CoderWeb honlapkészítés, weboldal és webshop készítés

Utolsó frissítés: Szerző:

Ezeket a hibákat érdemes elkerülni, ha hatékonyan hirdetnél a Facebookon

A Facebook hirdetések ma már elmaradhatatlannak mondhatók, ha hatékony online marketingstratégiát szeretnénk építeni. Sokan azonban meggondolatlanul vágnak bele egy kampányba, ami azt eredményezi, hogy üzenetük kevés, valóban aktív felhasználóhoz jut el, még annak ellenére is, hogy rengeteget költöttek a megjelenésre.

Most hoztunk néhány olyan hibát, melyet a kis- és középvállalkozások a leggyakrabban elkövetnek, hogy tanulhass a belőlük, és akár első próbálkozásra is hatékony, ütős hirdetéseket futtathass a legnagyobb közösségi oldalon!

Ne áldozz sokat kiemelt bejegyzésekre

A Facebook felületén rengeteg lehetőséged van a hirdetésre. Választhatsz többek közt a hírfolyamban megjelenő reklámok, a Marketplace hirdetések, a Messengerben megjelenő reklámok, vagy épp a történetek közt látható hirdetések közt. Ezek mindegyike más-más miatt lehet hatásos, sokan azonban leragadnak a kiemelt bejegyzéseknél.

Nem véletlenül, hiszen aki rendelkezik Facebook oldallal, az tudja, mennyire gyakran ajánlja a platform, hogy csupán néhány ezer forint ellenében sok száz vagy épp ezer eléréssel növelhetjük egy adott poszt teljesítményét. Ez elsőre jól hangzik, azonban érdemes tudnod, hogy marketingszempontból ennél sokkal jobb megoldásokra is költheted a pénzed.

A kiemelt bejegyzések ugyanis való igaz, hogy rengeteg elérést hoznak, azonban a hasznuk mégis kevés. Általában néhány lájk és hozzászólás az eredmény, de aktív ügyfeleket vagy követőket nagyon ritkán lehet velük szerezni. Éppen ezért, ha teheted, érdemes egy kicsivel többet áldozni egy jól felépített kampányra, melynek eredményeit a Facebook hirdetéskezelő felületén nyomon követheted és minden beállítást igényeid szerint optimalizálhatsz.

Figyelj oda a konverzióra

Ha már pénzt áldozunk a hirdetésekre, szeretnénk belőlük kihozni a maximumot. Ez teljesen normális. Sokan azonban megfeledkeznek arról, hogy a kevesebb néha több, és megpróbálnak egyetlen hirdetésbe annyi linket beletuszkolni, amennyit csak lehet. Ez azonban nagy valószínűséggel csak nagyon minimális forgalomnövekedést tudnak elérni.

Fontos, hogy egy adott hirdetés célja mindig az egyéni konverzió legyen. Törekedjünk arra, hogy egyetlen oldalra mutassanak az elhelyezett linkek és lehetőleg csak egy, figyelemfelkeltő CTA-t tartalmazzon. Ez lehetővé teszi azt, hogy irányítsd a célközönséget, figyelmük ne kalandozzon el és nagyobb eséllyel kattintsanak rád az általad megadott hivatkozásra. Legyen az akár egy link a webshopodhoz, akár egy videó vagy blogbejegyzés.

Külső forrásból beágyazott videó

Ha online videók nézéséről van szó, az egyik legnépszerűbb platform a Youtube. Nem véletlen, hogy rengeteg cikkben találkozhatunk a Youtube felületéről beágyazott videókkal, melyek lejátszás szempontjából általában kifejezetten jól teljesítenek.

Sokan ezen felbuzdulva építenek be Youtube videókat Facebook hirdetéseikbe is, sajnos azonban ez a megoldás már nem teljesít annyira jól. Hogy miért?

Mivel a Facebook már saját videós felülettel is rendelkezik, így általában az emberek a hirdetések esetében szívesebben nyitnak meg olyan videós tartalmat, mely ezen a felületen található. Arról nem is beszélve, hogy a Facebook is jobban preferálja azokat a reklámokat, melyek beágyazott videói nem egy konkurens felületre mutatnak, hanem a saját platformjukra lettek feltöltve.

Sok kicsi sokra megy

Elsőre talán nem is gondolnád, de ha ezekre az apróságokra igyekszel odafigyelni, azzal súlyos ezreket vagy tízezreket is spórolhatsz meg. Sokkal nagyobb elérést szerezhetsz kevesebb pénzért, ami azt jelenti, hogy az aktív követők, feliratkozók és vásárlók számát is olcsóbban növelheted.

Ha rendelkezel üzleti Facebook oldallal, az rendkívül hasznos, azonban ne feledkezz meg arról sem, hogy miért kiemelten hasznos, ha a közösségi oldalak mellett saját weboldallal is jelen vagy a neten!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Ajánlott bejegyzések

2019. augusztus 11.

A mobilos megjelenés több szempontból is eltér az asztali gépeken és laptopokon történő megjelenítéstől. A felbontás, a navigáció, a tartalom elrendezése, és az interakciós lehetőségek pedig mind közrejátszanak abban, hogy weboldalunk mennyire használható gördülékenyen és milyen benyomást kelt felhasználóban. Az alábbiakban mutatunk pár olyan dolgot, melyek optimalizálása elkerülhetetlen, ha mobileszközökön is jól működő, felhasználóbarát honlapot szeretnénk létrehozni.

2019. szeptember 08.

Bárhonnan is érkeznek a látogatók weboldaladra, egy dologban egészen biztos lehetsz: ha nem ismerik a vállalkozásodat, elsőként szeretnének rólad többet megtudni. A tájékozódást pedig kilencven százalékban a honlapod főoldalán fogják kezdeni. A tökéletes kezdőlap tehát elengedhetetlen alappillére egy sikeres vállalkozás jól működő weboldalának, hiszen ez a közös bizalom kiépítésének egyik alapja.

Népszerű bejegyzések