Utolsó frissítés: Szerző: Szabó Zsolt
Az online marketing berkein belül az egyik leggyakrabban használt fogalom a lead. Sokszor merül fel weboldaltervezés, és főként landing oldalak készítése során. Utóbbiaknak ugyanis szerves része a leadek generálása.
De mit is jelent pontosan a lead, mi az a lead generálás, és milyen eszközökkel szerezhetjük meg a számunkra hasznos lead-eket? Ebben a bejegyzésben mindent megtudhatsz, ami a témával kapcsolatban valaha is érdekelt!
A lead tulajdonképpen az a személy, aki érdeklődést mutat a vállalkozásod iránt. Rákattint a CTA-dra, aztán regisztrál, feliratkozik a hírleveledre, vásárol a termékedből. A lényeg, hogy megadja a személyes adatait, elérhetőségeit. Valakiből ugyanis akkor lesz egyszerű érdeklődő lead, ha bizonyos, rávonatkozó információkat megoszt a vállalkozásoddal.
Lead generálás során tehát gyakorlatilag a weboldaladra vonzod a vásárlókat és megszerzed a számodra szükséges adataikat. Annak érdekében pedig, hogy ez sikerüljön, olyan tartalmat kínálsz nekik, ami felkelti az érdeklődésüket.
Ez lehet egy ingyenes csali e-book, lehet egy kérdőív, vagy épp egy rendszeres hírlevélre történő feliratkoztatás is.
A lead generálás leggyakoribb eszköze nem más, mint a landing page. Egy olyan, egyszerű weboldal, melyre meghatározott szándékkal érkeznek a látoatók. Ez lehet vásárlás, letöltés, vagy feliratozás is. A lényeg, hogy a landing page mindig tartalmaz egy ajánlatot.
Ez az ajánlat nem feltétlenül kell, hogy anyagi dolog legyen. Lehet akár egy ingyenes letöltés, vagy egy virtuális ajánlat. A lényeg, hogy valamilyen módon megoldást kínáljon a látogató problémájára, aki ebből kifolyólag úgy dönt, hogy végül rákattint a CTA-ra vagy kitölti az űrlapunkat.
Ezzel pedig rendelkezésünkre bocsájtja személyes adatait, és egyszerű érdeklődő helyett máris lead-ként beszélhetünk róla.
És hogy hogyan juthat el egy mit sem sejtő internetező egy lead generáló landing oldalra?
Ma már rendkívül sok online promóciós csatorna létezik, ahol landing oldalunkat reklámozhatjuk. Az egyik legjobb megoldást a közösségi média jelenti, hiszen a különböző platformokon nem csak fizetett hirdetése, de akár virális posztok formájában is népszerűsíthetjük oldalunkat.
Jó megoldást jelentenek a blogbejegyzésekbe ágyazott linkek, de a korábbi lead-ektől megszerzett e-mail címekre kiküldött hírlevelek is tökéletes módját jelentik a virtuális promóciónak.
Amennyiben a landing oldalunk célja nem kifejezetten a közvetlen értékesítés, sajnos el kell fogadnunk azt, hogy nem minden megszerzett lead értékes. A letöltés vagy feliratkozás során megadott adatok még nem jelentik azt, hogy a látogatóból később aktív ügyfél lesz, egyszerűen csak azt, hogy hozzá is elért az üzenetünk, és a jövőben nagyobb eséllyel tudjuk elérni, megszólítani, vásárlásra ösztönözni.
A leadek begyűjtése tehát nem feltétlenül cél, sokkal inkább eszköz.
Minél több leadet sikerül generálnunk, annál több emberhez juthat el később hírlevelünk vagy személyre szabott promóciós üzenetünk, és annál nagyobb az esélye annak, hogy újabb vásárlókat szerezzünk.
Címkék
2021. augusztus 18.
Egy honlap kizárólag akkor lehet sikeres, ha képes kiszolgálni a felhasználói igényeket. Ahhoz azonban, hogy ez sikerüljön, tudnunk kell azt, hogy a látogatók miért is kattintanak rá. Éppen ezért ebben a bejegyzésben megmutatjuk azt, mi lehet annak az oka, hogy a látogatók rákattintanak weboldaladra, és milyen tartalmat érdemes kínálnunk nekik cserébe annak érdekében, hogy ne érje őket csalódás.
2023. október 06.
A világon több mint 5 milliárd ember használja az internetet napi szinten szörfölésre, játékra, filmezésre és persze online vásárlásra. Vállalkozóként nem csoda ha te is úgy döntesz, hogy szeretnél egy kis szeletet ebből a hatalmas tortából. De az, hogy mekkora is ez a szelet, azon múlik, hogy milyen a weboldalad kivitelezése. Cikkünkben csokorba szedtük azokat a hibákat, amelyek megakadályozhatják céged dinamikus fejlődését az online világban.