Utolsó frissítés: Szerző: Heveli Edwin
A weboldalkészítés összetett feladat, melynek során sokszor halljuk a „minőségi” kifejezést. De vajon mit is jelent pontosan a minőség, és létezik-e objektív meghatározása a fogalomnak?
Ahhoz, hogy a minőség szempontjából fontos dolgokról beszélhessünk, először is tisztáznunk kell magának a minőségnek a fogalmát.
A minőség köznapi értelemben véve nem más, mint az igény vagy cél kielégítésének mértéke. Egy szolgáltatás, termék, vagy folyamat „jóságát” határozhatjuk meg vele, illetve azt, hogy az adott dolog mennyire felel meg szempontjainknak.
Annak érdekében tehát, hogy meghatározhassuk egy honlap minőségét, tudnunk kell, mik a céljaink az adott oldal üzemeltetésével.
Mivel üzleti weboldalakról beszélünk, így egyértelmű cél a termékeinket vagy szolgáltatásainkat illető információk átadása, az értékesítés, az új ügyfelek szerzése, illetve a meglévő kuncsaftok megtartása. Összességében tehát a minőségi weboldal segít abban, hogy lehetőségeinkhez mérten maximalizáljuk bevételeinket.
Ennek tükrében kell meghatároznunk azokat az eszközöket, melyek szükségesek a megfelelő nívó, a tökéletes minőség kialakításában.
Sokszor foglalkoztunk már azzal, hogy egy sikeres weboldal esetében mennyire nagy jelentőséggel bír az első benyomás.
Az új látogatók többsége megjelenés alapján dönt arról, vásárol-e oldalunkról, vagy megadja-e személyes adatait vállalkozásunknak. Sőt, SEO szempontból nézve sem mindegy, hogyan is fest oldalunk valójában.
Rendkívül fontos tehát, hogy honlapunk designja letisztult, profi, bizalomgerjesztő legyen.
A megjelenés mellett legalább annyira jelentősnek mondható weboldalunk tartalmának alapvető funkcionalitása, melybe egyaránt beletartozik a sebesség, a tartalom áttekinthetősége, illetve az akadálymentes navigáció is.
Látogatóink minél könnyebben találják meg a számukra fontos tartalmakat, annál elégedettebbek lesznek weboldalunkkal, és annál nagyobb eséllyel vásárolnak tőlünk, vagy töltenek több időt a böngészéssel.
Ha szeretnénk termékeinkről vagy szolgáltatásainkról megfelelő információt nyújtani látogatóinknak, azt egy statikus weboldal formájában is megtehetjük. Egyre bővebb azonban azon lehetőségek köre, melyek segítségével a tartalmat interaktívabbá tehetjük, hatékonyan növelve ezáltal a felhasználói élményt.
Jó ötlet lehet a gyakori kérdések megválaszolására használható chatbot integrálása, valamint termékeink, szolgáltatásaink értékelhetőségének engedélyezése. Ezek a megoldások ugyanis mind hozzájárulnak ahhoz, hogy gyorsabban és hatékonyabban nyerjük el látogatóink bizalmát.
Ahogyan egy jó üzletember, úgy egy jó üzleti weboldal is képes az aktuális körülményekhez alkalmazkodni. Különösen az okos mobileszközök korában, amikor az internetet sokan napi szinten böngészik telefonjaikon vagy táblagépeiken.
Az, hogy honlapunk képes legyen a különböző méretű készülékek különböző felbontású képernyőihez megfelelően igazodni, mára már alapkövetelmény. A profi módon megtervezett reszponzív weboldal ráadásul abban is segít, hogy mobilos felhasználóink számára ne kelljen külön letölthető, céges applikációt terveznünk.
Ezzel pedig rengeteg befektetett pénzt és energiát is megspórolhatunk vállalkozásunknak.
Az, hogy oldalunk megkapja a „minőségi” címkét, természetesen nem csak a fejlesztőknek és a grafikusoknak, de a tartalomgyártóknak is jó munkát kell végezniük. Oda kell figyelnünk arra, hogy szöveges kontentünket helyesírási hibák nélkül publikáljuk, illusztrációként pedig kizárólag jogtiszta forrásból származó, magas minőségű fotókat vagy grafikákat alkalmazzunk.
A gyenge minőségű tartalom ugyanis pillanatok alatt elriaszthatja oldalunkról a látogatókat, arról már nem is beszélve, hogy a nem megfelelő forrásból származó illusztrációkért a Google komoly büntetéseket is kiszabhat honlapunkra.
Ennek hatása pedig nem csak találati listán való visszaesésben, de a profit visszaesésében, vagy akár pénzbüntetésből adódó bevételkiesés formájában is megmutatkozhat.
Címkék
2022. április 05.
Az online marketing mára a legfontosabb dolog lett egy vállalkozás életében. Sokan azonban még mindig úgy gondolják, hogy a webes jelenlét letudható egy üzleti honlap megtervezésével. Az igazság azonban az, hogy egy valóban jól működő stratégiába ennél jóval több munkát és energiát kell fektetni, hiszen egy honlap önmagában még nem vonzza mágnesként a látogatókat és az aktív ügyfeleket.