CoderWeb honlapkészítés, weboldal és webshop készítés

Utolsó frissítés: Szerző:

Mi az a linképítés és miért van rá neked is szükséged?

A linkek keresőoptimalizálási szempontból továbbra is a legfontosabb besorolási tényezők egyikét jelentik. Az, hogy honlapunkon milyen hivatkozásokat használunk, illetve milyen más oldalak hivatkoznak ránk, jelentősen befolyásolhatja helyezésünket a keresőmotorok találati listáján.

Ahhoz azonban, hogy a megfelelő helyekről mutassanak ránk linkek, egyrészt jó kapcsolatépítési képességekkel, másrészt oldalunknak kiváló tartalommal kell rendelkeznie.

Most bemutatjuk, miért fontosak a külső linkek, és hogyan szerezhetsz te is oldaladra mutató, megbízható hivatkozásokat!

Mi az a linképítés és miért fontos egy üzleti weboldal esetében?

A linképítés az online marketing és a keresőoptimalizálás egyik fontos eszköze. Olyan „off-page”, azaz oldalunkon kívül zajló SEO tevékenység, melynek során a weboldalra mutató külső hivatkozásokat hozunk létre.

Erre egyrészt azért van szükségünk, hogy forgalmat tereljenek az oldalunkra, másrészt pedig azért, mert a keresőmotorok a rangsorolásnál nagymértékben figyelembe veszik azt, hány helyről, milyen minőségben érkeznek a látogatót egy adott weblapra.

Minél több, minőségi link mutat tehát oldalunkra, annál nagyobb a relevanciája az adott témában. Éppen ezért fontos, hogy a hivatkozások létrehozása során a mennyiség helyett inkább a minőségre törekedjünk.

Milyen egy jó minőségű link?

Egy hivatkozásra akkor tekinthető megbízhatónak, ha megfelel az alábbi követelményeknek.

  • Tartalmilag releváns, tehát olyan oldalról hivatkoznak rád, ami tartalmát tekintve megegyezik honlapod témájával.
  • Elismert weboldalról hivatkoznak rád, azaz olyan helyről, mely megbízható, minőségi tartalmat biztosít a felhasználók számára, és a látogatottsága is magas.

Legnagyobb értékkel a tartalomban szereplő külső linkek bírnak, hiszen a tartalmi blokk az, ami egy weboldal érdemi részét jelenti. Ezt pedig a Google is figyelembe veszi, és leginkább a tartalomban elhelyezett linkeket részesíti előnyben.

A legkisebb értéket a navigációs linkek és láblécben elhelyezett hivatkozások képviselik, azonban ez nem jelenti azt, hogy a keresőmotorok egyáltalán nem veszik őket figyelembe. Linképítési szempontból ezek is fontosak lehetnek, és egyértelműen többet jelentenek annál, mintha oldalunkra egyáltalán nem hivatkozna egyetlen, hitelesnek tekinthető forrás sem.

Így szerezhetsz megbízható linkeket

A legjobb módja annak, hogy a lehető legtöbb, megbízható külső linket gyűjtsd be, nem más, mint a minőségi tartalomgyártás. Minél jobb kontentet szolgáltatsz egy adott témán belül, annál nagyobb az esélye annak, hogy a megbízható oldalak cikkeikben szakértőként fognak rád hivatkozni.

Egy másik biztos módszer a releváns kapcsolatépítés. Minél több beszállítóval, ügyféllel, vagy viszonteladóval tartod a kapcsolatot, annál több a lehetőség hivatkozások bezsebelésére. Ha csak minden második partnered elhelyez a tartalmaiban egy oldaladra mutató linket, már nagyon jó arányt érhetsz el. Ösztönözd őket arra, hogy ha cégedet megemlítik oldalukon, a szövegben hivatkozást is helyezzenek el, ellenkező esetben pedig te is viszonozni fogod a szívességet.

Jó megoldás lehet továbbá az olyan, informatív és szórakoztató PR-cikkek írása is, melyeket sajtókapcsolataidat kihasználva különböző online magazinoknak juttathatsz el.

Ami azonban fontos, hogy kerüld a gyanús linkgyűjtő oldalakat, hiszen az ezek többségén megjelenő weboldalakat a Google már hátrányban részesíti, és az ilyen módon szerzett hivatkozások akár komoly büntetést is vonhatnak maguk után.

A megjelenés és a tartalom is számít

Annak érdekében, hogy megbízható hivatkozásokat szerezz, fontos, hogy a te oldalad is megbízható legyen. Ennek érdekében mind tervezését, mind pedig kivitelezését érdemes profi fejlesztőcsapatra bíznod.

Egy igényes, jól funkcionáló üzleti honlap ugyanis már önmagában is profizmust sugall, és ha a tökéletes kivitelezés minőségi tartalommal párosul, akkor semmi sem állíthat meg abban, hogy vállalkozásod bezsebelhesse a hiteles forrásból származó, valódi forgalmat generáló hivatkozásokat.

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Ajánlott bejegyzések

2020. július 20.

A tavalyi év egyik nagy slágere UI design szempontjából a honlapok sötét módban történő megjelenítésének lehetősége volt. De tényleg érdemes időt, pénzt és energiát áldozni arra, hogy weboldalunk ilyen módon is megjeleníthető legyen, vagy az egész csak múló trend, melyet jövőre a legtöbb felhasználó elfelejt? Most összegyűjtöttük a sötét mód legnagyobb előnyeit és hátulütőit is!

2020. június 29.

Miben más egy webdesigner munkája, mint egy átlagos grafikusé? Miért bonyolult, összetett szakma a webdesign? Ebben a rövid cikkben a teljesség igénye nélkül összegyűjtöttük azokat a fontosabb dolgokat, melyek a két szakmát leginkább megkülönböztetik egymástól.

Népszerű bejegyzések