Utolsó frissítés: Szerző: Heveli Edwin
Egy tökéletes honlap létrehozásához nem elég a frappáns szöveg, a sokatmondó kép vagy az ellenállhatatlan ajánlat: mindezek mit sem érnek, ha a keresőben nem találnak rá az emberek a weboldaladra. Márpedig ahhoz, hogy a Google-találatok között előkelő helyet érj el, bizonyos beállításokat is végre kell hajtani a weblap kezelőfelületén. Ehhez hoztunk most jól hasznosítható ötleteket a SEO, azaz a keresőoptimalizálás figyelembevételével.
Amikor az újonnan elkészített weboldaladat tartalmakkal töltöd fel, a mondanivaló mellett a kifejezésmódra is oda kell figyelned. Itt nemcsak az számít, hogy jól érthető, megszerkesztett, értelmesen tagolt szöveget alkoss, ennél is fontosabb, hogy a kulcsszavakat megfelelően használd.
A kulcsszavak mikéntjéről, kiválasztásukról többször is írtunk már blogunkban és valószínűleg te is hallottál már ennek fontosságáról. Bizonyára, mikor megtervezted a honlapod szerkezetét, akkor figyeltél arra is, hogy minden releváns kulcsszóra külön aloldal jöjjön létre.
A kulcsszavak kiválasztása, majd a szövegekbe való beépítése elsősorban a szövegírók feladatkörébe tartozik. Ők pontosan tudják, hogy egy adott oldalon hányszor érdemes használni a kulcsszót úgy, hogy az ne tűnjön soknak, de mégis rátaláljanak az adott weboldalra a keresőrobotok.
A fogalmazás az embereknek szóljon, lássa el őket hasznos információkkal, mindeközben azért a formai sajátosságokra is ügyelni kell: ezek közül az egyik a releváns kulcsszavak szerepeltetése bizonyos helyeken. Például a főcímben, alcímekben, esetleg a menüpontok nevében.
Bár a keresőket folyamatosan fejlesztik, ma még nem igazán alkalmasak arra, hogy lássák, mi van egy képen, csak azt érzékelik, hogy a szöveg mellett kép is található az oldalon. Éppen ezért, hogy minél előrébb kerüljön a honlapod a találatok listáján, célszerű a képekhez, videókhoz is leírást készíteni.
Hogyan kell ezt megtenni? A weboldal admin felületén tudsz bármilyen módosítást eszközölni, beállítani a paramétereket. A képek feltöltését is itt kell elvégezned és ezzel a művelettel egy időben adhatsz meg képleírást is.
Keresd a Title és az Alt tag szavakat! A kép title, azaz a képcím megadása hozhat előkelőbb helyezést, ezért ne hagyd ki ezt a lehetőséget. Röviden, tömören írd le, hogy mi látható a képen. Itt nyugodtan használhatsz ékezetes betűket is, akárcsak az Alt tag esetében.
Az Alt tag maga a képleírás, azaz amikor szavakkal fejezzük ki, mi látható a képen. Erre nemcsak a keresőoptimalizálás miatt van szükség, hanem azért is, mert előfordul, hogy a szakadozó net miatt az oldal nem tölt be megfelelően. Ilyenkor sokszor nem jelenik meg maga a kép, de a leírása igen. Érdemes itt is kulcsszavakat használni. Pl.: 38-as méretű zöld női sportcipő fehér cipőfűzővel.
Még egy fontos dolog: a képfájlt – amelynek formátuma lehet például png vagy jpeg – is el kell nevezned, mielőtt feltöltöd az oldaladra. Használj itt is releváns kifejezéseket, de ékezet nélkül, és szóköz helyett alsó vonást vagy kötőjelet használj, így tudja majd a Google értelmezni, miről is van szó. Pl.: zold-noi-sportcipo-38.png
Még van pár dolog, ami segíthet a jobb oldalhelyezés elérésében: a metaadatok beállítása és a headline-ok megfelelő használata. A metaadatokat ugyan az olvasók nem látják, de a keresőrobotok igen, így nagyobb eséllyel jelenítenek meg a találatokban.
A metacím és a metaleírás elengedhetetlen, a meta kulcsszavak (angolul meta keywords) ma már nem rangsorolási tényező. A headline-ok (1-től 6-ig) sorrendjét pedig érdemes a szöveg szerkezete alapján meghatározni: a főcím legyen beállítva headline 1-nek, az alcímek legyenek headline 2 jelzésűek! Kérd szakemberek segítségét, ha nem vagy benne biztos, melyiket hogyan kell használni.
Mi, a CoderWebnél csak olyan honlapokat készítünk, melynek az admin felülete is könnyen kezelhető. Részletes magyarázatokkal támogatjuk a weblaptulajdonosok munkáját. Győződj meg róla magad is, keress minket, ha jól felépített, keresőoptimalizált honlapra vágysz!
Címkék
2024. január 03.
Talán nincs is olyan vállalkozás ma már, amelyik ne használná ki a közösségi média adta előnyöket terméke vagy szolgáltatása népszerűsítéséhez. Ám sokan nincsenek tisztában azzal, hol és miként érdemes kommunikálni a célcsoporttal, ezért hoztunk pár hasznosítható tippet ezzel kapcsolatban.
2018. szeptember 22.
Az olyan, szembetűnő bakik mellett, mint az átláthatatlan webdizájn, vagy az értékes tartalom hiánya, akad néhány kisebb malőr is, amin könnyedén elcsúszhat oldalunk látogatottsága. A legtöbb ezek közül azonban olyan apróság, melyet kis odafigyeléssel és némi időráfordítással könnyedén orvosolhatunk.