CoderWeb honlapkészítés, weboldal és webshop készítés

Utolsó frissítés: Szerző:

A minőségi weboldal 5 alapvető ismérve

A weboldalkészítés összetett feladat, melynek során sokszor halljuk a „minőségi” kifejezést. De vajon mit is jelent pontosan a minőség, és létezik-e objektív meghatározása a fogalomnak?

A minőségi weboldal feladatai

Ahhoz, hogy a minőség szempontjából fontos dolgokról beszélhessünk, először is tisztáznunk kell magának a minőségnek a fogalmát.

A minőség köznapi értelemben véve nem más, mint az igény vagy cél kielégítésének mértéke. Egy szolgáltatás, termék, vagy folyamat „jóságát” határozhatjuk meg vele, illetve azt, hogy az adott dolog mennyire felel meg szempontjainknak.

Annak érdekében tehát, hogy meghatározhassuk egy honlap minőségét, tudnunk kell, mik a céljaink az adott oldal üzemeltetésével.

Mivel üzleti weboldalakról beszélünk, így egyértelmű cél a termékeinket vagy szolgáltatásainkat illető információk átadása, az értékesítés, az új ügyfelek szerzése, illetve a meglévő kuncsaftok megtartása. Összességében tehát a minőségi weboldal segít abban, hogy lehetőségeinkhez mérten maximalizáljuk bevételeinket.

Ennek tükrében kell meghatároznunk azokat az eszközöket, melyek szükségesek a megfelelő nívó, a tökéletes minőség kialakításában.

Megjelenés

Sokszor foglalkoztunk már azzal, hogy egy sikeres weboldal esetében mennyire nagy jelentőséggel bír az első benyomás.

Az új látogatók többsége megjelenés alapján dönt arról, vásárol-e oldalunkról, vagy megadja-e személyes adatait vállalkozásunknak. Sőt, SEO szempontból nézve sem mindegy, hogyan is fest oldalunk valójában.

Rendkívül fontos tehát, hogy honlapunk designja letisztult, profi, bizalomgerjesztő legyen.

Kezelhetőség

A megjelenés mellett legalább annyira jelentősnek mondható weboldalunk tartalmának alapvető funkcionalitása, melybe egyaránt beletartozik a sebesség, a tartalom áttekinthetősége, illetve az akadálymentes navigáció is.

Látogatóink minél könnyebben találják meg a számukra fontos tartalmakat, annál elégedettebbek lesznek weboldalunkkal, és annál nagyobb eséllyel vásárolnak tőlünk, vagy töltenek több időt a böngészéssel.

Interaktivitás

Ha szeretnénk termékeinkről vagy szolgáltatásainkról megfelelő információt nyújtani látogatóinknak, azt egy statikus weboldal formájában is megtehetjük. Egyre bővebb azonban azon lehetőségek köre, melyek segítségével a tartalmat interaktívabbá tehetjük, hatékonyan növelve ezáltal a felhasználói élményt.

Jó ötlet lehet a gyakori kérdések megválaszolására használható chatbot integrálása, valamint termékeink, szolgáltatásaink értékelhetőségének engedélyezése. Ezek a megoldások ugyanis mind hozzájárulnak ahhoz, hogy gyorsabban és hatékonyabban nyerjük el látogatóink bizalmát.

Reszponzivitás

Ahogyan egy jó üzletember, úgy egy jó üzleti weboldal is képes az aktuális körülményekhez alkalmazkodni. Különösen az okos mobileszközök korában, amikor az internetet sokan napi szinten böngészik telefonjaikon vagy táblagépeiken.

Az, hogy honlapunk képes legyen a különböző méretű készülékek különböző felbontású képernyőihez megfelelően igazodni, mára már alapkövetelmény. A profi módon megtervezett reszponzív weboldal ráadásul abban is segít, hogy mobilos felhasználóink számára ne kelljen külön letölthető, céges applikációt terveznünk.

Ezzel pedig rengeteg befektetett pénzt és energiát is megspórolhatunk vállalkozásunknak.

Hibáktól mentes tartalom

Az, hogy oldalunk megkapja a „minőségi” címkét, természetesen nem csak a fejlesztőknek és a grafikusoknak, de a tartalomgyártóknak is jó munkát kell végezniük. Oda kell figyelnünk arra, hogy szöveges kontentünket helyesírási hibák nélkül publikáljuk, illusztrációként pedig kizárólag jogtiszta forrásból származó, magas minőségű fotókat vagy grafikákat alkalmazzunk.

A gyenge minőségű tartalom ugyanis pillanatok alatt elriaszthatja oldalunkról a látogatókat, arról már nem is beszélve, hogy a nem megfelelő forrásból származó illusztrációkért a Google komoly büntetéseket is kiszabhat honlapunkra.

Ennek hatása pedig nem csak találati listán való visszaesésben, de a profit visszaesésében, vagy akár pénzbüntetésből adódó bevételkiesés formájában is megmutatkozhat.

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Ajánlott bejegyzések

2020. március 08.

Ha a keresőoptimalizálás kerül szóba, sokan hajlamosak vagyunk az alapoknál leragadni. Pedig fontos tudni, hogy a kulcsszavakon túl is van élet. Éppen ezért ebben a bejegyzésben összegyűjtöttünk néhány olyan ötletet, mely a megfelelő kulcsszavak használatán túl segíthet azon, hogy a te honlapod is a találati listák élén landoljon!

2019. szeptember 24.

Webdesigner, UI designer, UX designer. Nyilván sokaknak ismerősen cseng ez a három fogalom, azonban biztosan akadnak olyanok is, akiknek a különbség annak ellenére sem feltétlenül tiszta, hogy egyre többször találkozunk velük a hétköznapokban. Az alábbi bejegyzésből megtudhatjuk, mik is jelentik a három foglalkozás közti lényeges eltérési pontokat.

Népszerű bejegyzések