Utolsó frissítés: Szerző: Heveli Edwin
Ma már szinte minden vállalkozásnak van weboldala. Legyen szó akár egy szolgáltatóról – például fodrászról, ügyvédről vagy grafikusról –, termelő/gyártó cégről vagy webshopról, a saját honlap már elengedhetetlen feltétele az üzleti érvényesülésnek.
Azonban attól, hogy van egy többé-kevésbé működő és üzemelő weboldal a cég tarsolyában, még nem feltétlenül jelenti azt, hogy az hatékony és segít elérni az üzleti célokat. Éppen ezért a nagy kérdés az, hogy: mikor van itt az ideje egy új weboldalnak?
Az új weboldal készítésétől sok cégtulajdonos, illetve marketinges idegenkedik, hiszen a zsúfolt napirendbe még az ezzel kapcsolatos feladatokat is be kellene sűríteni. Pedig minden honlap esetében eljön az idő, amikor a felhasználói szokásokat, a tartalmakat, a használhatóságot vagy branding célokat tekintve elavulttá válik. Most ezen okok közül szedtünk össze néhányat.
Ma már sokkal többen használják a mobilalapú keresést, mint akár csak 5-6 éve. Mindez azt jelenti, hogyha a weboldalad nem reszponzív, azaz nem mobilbarát, az drasztikusan befolyásolja a potenciális ügyfelek elérését és a leadgenerálást.
Felmérések szerint a felhasználók 57%-a nem ajánl másoknak olyan cégeket, amelyek rosszul vannak megtervezve és a mobilos megnyitás alkalmával szétesik, töredezik a weboldal. Ha a honlapod lassan töltődik be, nem jelenik meg megfelelően, vagy egyáltalán nem töltődik be mobileszközökön, az rossz dolog.
A modern kor kihívásainak megfelelően készült honlapok már évek óta nem használják a Flasht. És ez nem is véletlen: a Flash használata árt a keresőoptimalizálásnak, szinte biztosra vehető, hogy a Flashsel futó weboldallal nem fogsz a találati oldal tetejére kerülni. Arról nem is beszélve, hogy a Flasht nem támogatják az iPhone-ok vagy iPadek, ami azt jelenti, hogy a közönség nagy részét elveszítheted, ha Flash is fut a honlapodon.
A keresőmotorok algoritmusai folyamatosan változnak. Ez azt jelenti, hogy az 5 évvel ezelőtti SEO stratégiák ma már nem biztos, hogy működnek. Amennyiben egy honlap jelenlegi tartalmai nem az új SEO-trendeket szem előtt tartva készültek el, előfordulhat, hogy frissíteni kell a weboldalt.
A magas visszafordulási arány azt jelenti, hogy a látogatók rövid idő után elhagyják webhelyét, ami két dologra utalhat: a honlap vagy nem a megfelelő közönséget vonzza be, vagy annyira rossz felhasználói élményt kínál, ami nem meggyőzi, hanem elijeszti a látogatókat. Jó esély van rá, hogy az egész honlapot újra kell terveznie a dizájnt, a struktúrát, a webszöveget és persze a tartalmakat tekintve, mégpedig a célközönség igényeinek szem előtt tartásával.
Sokan emlékeznek még arra, hogyan néztek ki a weboldalak 10 évvel ezelőtt. De legyünk őszinték: egy ilyen elavult weboldalon nem szívesen adnánk ki a személyes adatainkat, még ha csak az e-mail-címről is van szó. A weboldal vizuális kialakítása sokat nyom a latban.
Amennyiben bármilyen szempontból elavultnak tűnik a honlap kialakítása és dizájnja, az negatív irányban befolyásolhatja a látogatók véleményét a márkáról. Egy minden szempontból up to date designnal a látogatók nagyobb valószínűséggel bíznak meg a weboldalban. Főleg akkor, ha az a praktikus szempontokat illetően is jól van megtervezve. Emellett a jó design tükrözi a márka professzionalizmusát is, ami pozitív hatással van a márkahírnévre.
Ma már annyira felgyorsult világban élünk, hogy az embereknek egyszerűen nincs türelmük megvárni, amíg egy weboldal betöltődik. A legtöbben 2 másodpercet adnak, mielőtt feladnák a próbálkozást és felkeresnék mondjuk egy konkurens honlapját. Vagyis, ha a weboldalad túl lassan töltődik be, akkor nemcsak potenciális ügyfeleket veszítesz, hanem a versenytársadat is közvetve új ügyfélhez segíted.
Az új CMS-ek (Content Management Systems) jelentős mértékben megkönnyítik a weboldal tartalmának kódhasználat nélküli kezelését. Amennyiben számodra még komoly kihívást jelent a honlapod frissítése az új tartalmak közzététele során, erősen ajánlott egy új honlap felállításában gondolkodni.
Lehet, hogy a vállalkozásod már nem teljesen ugyanaz, mint néhány évvel ezelőtt volt. Ha változtatottál valamit a márkádon – legyen az egyszerű arculatváltás, vagy a márka pozicionálása és üzenetküldése –, akkor ennek tükröződnie kell a honlapodon is.
Ellenkező esetben, amikor az emberek felkeresik weboldalt, kialakul egyfajta disszonancia a márka- és marketingkommunikációd, valamint a honlapod között. Mindez hitelességi problémákhoz vezet, viszont a márkaépítésnek konzisztensnek kell lennie minden platformon, különösen a vállalkozás webhelyén. Ellenkező esetben sérti a márkaidentitást.
Mit gondolsz? Itt az ideje egy új honlapnak? Akkor keress meg minket: teljesen a márkádra szabott, egyedi weboldalt készítünk neked, ami a keresőoptimalizálás szempontjainak is tökéletesen megfelel.
2023. január 16.
A világnapok olyan fix napok vagy mozgóünnepek, amelyeket az egész világon számontartanak. Nagyszerű lehetőséget kínálnak arra, hogy webáruházad termékeit népszerűsítsd általuk, sőt egy-egy kampányt is időzíthetsz a jelentősebb napokhoz kapcsolódóan. Bár létezik pingvin- és cápatudatossági világnap is, most olyan világnapokat mutatunk neked, amelyek az online marketingedet támogathatják. Cikkünkben ötleteket adunk kreatív felhasználásukra. Inspirálódj általunk!
2020. július 06.
Elkészült az üzleti weboldalad, felkészültél a látogatók rohamára, de valami úgy tűnik, mégsem stimmel. Az emberek messzire elkerülnek, vagy épp csak rákattintanak néhányan a honlapodra, és általában ők is néhány perc után meggondolják magukat. Mi lehet ennek az oka?
Népszerű bejegyzések