Utolsó frissítés: Szerző: Szabó Zsolt
A linkek keresőoptimalizálási szempontból továbbra is a legfontosabb besorolási tényezők egyikét jelentik. Az, hogy honlapunkon milyen hivatkozásokat használunk, illetve milyen más oldalak hivatkoznak ránk, jelentősen befolyásolhatja helyezésünket a keresőmotorok találati listáján.
Ahhoz azonban, hogy a megfelelő helyekről mutassanak ránk linkek, egyrészt jó kapcsolatépítési képességekkel, másrészt oldalunknak kiváló tartalommal kell rendelkeznie.
Most bemutatjuk, miért fontosak a külső linkek, és hogyan szerezhetsz te is oldaladra mutató, megbízható hivatkozásokat!
A linképítés az online marketing és a keresőoptimalizálás egyik fontos eszköze. Olyan „off-page”, azaz oldalunkon kívül zajló SEO tevékenység, melynek során a weboldalra mutató külső hivatkozásokat hozunk létre.
Erre egyrészt azért van szükségünk, hogy forgalmat tereljenek az oldalunkra, másrészt pedig azért, mert a keresőmotorok a rangsorolásnál nagymértékben figyelembe veszik azt, hány helyről, milyen minőségben érkeznek a látogatót egy adott weblapra.
Minél több, minőségi link mutat tehát oldalunkra, annál nagyobb a relevanciája az adott témában. Éppen ezért fontos, hogy a hivatkozások létrehozása során a mennyiség helyett inkább a minőségre törekedjünk.
Egy hivatkozásra akkor tekinthető megbízhatónak, ha megfelel az alábbi követelményeknek.
Legnagyobb értékkel a tartalomban szereplő külső linkek bírnak, hiszen a tartalmi blokk az, ami egy weboldal érdemi részét jelenti. Ezt pedig a Google is figyelembe veszi, és leginkább a tartalomban elhelyezett linkeket részesíti előnyben.
A legkisebb értéket a navigációs linkek és láblécben elhelyezett hivatkozások képviselik, azonban ez nem jelenti azt, hogy a keresőmotorok egyáltalán nem veszik őket figyelembe. Linképítési szempontból ezek is fontosak lehetnek, és egyértelműen többet jelentenek annál, mintha oldalunkra egyáltalán nem hivatkozna egyetlen, hitelesnek tekinthető forrás sem.
A legjobb módja annak, hogy a lehető legtöbb, megbízható külső linket gyűjtsd be, nem más, mint a minőségi tartalomgyártás. Minél jobb kontentet szolgáltatsz egy adott témán belül, annál nagyobb az esélye annak, hogy a megbízható oldalak cikkeikben szakértőként fognak rád hivatkozni.
Egy másik biztos módszer a releváns kapcsolatépítés. Minél több beszállítóval, ügyféllel, vagy viszonteladóval tartod a kapcsolatot, annál több a lehetőség hivatkozások bezsebelésére. Ha csak minden második partnered elhelyez a tartalmaiban egy oldaladra mutató linket, már nagyon jó arányt érhetsz el. Ösztönözd őket arra, hogy ha cégedet megemlítik oldalukon, a szövegben hivatkozást is helyezzenek el, ellenkező esetben pedig te is viszonozni fogod a szívességet.
Jó megoldás lehet továbbá az olyan, informatív és szórakoztató PR-cikkek írása is, melyeket sajtókapcsolataidat kihasználva különböző online magazinoknak juttathatsz el.
Ami azonban fontos, hogy kerüld a gyanús linkgyűjtő oldalakat, hiszen az ezek többségén megjelenő weboldalakat a Google már hátrányban részesíti, és az ilyen módon szerzett hivatkozások akár komoly büntetést is vonhatnak maguk után.
Annak érdekében, hogy megbízható hivatkozásokat szerezz, fontos, hogy a te oldalad is megbízható legyen. Ennek érdekében mind tervezését, mind pedig kivitelezését érdemes profi fejlesztőcsapatra bíznod.
Egy igényes, jól funkcionáló üzleti honlap ugyanis már önmagában is profizmust sugall, és ha a tökéletes kivitelezés minőségi tartalommal párosul, akkor semmi sem állíthat meg abban, hogy vállalkozásod bezsebelhesse a hiteles forrásból származó, valódi forgalmat generáló hivatkozásokat.
Címkék
2020. július 06.
Elkészült az üzleti weboldalad, felkészültél a látogatók rohamára, de valami úgy tűnik, mégsem stimmel. Az emberek messzire elkerülnek, vagy épp csak rákattintanak néhányan a honlapodra, és általában ők is néhány perc után meggondolják magukat. Mi lehet ennek az oka?
2019. október 28.
A feladat összetettsége és a hosszú távú kiadások minimalizálása egyértelműen az egyedi tervezésű honlapok mellett szólnak, azonban akad még néhány olyan szempont, melyeket szintén érdemes fontolóra venned, ha felmerülne a kérdés, hogy magad tervezd-e az oldalad, vagy pedig profikra bízd a munkát. Hogy mik ezek? Most megmutatjuk!