Hogyan lehet jobb konverziód és magasabb bevételed? Segít a sales funnel!

Utolsó frissítés: Szerző:

Hogyan lehet jobb konverziód és magasabb bevételed? Segít a sales funnel!

Az online marketing világában nagyon sok olyan kifejezés található, amelyek jelentésével nem mindenki van tisztában. Most a sales funnel, azaz az értékesítési tölcsér bemutatását tűztük ki célul, mert ha megtudod, mire jó ez az eszköz és hogyan kell használni, nagyobb látogatószámot, jobb konverziós arányt és ebből kifolyólag magasabb bevételt érhetsz el honlapoddal, webáruházaddal. Kezdjünk is neki!

Mi az a sales funnel?

A fogalom jelentése: értékesítési tölcsér, amely látványosan ragadja meg a folyamat lényegét. Ahogyan a tölcsér is egyre szűkül, ugyanúgy az érdeklődőknek is csak a töredéke jut el a tényleges vásárlásig, de ez egy természetes dolog. Nem lehet mindenki a vevőnk, ám a cél az, hogy aki végigmegy a lépcsőkön, az elégedetten távozzon.

A sales funnel a B2C marketingben használt kifejezés, ahol a fogyasztók számára történik értékesítés. A jól felépített értékesítési tölcsér a leadgenerálást is szolgálja, növeli a jó hírnevet és fenntartja az érdeklődést a vállalat iránt.

Sok esetben lehetünk annak tanúi, hogy bár valaki nem jut el a tölcsér aljára, azaz nem lesz belőle vásárló, de később visszatér és olyankor már a folyamat közbülső szakaszáról indul. A sales funnel tehát egy nagyon hatékony marketingeszköz, melynek működtetéséhez szükséged lesz saját honlapra, illetve webáruházra, melynek létrehozásához keress minket bátran.

A sales funnel felépítése

Amint említettük, a sales funnelt egy egyre szűkülő tölcsérként érdemes elképzelni, amelyben különböző szintek vannak. A felső szint a legszélesebb, a legalsó szintre csak azok jutnak el, akik megvásárolják a termékeidet, előfizetnek a szolgáltatásodra.

A szakirodalomban ezt 4 lépcsős folyamatnak nevezik, mely az AIDA-modellen alapul. Az AIDA egy betűszó, az értékesítési lánc lépéseit írja le, a kifejezés az angol szavak rövidítéséből áll össze.

  • A: Awareness – Figyelem felkeltése
  • I: Interest – Érdeklődés kialakítása
  • D: Desire – Vásárlási szándék
  • A: Action – Termékvásárlás, konverzió

Lássuk ezeket sorjában!

1. A figyelem felkeltése (awareness)

Ma már számtalan lehetőséged adódik, hogy felkeltsd az emberek figyelmét a vállalkozásod iránt. Az internetet szinte mindenki használja, így a különböző csatornákon való jelenléttel be tudod mutatni a céged küldetését, termékeit, a szolgáltatásod lényegét.

Közzétehetsz fizetett bannerhirdetéseket, indíthatsz kampányokat a közösségi média felületein és létrehozhatsz online eseményeket, játékra is felszólíthatod az érdeklődőket. Ez nem kis munka, de ne feledd, hogy ez mindennek az alapja. A CoderWeb ebben is tud neked segíteni: online marketing szolgáltatásunk igénybe vételével elindíthatod a vevőszerzés folyamatát. Nézd meg referenciáinkat és kérj ingyenes árajánlatot!

2. Érdeklődés kialakítása (interest)

A cél ebben a szakaszban az, hogy a te vállalatod iránt érdeklődjenek leginkább a potenciális vásárlók, ki kell tűnni a tömegből. A leggyakoribb marketingeszköz a csalianyag, amely lehet egy ingyenesen letölthető e-book, egy szolgáltatás kipróbálása kötelezettségek nélkül vagy egy kitöltött teszt eredményének ismertetése. Ez az a pont, ahol elkérhetjük az érdeklődő e-mail-címét, megkérhetjük, hogy iratkozzon fel hírleveleinkre, ahol szintén értékes tartalmakat kaphat.

A sales funnel e szintjére érkezők figyelmét szakmai cikkekkel, érdekes olvasmányokkal, esetleg podcastekkel, videókkal is ébren tarthatod. A tartalommarketing szerepéről blogunkban is sokat olvashatsz, most te magad is láthatod, mennyire fontos, hogy minőségi tartalmakat állíts elő weboldaladra.

3. A vágy felkeltése, a vásárlási szándék kialakítása (desire)

A folyamatos online jelenléttel elérhető, hogy kialakuljon az emberekben a vágy a terméked vagy a szolgáltatásod iránt. A leadgenerálás megtörtént, az emberek feliratkoztak hírleveledre, követnek a közösségi oldalakon: már csak el kell érned, hogy ne csak nézelődjenek, hanem konkrét lépéseket is tegyenek a vásárlás érdekében. Itt is érdemes sok hasznos információval szolgálni, főleg termékismertetőkkel. Ha az érzelmekre is hatsz, nyert ügyed van.

4. Termékvásárlás, konverzió (action)

Végezetül azok, akik végighaladtak a sales funnel állomásain, érdeklődőből vásárlókká válnak. Ezután se engedd el őket, kérj tőlük visszajelzést a termékedről, szolgáltatásodról, ajánlj fel hűségpontokat, adj nekik kedvezményt a következő vásárlás árából. A vásárlók által adott értékeléseket felhasználhatod a sales funnel tetején álló érdeklődők meggyőzéséhez, landing oldalak szövegezéséhez is.

Ha az online marketingben sikereket szeretnél elérni, hogy több vásárlód és így nagyobb bevételed legyen, keress minket bátran. A weboldalak készítése mellett a marketingstratégia megtervezésében és kivitelezésében is tudunk segíteni. Kérj ingyenes árajánlatot!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Ajánlott bejegyzések

2020. szeptember 17.

Ezért van szükséged a közösségi média mellett saját honlapra

A saját weboldal egy vállalkozás esetében alapkövetelmény. Egyszerűbben kereshető, több információt tárolhatunk és rendszerezhetünk rajta, és a bizalomépítésben is erősebb eszköz. Az alábbiakban bemutatjuk azt, miért nem képes 2020-ban sem a közösségi média arra, hogy pótolni tudjon egy jól megtervezett, profi weboldalt!

2023. december 06.

Mi a rebranding: hogyan csináld és miért lehet szüksége rá a cégednek?

Érezted már úgy, hogy a márkád már nem felel meg annak a képnek, amit a céged alapításakor meghatároztál? Ez teljesen természetes, hiszen ahogy mi változunk és fejlődünk az évek folyamán, ugyanezen a folyamaton a céged is végigmegy. Azonban nem mindegy, hogy a márkaidentitás és a brand mennyire van összhangban azzal, amit a vállalkozásod továbbfejlődött verziója képvisel. Főleg a közönség, a nyilvánosság, a potenciális ügyfelek számára. Elképzelhető, hogy esetedben is a márka újratervezése, azaz a rebranding lenne a megoldás.

Népszerű bejegyzések