Utolsó frissítés: Szerző: Heveli Edwin
Ma már szinte minden vállalkozásnak van weboldala. Legyen szó akár egy szolgáltatóról – például fodrászról, ügyvédről vagy grafikusról –, termelő/gyártó cégről vagy webshopról, a saját honlap már elengedhetetlen feltétele az üzleti érvényesülésnek.
Azonban attól, hogy van egy többé-kevésbé működő és üzemelő weboldal a cég tarsolyában, még nem feltétlenül jelenti azt, hogy az hatékony és segít elérni az üzleti célokat. Éppen ezért a nagy kérdés az, hogy: mikor van itt az ideje egy új weboldalnak?
Az új weboldal készítésétől sok cégtulajdonos, illetve marketinges idegenkedik, hiszen a zsúfolt napirendbe még az ezzel kapcsolatos feladatokat is be kellene sűríteni. Pedig minden honlap esetében eljön az idő, amikor a felhasználói szokásokat, a tartalmakat, a használhatóságot vagy branding célokat tekintve elavulttá válik. Most ezen okok közül szedtünk össze néhányat.
Ma már sokkal többen használják a mobilalapú keresést, mint akár csak 5-6 éve. Mindez azt jelenti, hogyha a weboldalad nem reszponzív, azaz nem mobilbarát, az drasztikusan befolyásolja a potenciális ügyfelek elérését és a leadgenerálást.
Felmérések szerint a felhasználók 57%-a nem ajánl másoknak olyan cégeket, amelyek rosszul vannak megtervezve és a mobilos megnyitás alkalmával szétesik, töredezik a weboldal. Ha a honlapod lassan töltődik be, nem jelenik meg megfelelően, vagy egyáltalán nem töltődik be mobileszközökön, az rossz dolog.
A modern kor kihívásainak megfelelően készült honlapok már évek óta nem használják a Flasht. És ez nem is véletlen: a Flash használata árt a keresőoptimalizálásnak, szinte biztosra vehető, hogy a Flashsel futó weboldallal nem fogsz a találati oldal tetejére kerülni. Arról nem is beszélve, hogy a Flasht nem támogatják az iPhone-ok vagy iPadek, ami azt jelenti, hogy a közönség nagy részét elveszítheted, ha Flash is fut a honlapodon.
A keresőmotorok algoritmusai folyamatosan változnak. Ez azt jelenti, hogy az 5 évvel ezelőtti SEO stratégiák ma már nem biztos, hogy működnek. Amennyiben egy honlap jelenlegi tartalmai nem az új SEO-trendeket szem előtt tartva készültek el, előfordulhat, hogy frissíteni kell a weboldalt.
A magas visszafordulási arány azt jelenti, hogy a látogatók rövid idő után elhagyják webhelyét, ami két dologra utalhat: a honlap vagy nem a megfelelő közönséget vonzza be, vagy annyira rossz felhasználói élményt kínál, ami nem meggyőzi, hanem elijeszti a látogatókat. Jó esély van rá, hogy az egész honlapot újra kell terveznie a dizájnt, a struktúrát, a webszöveget és persze a tartalmakat tekintve, mégpedig a célközönség igényeinek szem előtt tartásával.
Sokan emlékeznek még arra, hogyan néztek ki a weboldalak 10 évvel ezelőtt. De legyünk őszinték: egy ilyen elavult weboldalon nem szívesen adnánk ki a személyes adatainkat, még ha csak az e-mail-címről is van szó. A weboldal vizuális kialakítása sokat nyom a latban.
Amennyiben bármilyen szempontból elavultnak tűnik a honlap kialakítása és dizájnja, az negatív irányban befolyásolhatja a látogatók véleményét a márkáról. Egy minden szempontból up to date designnal a látogatók nagyobb valószínűséggel bíznak meg a weboldalban. Főleg akkor, ha az a praktikus szempontokat illetően is jól van megtervezve. Emellett a jó design tükrözi a márka professzionalizmusát is, ami pozitív hatással van a márkahírnévre.
Ma már annyira felgyorsult világban élünk, hogy az embereknek egyszerűen nincs türelmük megvárni, amíg egy weboldal betöltődik. A legtöbben 2 másodpercet adnak, mielőtt feladnák a próbálkozást és felkeresnék mondjuk egy konkurens honlapját. Vagyis, ha a weboldalad túl lassan töltődik be, akkor nemcsak potenciális ügyfeleket veszítesz, hanem a versenytársadat is közvetve új ügyfélhez segíted.
Az új CMS-ek (Content Management Systems) jelentős mértékben megkönnyítik a weboldal tartalmának kódhasználat nélküli kezelését. Amennyiben számodra még komoly kihívást jelent a honlapod frissítése az új tartalmak közzététele során, erősen ajánlott egy új honlap felállításában gondolkodni.
Lehet, hogy a vállalkozásod már nem teljesen ugyanaz, mint néhány évvel ezelőtt volt. Ha változtatottál valamit a márkádon – legyen az egyszerű arculatváltás, vagy a márka pozicionálása és üzenetküldése –, akkor ennek tükröződnie kell a honlapodon is.
Ellenkező esetben, amikor az emberek felkeresik weboldalt, kialakul egyfajta disszonancia a márka- és marketingkommunikációd, valamint a honlapod között. Mindez hitelességi problémákhoz vezet, viszont a márkaépítésnek konzisztensnek kell lennie minden platformon, különösen a vállalkozás webhelyén. Ellenkező esetben sérti a márkaidentitást.
Mit gondolsz? Itt az ideje egy új honlapnak? Akkor keress meg minket: teljesen a márkádra szabott, egyedi weboldalt készítünk neked, ami a keresőoptimalizálás szempontjainak is tökéletesen megfelel.
2023. október 20.
Oké, tudom, hogy ez őrültségnek hangzik. De ha jobban belegondolsz, az internet tele van olyan cikkekkel, amik ötletek százait vonultatják fel arra vonatkozóan, hogyan lehet sikeres az üzleted. De hé, itt a farsang, áll a bál! Fordítsuk meg egy kicsit a dolgot a hecc kedvéért, és nézzük, mi kell ahhoz, hogy garantáltan ne menjen az online üzleted.
2024. augusztus 12.
Az omnichannel marketing ma már egyetlen marketingszakember számára sem jelent újdonságot, bár azt még mindig kevesen tudnák megmondani, hogy mi is ez valójában. Arról ugyanis sokkal kevesebb szó esik, hogy mik az omnichannel marketing előnyei és miben különbözik például a multichannel marketing és a cross-chanel marketing alapvető megközelítéseitől, vagy miért fontos például az ügyfélélmény szempontjából. Legújabb cikksorozatunkban ezeknek a kérdéseknek járunk utána.