Utolsó frissítés: Szerző: Heveli Edwin
A véghajrában már nincs idő olyan bonyolult és nehezen kivitelezhető marketing megoldásokra, mint amilyenek például az ünnepi termékcsomagolások. De azért akad még néhány apróság, amit ha megteszel, őszintébb lesz a mosolyod január elsején.
A karácsony a legtöbb iparágban elég jól kihasználható időszak, ezért remélhetőleg te is időben felkészültél és hadrendbe állítottad a neked megfelelő marketing eszközöket. De akkor sincs minden veszve, ha egy kicsit későn kapcsoltál, vagy a szakterületeden nem annyira tudod kihasználni az ünnepi forgatagot.
Sok olyan gyorsan levezényelhető marketing trükköt vethetsz még be az év végéig, amik segíthetnek, hogy szebb mérleggel zárd az évet, a következőt pedig pörgősen indíthasd. Szemezgess kedvedre az alábbi tippjeinkből.
Még éppen van rá időd, hogy összedobj valami egyszerű, de nagyszerű, ünnepi köntösbe öltöztetett csalit és hírét vidd a közösségi médiában, valaminta honlapodon. Igazítsd a témát az üzletedhez és a célcsoportodhoz, de ilyenkor sok dologra könnyen ráharapnak az emberek.
Néhány egészséges karácsonyi receptötlet, gyerekekkel együtt készíthető dekoráció leírása, ajándékötlet-gyűjtemény nagyszülőknek, nagybácsiknak, távoli rokonoknak. Engedd szabadjára a képzeletedet. Olyasmit találj ki, ami valóban hasznára lehet a potenciális vevőidnek, de viszonylag könnyen és rövid idő alatt összerakható.
Öltöztesd ünneplőbe a profilképet és a háttérképet. Megoszthatsz olyan tartalmakat, amik az ünneppel kapcsolatosak, esetleg használhatsz különleges karácsonyi grafikákat a posztjaidban. Segíts a követőidnek a hangolódásban, hidd el, hálásak lesznek érte.
Tudom, hogy ez bonyolultabb, mint összedobni egy fenyőfás borítóképet, de a látogatók értékelni fogják az erőfeszítéseidet. Egy-egy karácsonyi grafika, pici, táncoló hópehely, és máris játékosabb és meghittebb felületet biztosítasz a vásárláshoz.
Készítsetek belsős videókat a karácsonyi hajráról. Mutassátok meg, hogy dolgoznak a „manók”, hogy mindenki álma valóra váljon. Meséljenek a munkatársak a saját kedvenc karácsonyi szokásaikról, a legkedveltebb karácsonyi filmjükről vagy fogásukról. A téma szinte nem is fontos, csak maradjatok ünnepi terepen, mutassatok magatokból egy kicsit a követőknek és látogatóknak. Így nem csak jobban megismerhetnek titeket, de a kulisszák mögé tekinteni mindig nagyon izgalmas élmény.
Jó ügyet szolgálni mindig helyes lépés, de az évnek ebben a szakaszában a példamutatásodról nagyobb eséllyel vesznek majd példát a vásárlók is. Állj ki bátran egy olyan ügy mellett, ami fontos a számodra és bíztasd erre a többieket is. Ezzel mindenki jól jár és egy kicsit tényleg jobb hellyé teheted a világot.
A karácsony utáni néhány nap és hét remek alkalmat ad, hogy egy kis játékra invitáld az elégedett vásárlóidat. Rendezz nyereményjátékot, melynek keretében megkéred őket, hogy küldjenek fotókat arról, ahogy a termékeidet használják. Kérj tőlük értékeléseket és ajánlj fel cserébe kupont vagy egy kis kedvezményt. Ezzel felpörgetheted a januári eladásaidat is.
Nagyon sok iparágban a január-február még a karácsonyi hajránál is sokkal nagyobb jelentőségű időszak. Ha a te célcsoportod tagjai is szeretik az évet nagy elhatározásokkal, újításokkal és főleg, vásárlással indítani, akkor a december vége számodra már ennek előkészítéséről kell, hogy szóljon. Itt az idő, hogy összerakd a januári kampányokat, kieszelj egy megkapó és okos „earlybird” vagy koránkelő kedvezményt, utána pedig felszívd magad az újév új kihívásaira.
Remélem sikerült néhány jó marketing ötletet adnunk neked, amikkel emelheted az ünnep fényét. Ha a te fogadalmad pedig egy olyan új honlap, amire özönlenek a látogatók és konverziók, akkor ne felejtsd el minél előbb felvenni velünk a kapcsolatot.
Címkék
2019. március 12.
Legyen szó akár nagyvállalatról, akár kisvállalkozásról, a jól működő weboldal a siker egyik alapfeltételét jelenti. Üzleti honlapod felépítése során éppen ezért érdemes a legapróbb részletekre odafigyelned. Néhány jelentéktelennek tűnő szegmens ugyanis többet számíthat, mint az elsőre gondolnád. Hogy mik ezek? Most megmutatjuk, hogy a jövőben Te is hatékonyan tudd elkerülni az aprónak tűnő, ám súlyos hibákat!
2021. április 26.
Egy üzleti weboldal legfőbb célja, hogy hatékonyan vonzza be a látogatókat és aktív ügyfelekké alakítsa őket. Ahhoz azonban, hogy ez sikerüljön, a honlapnak kívül-belül rendben kell lennie. Megfelelő tartalmat kell szolgáltatnunk célközönségünk számára, mégpedig olyan formában, ami képes arra, hogy átadja szakmaiságunkat és segítsen a leendő ügyfelekkel történő bizalom kiépítésében.