Utolsó frissítés: Szerző:

Mivel tudsz forgalmat terelni az online vállalkozásod kirakatához — a weboldaladhoz?

Egy vizuálisan vonzó, technikailag hibátlan weboldal létrehozása kétségtelenül fontos, de sajnos a weblap értéktelen forgalom nélkül — olyan, mint egy pazar üzlet egy szellemvárosban. Bármennyire is vonzó, semmi értelme, ha nem látják.

Ezért az olyan stratégiákba való befektetés, mint a SEO, a tartalommarketing és a közösségi média ugyanolyan létfontosságú, mint a webhely technikai működése.

A holisztikus szemléletmódot tehát sosem szabad elfelejteni: a sikeres weboldal igazi mércéje nem csupán a gyorsasága, a strukturáltsága vagy a megbízhatósága, hanem az a képessége, hogy vonzza, meggyőzi és végül konvertálja a látogatókat.

De vajon mire van ehhez szükség?

A legjobb forgalomterelő marketingcsatornák

Weboldal-tulajdonosként az online marketing tehát kulcsfontosságú szempont a forgalom növelésében és az online jelenlét kialakításában — akkor is, ha fizikai üzleted van. Nem kell ugyanis csak és kizárólag online működő vállalatként, például egy filmeket és sorozatokat streamelő Netflixnek lenned ahhoz, hogy weboldalra és online marketingre legyen szükséged.

Lehetsz te trendi frizurákat készítő fodrász, paleo ételeket készítő étterem-tulajdonos vagy használtautó kereskedő is: weboldalra — és a rá terelt forgalomra — bizony szükséged lesz.

Bár számtalan remek forgalom-terelő csatorna létezik, mégis, talán mindenek előtt a keresőoptimalizálásnak (SEO) kell a stratégiád előterében állnia, segítve, hogy webhelyed előkelőbb helyen szerepeljen a keresőmotorok találati listáján, ezáltal növelve a láthatóságot és az organikus forgalmat.

Miért?

A válasz egyszerű: ez a marketingcsatorna áll a legszorosabb kapcsolatban a weboldallal. A SEO egyik pillére a technikai alapokra épül: minél gyorsabb és megbízhatóbb az oldal, annál előrébb fog szerepelni a találatok között. A háromból a másik alappillér szintén a weboldalhoz köthető: a weblapon található tartalomhoz. Minél minőségibb, szórakoztatóbb vagy hasznosabb a tartalom a felhasználóknak, annál előrébb kerülhetünk a találati listán. Végül, de nem utolsó sorban más oldal-tulajdonosoknak is érdemes megmutatni a weboldalunkat, hiszen a tőlük kapott linkekkel a SEO harmadik alappillérét is felépíthetjük.

Azzal pedig, hogy weboldalad tartalmát releváns kulcsszavakkal optimalizálod, minőségi visszahivatkozásokat gyűjtesz, és felhasználóbarát böngészési élményt biztosítasz, növeled annak valószínűségét, hogy webhelyed a potenciális felhasználók felfedezik.

Egy másik fontos online marketingcsatorna, amelyet érdemes figyelembe venned, a tartalommarketing. A kiváló minőségű, informatív és vonzó tartalmak előállítása — legyen szó akár blogbejegyzésekről, videókról, infografikákról vagy cikkekről — tovább tartják a látogatókat a látogatókat a webhelyen, javítják a SEO-t és megosztásokat ösztönöznek, így organikusan bővítik a weboldal látogatóforgalmát.

Ezen túlmenően a közösségi média marketing integrálása is létfontosságú, mivel lehetőséget biztosít a közvetlen kapcsolatteremtésre a célközönséggel. Tartalmaidat olyan platformokon kell népszerűsítened, mint a Facebook, az Instagram, a LinkedIn és a Twitter, ezzel ugyanis látogatókat irányíthatsz át webhelyedre, és közösséget teremthetsz márkád körül.

Végül az e-mail marketinget is érdemes belevenni a marketing stratégiába, hiszen — a sok rémhírre rácáfolva — továbbra is rendkívül hatékony eszköz az ügyfelek megtartására, és rendszeres és tartalmas hírlevelek küldésével elérheted, hogy közönséged elkötelezetté váljon.

Végső soron tehát az online marketing kiegyensúlyozott, sokoldalú megközelítése a legjobb módszer ahhoz, hogy weboldalad egy találkozási csomóponttá alakuljon a közönséged szemében.

Hogyan hozd ezeket összhangba a weboldaladdal?

Ahhoz, hogy hatékonyan összekapcsold az imént felsorolt marketingcsatornákat a weboldaladdal, adatgyűjtést és elemzést érdemes végezned.

Az olyan eszközökkel, mint a Google Analytics, a Google Search Console vagy a Facebook Pixel, nyomon követheted a felhasználók viselkedését, megtudhatod, honnan érkezik a forgalom, megértheted, hogy milyen tartalmak teljesítenek jól, és azonosíthatod a fejlesztendő területeket.

Ezek az adatok — ha megfelelő mennyiségben állnak rendelkezésre — irányítani tudják majd az optimalizálási erőfeszítéseidet, segítve ezzel a SEO-stratégia, a tartalommarketing és a közösségi média elérés növekedését.

Az A/B tesztelés egy másik kritikus lépés a marketing és a weboldal összekapcsolásában. Ennek során a honlap vagy egy azon található tartalmi elem két különböző változatát hozhatod létre, és tesztelheted őket, hogy kiderüljön, melyik teljesít jobban. Például tesztelhetsz két különböző főcímet egy blogbejegyzésben, hogy megállapítsd, melyik növeli jobban a kattintásokat, a látogatottságot vagy az elkötelezettséget.

Emellett a célok vagy a konverziókövetés beállítása is betekintést nyújthat abba, hogy a közönség hogyan lép interakcióba a webhelyeddel — vagy éppen hol hagyja el azt, lehetővé téve a webhely kialakításának és marketingstratégiáinak finomhangolását a jobb teljesítmény érdekében.

Ily módon ezek az összekapcsolt csatornák és az adatvezérelt meglátások egy visszacsatolási hurkot hoznak létre, lehetővé téve a webhely és a marketingtevékenységek folyamatos optimalizálását.

Mi a következő lépés?

Nos, ahhoz, hogy ezeket a tippeket a gyakorlatban is megvalósíthasd, először is szükséged lesz egy professzionális, technikailag jól működő weboldalra. A jó weboldal olyan, mint a megújuló energiaforrások: szilárd bázist képeznek, amiről aztán minden mást működtethetsz, és nem kell attól félned, hogy egyszer csak elfogy. Az első lépés tehát a szilűrd alap megteremtése — az építkezés pedig a következő lépés feladata lesz.

A második teendőd tehát az, hogy a weboldalt megpróbálod eljuttatni a célközönségedhez a fentebb említett marketing csatornák egyikét — vagy akár mindegyikét — használva.

A harmadik lépés az adatgyűjtés és optimalizálás: tudd meg, hogy miként lépnek interakcióba az oldaladdal, és ez alapján hajts végre apróbb módosításokat, változtatásokat és teszteket, amivel egyre jobbá és tökéletesebbé teheted nem csak a honlapodat, de az egész online jelenlétedet.

Amennyiben pedig ha segítségre van szükséged, keress meg minket!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Ajánlott bejegyzések

2021. november 08.

Itt az idő felkészülni a 2021-es Black Friday kampányra. Kell ez neked egyáltalán? Hogyan készülj fel rá? Mi legyen az ajánlat? A CoderWeb Black Friday kisokosával minden kihagyhatatlan lépésre felkészítünk.

2021. szeptember 22.

A Facebook hirdetések ma már elmaradhatatlannak mondhatók, ha hatékony online marketingstratégiát szeretnénk építeni. Most hoztunk néhány olyan hibát, melyet a kis- és középvállalkozások a leggyakrabban elkövetnek, hogy tanulhass a belőlük, és akár első próbálkozásra is hatékony, ütős hirdetéseket futtathass a legnagyobb közösségi oldalon!

Népszerű bejegyzések