Utolsó frissítés: Szerző:

7 last minute karácsonyi marketing tipp, ha szeretnéd megnyomni az év végét

A véghajrában már nincs idő olyan bonyolult és nehezen kivitelezhető marketing megoldásokra, mint amilyenek például az ünnepi termékcsomagolások. De azért akad még néhány apróság, amit ha megteszel, őszintébb lesz a mosolyod január elsején.

A karácsony a legtöbb iparágban elég jól kihasználható időszak, ezért remélhetőleg te is időben felkészültél és hadrendbe állítottad a neked megfelelő marketing eszközöket. De akkor sincs minden veszve, ha egy kicsit későn kapcsoltál, vagy a szakterületeden nem annyira tudod kihasználni az ünnepi forgatagot.

Sok olyan gyorsan levezényelhető marketing trükköt vethetsz még be az év végéig, amik segíthetnek, hogy szebb mérleggel zárd az évet, a következőt pedig pörgősen indíthasd. Szemezgess kedvedre az alábbi tippjeinkből.

1. Ünneplős csalitermék

Még éppen van rá időd, hogy összedobj valami egyszerű, de nagyszerű, ünnepi köntösbe öltöztetett csalit és hírét vidd a közösségi médiában, valaminta honlapodon. Igazítsd a témát az üzletedhez és a célcsoportodhoz, de ilyenkor sok dologra könnyen ráharapnak az emberek.

Néhány egészséges karácsonyi receptötlet, gyerekekkel együtt készíthető dekoráció leírása, ajándékötlet-gyűjtemény nagyszülőknek, nagybácsiknak, távoli rokonoknak. Engedd szabadjára a képzeletedet. Olyasmit találj ki, ami valóban hasznára lehet a potenciális vevőidnek, de viszonylag könnyen és rövid idő alatt összerakható.

2. Hangold karácsonyira a közösségi média felületeidet

Öltöztesd ünneplőbe a profilképet és a háttérképet. Megoszthatsz olyan tartalmakat, amik az ünneppel kapcsolatosak, esetleg használhatsz különleges karácsonyi grafikákat a posztjaidban. Segíts a követőidnek a hangolódásban, hidd el, hálásak lesznek érte.

3. Csempéssz egy kis ünnepet a weboldaladra is

Tudom, hogy ez bonyolultabb, mint összedobni egy fenyőfás borítóképet, de a látogatók értékelni fogják az erőfeszítéseidet. Egy-egy karácsonyi grafika, pici, táncoló hópehely, és máris játékosabb és meghittebb felületet biztosítasz a vásárláshoz.

4. Videózz

Készítsetek belsős videókat a karácsonyi hajráról. Mutassátok meg, hogy dolgoznak a „manók”, hogy mindenki álma valóra váljon. Meséljenek a munkatársak a saját kedvenc karácsonyi szokásaikról, a legkedveltebb karácsonyi filmjükről vagy fogásukról. A téma szinte nem is fontos, csak maradjatok ünnepi terepen, mutassatok magatokból egy kicsit a követőknek és látogatóknak. Így nem csak jobban megismerhetnek titeket, de a kulisszák mögé tekinteni mindig nagyon izgalmas élmény.

5. Adományozzatok

Jó ügyet szolgálni mindig helyes lépés, de az évnek ebben a szakaszában a példamutatásodról nagyobb eséllyel vesznek majd példát a vásárlók is. Állj ki bátran egy olyan ügy mellett, ami fontos a számodra és bíztasd erre a többieket is. Ezzel mindenki jól jár és egy kicsit tényleg jobb hellyé teheted a világot.

6. Muti mit vettél!

A karácsony utáni néhány nap és hét remek alkalmat ad, hogy egy kis játékra invitáld az elégedett vásárlóidat. Rendezz nyereményjátékot, melynek keretében megkéred őket, hogy küldjenek fotókat arról, ahogy a termékeidet használják. Kérj tőlük értékeléseket és ajánlj fel cserébe kupont vagy egy kis kedvezményt. Ezzel felpörgetheted a januári eladásaidat is.

7. Alapozd meg a januárt

Nagyon sok iparágban a január-február még a karácsonyi hajránál is sokkal nagyobb jelentőségű időszak. Ha a te célcsoportod tagjai is szeretik az évet nagy elhatározásokkal, újításokkal és főleg, vásárlással indítani, akkor a december vége számodra már ennek előkészítéséről kell, hogy szóljon. Itt az idő, hogy összerakd a januári kampányokat, kieszelj egy megkapó és okos „earlybird” vagy koránkelő kedvezményt, utána pedig felszívd magad az újév új kihívásaira.

Remélem sikerült néhány jó marketing ötletet adnunk neked, amikkel emelheted az ünnep fényét. Ha a te fogadalmad pedig egy olyan új honlap, amire özönlenek a látogatók és konverziók, akkor ne felejtsd el minél előbb felvenni velünk a kapcsolatot.

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Ajánlott bejegyzések

2022. augusztus 06.

A minap olvastam egy bejegyzést egy marketing csoportban, ahol egy weboldal tulajdonos tette fel az alábbi kérdést. „Miért nem jelenik meg a webhelyem a Google-ban? Rengeteg órát töltöttünk a weboldal elkészítésével, de nincs organikus forgalom, és még ha beírom is a márkanevünket, sem jön be semmi...”

2019. december 19.

Weboldalunk felépítése során rendkívül fontos szerepet tölt be a kérdés, hogy az általunk megosztott tartalmak milyen módon legyenek fogyaszthatóak a látogatók számára. Mobilon és asztali számítógépen is más a böngészés élménye. Megmutatjuk, mely eszközökön mik a leginkább felhasználóbarát megoldások a tartalom megjelenítésére.

Népszerű bejegyzések