Utolsó frissítés: Szerző:

Hogyan lesz adatvezérelt a SEO?

A mesterséges intelligencia mellett a digitális marketing egyik legfelkapottabb trendje jelenleg az adattudomány. Nem véletlenül: támogatja az adatokon alapuló üzleti döntéshozatalt és a marketingesek többsége, 66%-uk úgy gondolja, hogy ezek az adatalapú döntések jobbak, mint az adatok felhasználása nélkül meghozott, pusztán megérzésekre vagy trendekre alapozott döntéshozatal.

De hogy kapcsolódik össze az adatvezérelt szemléletmód és a SEO?

Az adatvezérelt SEO egy olyan SEO-stratégia létrehozásának folyamatára utal, amely az adatok felhasználását helyezi előtérbe. Célzott és jövedelmező keresőforgalom érhető el, ha a meglévő adatokat összegyűjtjük, kielemezzük és levonjuk a megfelelő konzekvenciákat.

Természetesen ezt mindig könnyebb mondani, mint csinálni, hiszen rengeteg szerteágazó részletre kell figyelni a folyamat során. Az elemzési módszer, az adatok mennyisége és minősége is sokat nyom a latban mind a hirdetési stratégia, mind a keresőoptimalizálás, mind a keresőmarketing tekintetében.

Adatvezérelt SEO: mi kell hozzá?

1. Fókuszban a retention és optimalizálás

A Google rangsorolási algoritmusának kihasználása egy módja annak, hogy a weboldal tartalma eljusson a célközönséghez, és azt a lehető leghatékonyabbnak találják. Győződj meg róla, hogy a weboldal mobilbarát, hogy még okostelefonról is egyszerű legyen a weboldal használata.

Ezen kívül vizsgáld meg az interakciós statisztikákat, hogy megtudd, hogyan viszonyulnak a látogatók weboldalhoz. Az általános felhasználói élmény javítása segít növelni a konverziós arányokat, és lehetővé teszi, hogy a honlapod jobb rangsoroljon a fő kulcsszavak között.

2. A cél: a keresési rangsor eleje

Győződj meg arról, hogy a honlapod a keresési eredmények tetején jelenik meg a vállalkozásodhoz kapcsolható főbb kulcsszavak vonatkozásában. A Google rangsorában elfoglalt pozíció a kulcsszófigyelés alapos elemzésével határozható meg.

A kulcsfontosságú adattípusok közé tartoznak a kulcsszókeresési volumen, a weboldal forgalmi adatai, a backlink profilok, az átkattintási arányok, a konverziós arányok, a felhasználói elköteleződési mutatók és a versenytársak elemzési adatai.

3. Adatvezérelt megközelítés a linképítés során

A linképítésnek nevezett SEO taktika arra törekszik, hogy jó minőségű backlinkeket szerezzen más erős domain jogosultsággal rendelkező weboldalaktól. Erősítheti a weboldal tekintélyét és hitelességét, amennyiben hatékony linkeket használsz a Google-keresések során.

Az adatok elemzése segít a kapcsolatépítés hatékonyságának javításában. Számos eszköz áll rendelkezésre, amelyek információt nyújtanak a rendkívül jövedelmező backlinking lehetőségekről. Az időigényes kapcsolatfelvételi eljárást lerövidítik az adatok, amelyek egy listát is kínálnak azokról a tartományokról, amelyekben erős a visszacsatolási lehetőség.

4. Jobb felhasználói élmény a weboldalon

A weboldal használhatósága elengedhetetlen, ha javítani szeretnéd a láthatóságot a keresők és a látogatók körében. Az, hogy a fogyasztók milyen könnyedséggel böngészhetnek a weboldaladon, meghatározza annak használhatóságát.

Ennek eredményeként a weboldal tervezése és elkészítése jelentős szerepet játszik a weboldal elérhetőségének javításában. Ha egy weboldal betöltése sokáig tart, 32%-kal nagyobb az esélye annak, hogy a felhasználó elhagyja a honlapod. Az is irritálja a felhasználók 48%-át, hogy egy webhely nem mobilbarát.

5. Adatvezérelt digitális marketing és SEO

A keresési rangsort leginkább befolyásoló rangsorolási változók a konverziók és a látogatói interakciók. A weboldal látogatók valamivel több mint 64%-a számít a személyre szabott interakcióra konverzióinak összetevőjeként.

Az egyre fejlődő digitális marketingeszközök segítségével most már szinte teljesen személyre szabott tartalommal léphetünk kapcsolatba a célközönségükkel. Az ügyfelek átfogóbb értékelését és megismerését az adatvezérelt marketing teszi lehetővé, azáltal, hogy személyre szabott, leadeket generáló kampányt dolgozz ki.

Az adatvezérelt SEO esetében természetesen többféle eszközt is felhasználhatunk. Az alapvető eszközök közé tartozik a Google Analytics, a Google Search Console, valamint a különböző SEO platformok, például a SEMrush vagy az Ahrefs, a kulcsszókutató eszközök és a weboldalak teljesítményét figyelő eszközök.

Egyébként a keresőoptimalizálás folyamatában mi is szívesen segítünk.

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Ajánlott bejegyzések

2019. június 13.

Az infografikák használata a modern design területén az elmúlt években egyre nagyobb sikernek örvend. Az adatokkal és látványos grafikai elemekkel operáló illusztrációk alkalmazását a magazinok után rengeteg modern weboldal vette át, népszerűségük pedig gyakorlatilag évek óta töretlennek számít az online marketing világában. De vajon mi lehet az oka annak, hogy ennyire szeretjük a vizuális tartalommal megtámogatott információhordozókat?

2020. szeptember 17.

A saját weboldal egy vállalkozás esetében alapkövetelmény. Egyszerűbben kereshető, több információt tárolhatunk és rendszerezhetünk rajta, és a bizalomépítésben is erősebb eszköz. Az alábbiakban bemutatjuk azt, miért nem képes 2020-ban sem a közösségi média arra, hogy pótolni tudjon egy jól megtervezett, profi weboldalt!

Népszerű bejegyzések