Utolsó frissítés: Szerző:

A leggyakoribb tévhitek a weboldal tervezéssel kapcsolatban

Egy saját weboldal tervezése egyszerű feladat. Elég, ha jól néz ki, és máris özönleni fognak a látogatók! Vagy mégsem?

Sajnos a webdesign olyan szakma, mellyel kapcsolatban rengeteg tévhit él az emberek fejében. Ezek közül hoztunk el most néhányat annak reményében, hogy némileg sikerül eloszlatni a jó weboldal fogalmával kapcsolatos, káros tévhiteket.

Minél díszesebb, annál jobb

Sokan még mindig abban a hitben élnek, hogy egy felesleges tartalommal telezsúfolt weblap hasznos lehet a véletlenül odatévedő látogatók számára. Hogy céges weboldalunkon feltétlenül szükség van a pontos idő, az aktuális időjárás, vagy a dollár árfolyamának megjelenítésére.

A kétezres évek elején talán menőnek számított egy multimédiás tartalmakkal, animációkkal, videókkal és hangeffektekkel telezsúfolt oldal, azonban mára a helyzet jelentősen megváltozott.

Az elmúlt évek tapasztalatai ugyanis azt igazolják, hogy egy üzleti weboldal esetében sokkal megnyerőbb a letisztult, elegáns megjelenés. Ez általában valódi minőséget és profizmust sugall a látogatók számára, arról nem is beszélve, hogy egy minimalista honlap sokkal egyszerűbben átlátható és navigálható, mint egy felesleges tartalommal és illusztrációkkal telezsúfolt site.

A kevesebb tehát néha több, hallgassunk a tapasztalt designerekre!

A megjelenés a lényeg

Egy jó weboldal legfőbb ismérve az, hogy jól mutat, hiszen az első benyomás, ami az újonnan érkező látogatót éri. Nemde? Nos, ez ilyen formában sajnos hatalmas tévedés!

A megjelenés persze valóban fontos, azonban mit sem ér abban az esetben, ha a motorháztető alatt nem megfelelően működnek a dolgok. A nem megfelelő navigáció, a funkcionalitási hibák nem csak a honlapunkra tévedő látogatókat riaszthatják el, de erősen hozzájárulnak ahhoz is, hogy oldalunk a nagy keresőmotorok találati listáinak rangsorán lekerüljön az első oldalról, vagy akár meg se jelenjen a találatok közt.

A jó webdesign-nak tehát legalább annyira része a felhasználói élmény és a usability, mint maga a megjelenés. Hacsak nem fontosabb.

Ha a számítógépemen jól mutat, mindenhol jól mutat

Olyan korban élünk, mikor az emberek az okostelefonjaikkal kelnek és fekszenek. tabletekkel utaznak a villamoson, és séta közben is különböző kütyüiket nyomkodják. Manapság éppen ezért a felhasználóknak csak egy bizonyos százalékát teszi ki azok száma, akik asztali gépről vagy laptopról interneteznek.

Éppen ezért fontos, hogy weboldalunk minden esetben úgy tervezzük, hogy megjelenése hatékonyan alkalmazkodjon a különböző eszközök képernyőméreteihez. A reszponzív design gyakorlatilag olyan elvárás, melyen, ha spórolni próbálunk, rengeteg aktív látogatót, feliratkozót vagy vásárlót veszíthetünk.

A saját weboldal tervezése egyszerű feladat

Az egyik legnagyobb tévhit a felhasználók körében az, hogy egy igazán igényes üzleti oldal gyorsan, egyszerűen, és legfőképp ingyen előállítható. Ha te is így gondolod, sajnos ki kell, hogy ábrándítsunk.

Egy igazán sikeres, minőségi weboldal felépítése komoly, összetett munkát igényel, melyen általában nem csak egy ember, hanem egy komplett, szakértőkből álló csapat dolgozik. Pláne abban az esetben, ha olyan, speciális funkciókkal kell ellátni a honlapot, mely az ingyenes keretrendszerek bővítményeivel és widget-eivel nem váltható ki.

Manapság persze rengeteg lehetőség akad saját honlap késztésére, fejlesztői tudás nélkül, ingyenesen, vagy minimális összegért cserébe. Ezekről a megoldásokról azonban érdemes tudni, hogy kevésbé biztonságosak, és használatuk során kevésbé engedhetjük szabadjára kreativitásunkat.

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Ajánlott bejegyzések

2019. december 13.

A bemutatkozó oldalra a honlaptervezés során azonban sokan mégis úgy tekintenek, mint egyfajta kötelezettségre, és nem használják ki a benne rejlő, hatalmas lehetőségeket. De milyen az igazán jó bemutatkozó szöveg, és hogyan építhető be hatékonyan a vizuális megjelenésbe?

2024. július 01.

Volt idő, amikor nem a minőségi tartalom biztosítása, hanem a kulcsszóhalmozás volt a keresőoptimalizálók legnagyobb prioritása. A 2000-es évek elején a SEO leginkább abból állt, hogy a tartalmak lehetetlen mennyiségű kulcsszavakkal tömték meg. Igaz, akkor még ennyi is elég volt ahhoz, hogy a keresőmotorok algoritmusai felfedezzék a tartalmakat és az eredményoldalakon a legjobb helyezéseket érjék el. Ma már kicsit más a helyzet. Ebben a cikkben bemutatjuk, milyen tartalomtípusok játszanak alá a Google-nek és a keresőoptimalizálásnak.

Népszerű bejegyzések