Utolsó frissítés: Szerző:

Mit jelent a lead, és miért fontos egy vállalkozás számára a lead generálás?

Az online marketing berkein belül az egyik leggyakrabban használt fogalom a lead. Sokszor merül fel weboldaltervezés, és főként landing oldalak készítése során. Utóbbiaknak ugyanis szerves része a leadek generálása.

De mit is jelent pontosan a lead, mi az a lead generálás, és milyen eszközökkel szerezhetjük meg a számunkra hasznos lead-eket? Ebben a bejegyzésben mindent megtudhatsz, ami a témával kapcsolatban valaha is érdekelt!

Mit jelent a lead és a lead generálás?

A lead tulajdonképpen az a személy, aki érdeklődést mutat a vállalkozásod iránt. Rákattint a CTA-dra, aztán regisztrál, feliratkozik a hírleveledre, vásárol a termékedből. A lényeg, hogy megadja a személyes adatait, elérhetőségeit. Valakiből ugyanis akkor lesz egyszerű érdeklődő lead, ha bizonyos, rávonatkozó információkat megoszt a vállalkozásoddal.

Lead generálás során tehát gyakorlatilag a weboldaladra vonzod a vásárlókat és megszerzed a számodra szükséges adataikat. Annak érdekében pedig, hogy ez sikerüljön, olyan tartalmat kínálsz nekik, ami felkelti az érdeklődésüket.

Ez lehet egy ingyenes csali e-book, lehet egy kérdőív, vagy épp egy rendszeres hírlevélre történő feliratkoztatás is.

Hogyan zajlik a leadek generálása?

A lead generálás leggyakoribb eszköze nem más, mint a landing page. Egy olyan, egyszerű weboldal, melyre meghatározott szándékkal érkeznek a látoatók. Ez lehet vásárlás, letöltés, vagy feliratozás is. A lényeg, hogy a landing page mindig tartalmaz egy ajánlatot.

Ez az ajánlat nem feltétlenül kell, hogy anyagi dolog legyen. Lehet akár egy ingyenes letöltés, vagy egy virtuális ajánlat. A lényeg, hogy valamilyen módon megoldást kínáljon a látogató problémájára, aki ebből kifolyólag úgy dönt, hogy végül rákattint a CTA-ra vagy kitölti az űrlapunkat.

Ezzel pedig rendelkezésünkre bocsájtja személyes adatait, és egyszerű érdeklődő helyett máris lead-ként beszélhetünk róla.

És hogy hogyan juthat el egy mit sem sejtő internetező egy lead generáló landing oldalra?

Ma már rendkívül sok online promóciós csatorna létezik, ahol landing oldalunkat reklámozhatjuk. Az egyik legjobb megoldást a közösségi média jelenti, hiszen a különböző platformokon nem csak fizetett hirdetése, de akár virális posztok formájában is népszerűsíthetjük oldalunkat.

Jó megoldást jelentenek a blogbejegyzésekbe ágyazott linkek, de a korábbi lead-ektől megszerzett e-mail címekre kiküldött hírlevelek is tökéletes módját jelentik a virtuális promóciónak.

Az értékes és a haszontalan lead

Amennyiben a landing oldalunk célja nem kifejezetten a közvetlen értékesítés, sajnos el kell fogadnunk azt, hogy nem minden megszerzett lead értékes. A letöltés vagy feliratkozás során megadott adatok még nem jelentik azt, hogy a látogatóból később aktív ügyfél lesz, egyszerűen csak azt, hogy hozzá is elért az üzenetünk, és a jövőben nagyobb eséllyel tudjuk elérni, megszólítani, vásárlásra ösztönözni.

A leadek begyűjtése tehát nem feltétlenül cél, sokkal inkább eszköz.

Minél több leadet sikerül generálnunk, annál több emberhez juthat el később hírlevelünk vagy személyre szabott promóciós üzenetünk, és annál nagyobb az esélye annak, hogy újabb vásárlókat szerezzünk.

Címkék

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Ajánlott bejegyzések

2021. január 05.

Napjainkban a technológia rendkívül gyorsan változik. Nem meglepő tehát, hogy a webdesign is folyamatosan alakul, az új eszközökhöz, azok felhasználóinak igényeihez igazodik. Éppen ezért érdemes lépést tartani a korral és képben lenni a legújabb trendekkel. Most összegyűjtöttünk néhány olyan dolgot, melyek az idei év tapasztalatai alapján előre láthatólag nagy hatással lesznek 2021 webdesign divatjára!

2018. szeptember 22.

Az olyan, szembetűnő bakik mellett, mint az átláthatatlan webdizájn, vagy az értékes tartalom hiánya, akad néhány kisebb malőr is, amin könnyedén elcsúszhat oldalunk látogatottsága. A legtöbb ezek közül azonban olyan apróság, melyet kis odafigyeléssel és némi időráfordítással könnyedén orvosolhatunk.

Népszerű bejegyzések