Utolsó frissítés: Szerző: Heveli Edwin
Egy tökéletes honlap létrehozásához nem elég a frappáns szöveg, a sokatmondó kép vagy az ellenállhatatlan ajánlat: mindezek mit sem érnek, ha a keresőben nem találnak rá az emberek a weboldaladra. Márpedig ahhoz, hogy a Google-találatok között előkelő helyet érj el, bizonyos beállításokat is végre kell hajtani a weblap kezelőfelületén. Ehhez hoztunk most jól hasznosítható ötleteket a SEO, azaz a keresőoptimalizálás figyelembevételével.
Amikor az újonnan elkészített weboldaladat tartalmakkal töltöd fel, a mondanivaló mellett a kifejezésmódra is oda kell figyelned. Itt nemcsak az számít, hogy jól érthető, megszerkesztett, értelmesen tagolt szöveget alkoss, ennél is fontosabb, hogy a kulcsszavakat megfelelően használd.
A kulcsszavak mikéntjéről, kiválasztásukról többször is írtunk már blogunkban és valószínűleg te is hallottál már ennek fontosságáról. Bizonyára, mikor megtervezted a honlapod szerkezetét, akkor figyeltél arra is, hogy minden releváns kulcsszóra külön aloldal jöjjön létre.
A kulcsszavak kiválasztása, majd a szövegekbe való beépítése elsősorban a szövegírók feladatkörébe tartozik. Ők pontosan tudják, hogy egy adott oldalon hányszor érdemes használni a kulcsszót úgy, hogy az ne tűnjön soknak, de mégis rátaláljanak az adott weboldalra a keresőrobotok.
A fogalmazás az embereknek szóljon, lássa el őket hasznos információkkal, mindeközben azért a formai sajátosságokra is ügyelni kell: ezek közül az egyik a releváns kulcsszavak szerepeltetése bizonyos helyeken. Például a főcímben, alcímekben, esetleg a menüpontok nevében.
Bár a keresőket folyamatosan fejlesztik, ma még nem igazán alkalmasak arra, hogy lássák, mi van egy képen, csak azt érzékelik, hogy a szöveg mellett kép is található az oldalon. Éppen ezért, hogy minél előrébb kerüljön a honlapod a találatok listáján, célszerű a képekhez, videókhoz is leírást készíteni.
Hogyan kell ezt megtenni? A weboldal admin felületén tudsz bármilyen módosítást eszközölni, beállítani a paramétereket. A képek feltöltését is itt kell elvégezned és ezzel a művelettel egy időben adhatsz meg képleírást is.
Keresd a Title és az Alt tag szavakat! A kép title, azaz a képcím megadása hozhat előkelőbb helyezést, ezért ne hagyd ki ezt a lehetőséget. Röviden, tömören írd le, hogy mi látható a képen. Itt nyugodtan használhatsz ékezetes betűket is, akárcsak az Alt tag esetében.
Az Alt tag maga a képleírás, azaz amikor szavakkal fejezzük ki, mi látható a képen. Erre nemcsak a keresőoptimalizálás miatt van szükség, hanem azért is, mert előfordul, hogy a szakadozó net miatt az oldal nem tölt be megfelelően. Ilyenkor sokszor nem jelenik meg maga a kép, de a leírása igen. Érdemes itt is kulcsszavakat használni. Pl.: 38-as méretű zöld női sportcipő fehér cipőfűzővel.
Még egy fontos dolog: a képfájlt – amelynek formátuma lehet például png vagy jpeg – is el kell nevezned, mielőtt feltöltöd az oldaladra. Használj itt is releváns kifejezéseket, de ékezet nélkül, és szóköz helyett alsó vonást vagy kötőjelet használj, így tudja majd a Google értelmezni, miről is van szó. Pl.: zold-noi-sportcipo-38.png
Még van pár dolog, ami segíthet a jobb oldalhelyezés elérésében: a metaadatok beállítása és a headline-ok megfelelő használata. A metaadatokat ugyan az olvasók nem látják, de a keresőrobotok igen, így nagyobb eséllyel jelenítenek meg a találatokban.
A metacím és a metaleírás elengedhetetlen, a meta kulcsszavak (angolul meta keywords) ma már nem rangsorolási tényező. A headline-ok (1-től 6-ig) sorrendjét pedig érdemes a szöveg szerkezete alapján meghatározni: a főcím legyen beállítva headline 1-nek, az alcímek legyenek headline 2 jelzésűek! Kérd szakemberek segítségét, ha nem vagy benne biztos, melyiket hogyan kell használni.
Mi, a CoderWebnél csak olyan honlapokat készítünk, melynek az admin felülete is könnyen kezelhető. Részletes magyarázatokkal támogatjuk a weblaptulajdonosok munkáját. Győződj meg róla magad is, keress minket, ha jól felépített, keresőoptimalizált honlapra vágysz!
Címkék
2022. november 20.
A TikTok újraírta a játékszabályokat, hogy hogyan viszonyulunk a közösségi médiához. Népszerűsége egyre inkább befolyásolja a többi közösségi hálózat fejlődését. A több mint 1 milliárd aktív felhasználóval rendelkező platform havonta egyre több aktív felhasználót vonz. Ebben a cikkben megtudhatod, hogyan érdemes vélekedned a TikTok stratégiáiról és néhány olyan kampányról, amelyek vírusszerűen terjedtek ezen a platformon.
2023. november 20.
Aki weboldalt szeretne készíteni vagy készíttetni, sok kérdésre kell, hogy válaszoljon, mielőtt nekifog a tényleges munkának. Mi legyen a domainnév? Mit ábrázoljon a logó? És nem utolsó sorban: milyen színek domináljanak az arculati elemekben? Most végigvesszük, milyen színeket érdemes választani a weboldaladra.