervezésébe, melynek a kreatív hirdetések mellett weboldalunk megjelenése, optimalizáltsága, és tartalomstratégiája egyaránt szerves részét képzi.
Annak érdekében, hogy egy új webshop hatékonyan tudjon aktív ügyfeleket szerezni, fontos az, hogy megbízható legyen. A vásárlók bizalmának elnyerésére pedig az egyik legjobb megoldás az értékteremtés.
Igyekezzünk elrugaszkodni a görcsös eladástól és ehelyett koncentráljunk arra, hogy termékeinkkel és szolgáltatásainkkal, valamint weboldalunkkal egyaránt értéket kínáljunk a látogatóknak.
Egy jó megjelenésű, funkcionalitásában teljes weboldal, a jól működő ügyfélszolgálat és az informatív tartalmak pedig egyaránt segítenek abban, hogy vásárlóink webshopunkat egyaránt megbízhatónak és értékesnek teremtsék. Ez pedig a legjobb módszer arra, hogy a járvány okozta válság után is hatékonyan emelkedjünk ki a konkurencia tengeréből.
Címkék
2019. március 04.
Ha keresőoptimalizálásról beszélünk, a legtöbben hajlamosak vagyunk azonnal a kulcsszavak helyes használatára gondolni. Pedig maga a SEO ennél jóval sokoldalúbb és összetettebb tevékenységet jelent. A megfelelően optimalizált tartalom valóban fontos, ám rengeteg egyéb szempontot érdemes figyelembe vennünk, ha szeretnénk elérni, hogy a keresők találati listájuk előkelő helyén jelenítsék meg weboldalunkat.
2024. augusztus 26.
Gondoltad volna? Amikor bármilyen csatornán kapcsolatba lépsz az ügyfeleiddel - történjen az egy hagyományos üzletben, az interneten, szöveges üzeneteken vagy közösségi médián keresztül -, az omnichannel marketing. De hogyan kellene ezeket a folyamatokat összehangolni és jól csinálni? Hogyan működik az omnichannel marketing? Cikksorozatunk 3. részében ennek jártunk utána.