Utolsó frissítés: Szerző:

Hogyan írhatsz jó landing oldal szöveget?

A landing oldal az online értékesítés és a konverzióra csábítás hatékony eszköze. De csak akkor, ha a kivitelezés professzionális: a design segíti a konverziószerzést, a szöveg pedig ütős, meggyőző és nem hagyja a látogatót kihátrálni a konverzióból. A munka első felét nyugodtan bízd ránk. A másik feléhez pedig megmutatjuk, milyen elemekből kell állnia egy landing oldal szövegezésének ahhoz, hogy dőljenek a konverziók.

Lehet, hogy nem igazán tiszta neked még, hogy mi az a landing oldal. Ezesetben érdemes lehet elolvasnod ezt a korábbi cikkünket. Itt szépen összeszedtük, hogy mit kell tudnod a landing oldalak funckiójáról és céljáról, ezért mindenképp itt kezdd a témával való ismerkedést.

Ha megvagy ezzel, vagy már van tapasztalatod az online értékesítés kapcsán, akkor bele is vághatunk a sűrűjébe: lássuk a landing oldal szövegezésének legfontosabb elemeit. Azokat a fordulatokat, témákat, amelyek nélkül esélyed sem lesz konverzióra rávenni a látogatót.

Ütős headline

Egy figyelemfelkeltő, ugyanakkor releváns főcím nélkül minden egyes leütés felesleges időpazarlás. Hiába raktad össze az egészet szépen, helyeztél el megfelelő helyekre Call to action gombokat. Ugyanis nem fog idáig eljutni a látogatód. Ha a legelején nem sikerül felkeltened az érdeklődését, vagy nem lesz számára egyértelmű, hogy kinek és miről szól mindaz, ami elékerült, akkor pillanatok alatt kilép majd az oldalról.

Problémafókusz

Bármit is szeretnél értékesíteni, alapvetően nem magáról a termékről vagy szolgáltatásról kell írnod. A vevőidet ugyanis nem a termék érdekli. Hanem a saját problémájuk – és az, hogy erre megoldást találjanak.

Előfordulhat, hogy a terméked nem egy általános, mindenki számára ismerős helyzetre kínál könnyítést. Ilyenkor az is a feladatod, hogy felébreszd a problématudatát és felhívd a figyelmét arra, hogy akkor is szüksége van erre a termékre, ha eddig még nem tudott róla.

Történetmesélés

Egy személyes történet mindig hozzásegíti az olvasót, hogy beleélhesse magát a szöveg által leírt helyzetbe. Ha megrajzolod számára a történetet, az a fantáziájának hála egy pillanatra a saját történetévé tud válni. Márpedig sokkal könnyebb cselekvésre – akár vásárlásra – bírni valakit, ha személyesen is érintetté válik egy sztoriban.

Oszlasd el a félelmeit

Ha már sikerült felkeltened az érdeklődését és rájött, hogy amit kínálsz, arra szüksége is van, akkor jöhet a következő fázis. Az olvasó az első lelkesedésből gyorsan átlép a kételkedő szakaszba. Akkor jársz el helyesen, ha minden felmerülő kifogására ott helyben válaszolsz.

Mondd el, mit nyer

Próbáld összeszedni a vásárlással/konverzióval járó összes előnyt. Hogyan válik jobbá az élete annak, aki megveszi ezt a terméket? Mivel lesz gazdagabb? Milyen plusz előnyökkel jár mindez, amik esetleg nem egyértelműek elsőre?

Szedj össze minden értéket, amit képvisel a terméked és mutasd meg a látogatónak. Ha ügyesen csinálod, olyan sok pozitív tulajdonságot, ajándékot, kiegészítőt, hasznos kis pluszt fogsz tudni elétárni, hogy a végén az általad megjelölt árat biztosan reálisnak fogja látni. Vagy akár egyenesen olcsónak.

Call to action

A cselekvésre buzdító felszólítások lehetnek faék egyszerűségűek is, de az a tapasztalat, hogy ha a kommunikációd stílusába beleillő, de kicsit formabontó megfogalmazásokat alkalmazol, az nagyon hatékony lehet. A szöveg különböző logikai töréseinél feltétlenül alkalmazd ezt a technikát, így aki esetleg már kifejezetten vásárolni tért vissza a landing oldaladra, az gyorsabban fogja tudni elvégezni a várva várt konverziót.

Használd fel ezeket a tartalmi elemeket és írj olyan landing oldalakat, amikre nem lehet nemet mondani! Mi pedig örömmel segítünk az elkészítésében.

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Ajánlott bejegyzések

2022. augusztus 06.

A minap olvastam egy bejegyzést egy marketing csoportban, ahol egy weboldal tulajdonos tette fel az alábbi kérdést. „Miért nem jelenik meg a webhelyem a Google-ban? Rengeteg órát töltöttünk a weboldal elkészítésével, de nincs organikus forgalom, és még ha beírom is a márkanevünket, sem jön be semmi...”

2019. március 12.

Legyen szó akár nagyvállalatról, akár kisvállalkozásról, a jól működő weboldal a siker egyik alapfeltételét jelenti. Üzleti honlapod felépítése során éppen ezért érdemes a legapróbb részletekre odafigyelned. Néhány jelentéktelennek tűnő szegmens ugyanis többet számíthat, mint az elsőre gondolnád. Hogy mik ezek? Most megmutatjuk, hogy a jövőben Te is hatékonyan tudd elkerülni az aprónak tűnő, ám súlyos hibákat!

Népszerű bejegyzések