Utolsó frissítés: Szerző:

Reszponzív weboldal, vagy mobil applikáció?

Az ingyenesen letölthető céges applikációknak napjainkban se szeri, se száma, mára szinte minden nagyvállalat jelen lehet valamilyen formában okostelefonunkon. De van-e értelme annak, hogy boldog boldogtalan alkalmazások fejlesztésébe fektesse pénzét, és nem praktikusabb-e egy sokoldalú, reszponzív weboldal készítése?

Mi az az applikáció?

Az applikációk mobiltelefonokon és egyéb okoseszközökön futtatható programok, alkalmazások, melyek általában a mobileszközök beépített lehetőségeit használják ki működésük során, és legfőbb céljuk a felhasználók mindennapi életének könnyebbé tétele. Általában ezeket az applikációkat hivatalos helyről tudjuk letölteni, például androidra a Google Play Áruház, vagy iOS-re az App Store a hivatalos alkalmazásbolt. Ezeken kívűl léteznek egyéb mobil alkalmazás boltok is, ahonnan szintén tölthetünk le aplikációkat.

Céges szempontból általában két okból használják a mobil appokat. Az egyik, hogy az adott szoftver különálló célt képviseljen, és egy, afféle brandépítő program vagy játékként funkcionálva szórakoztassa a felhasználókat. A másik, hogy az adott alkalmazás a céges weboldalt hívatott helyettesíteni, annak leegyszerűsített, akár offline is elérhető változatát reprezentálja.

Android vagy iOS?

Ha alkalmazást akarunk fejlesztetni, a legfontosabb kérdés hogy melyik platformokon akarunk jelen lenni. Legnagyobb felhasználóbázist az Android alatt tudjuk elérni, de nem szabad elfelejtkezni az iOs felhasználókról sem. Ha viszont mindkét platformon jelen akarunk lenni, akkor két alkalmazást kell készíteni. Ha natív alkalmazásban gondolkodunk, ami teljesen kihasználja az operációsrendszert akkor ez bizony dupla időt, és dupla költséget jelent, így pedig az applikáció fejlesztés ára nagyon elszállhat, fél milliós induló ártól kezdve akár a több tíz milliós összegig is, az alkalmazás funkciói függvényében.

A cross platform alkalmazás fejlesztés ebben jelent könnyebbséget, a segítségével egyetlen kódbázis fejlesztésével, egyszerre mindkét platformra tudunk applikációt fejleszteni, persze ez bizonyos megkötésekkel is jár, nem lesz elérhető számunkra néhány funkció, valamint sebssségben is adódhatnak problémák.

Mindkét megoldásnak megvannak a maga előnyei és hátrányai, ha alkalmazás fejlesztésre adjuk a fejünket, mindenképpen mérlegelni kell ezeket.

Az applikációk hátránya

Habár egy applikáció valóban lehet hasznos, és nem utolsó sorban nagyon menő, sajnos ettől függetlenül nem feltétlenül való minden cégnek. Nem biztos például, hogy egy kisvállalkozás hasonló módon ki tudná használni egy saját fejlesztésű alkalmazás lehetőségeit, mint egy multi, vagy egy mammutcég.

A siker ugyanis több dologtól is függ. Ezek közül az egyik az adott cég kreativitása, az applikáció által nyújtott keretek fantáziadús felhasználása. A másik a piacon való ismertség, a márkanév felhasználása, kiaknázása. Kutatásokkal bizonyított tény, hogy az átlagos okoseszköz-felhasználó hetente maximum 3-4 új applikációt tölt le, melyek főként olyan vállalatok termékei, akiknek ismeri a nevét, és brandjüknek úgymond "súlya" van a piacon.

Az esetek többségében azonban ezek közül az alkalmazások közül is alig néhány marad egy napnál tovább az eszközökön, és leginkább csak azok az appok vonzzák a letöltőket, melyek funkcionalitásukat tekintve megkönnyítik a mindennapi életüket.

Ha kisvállalkozás, akkor reszponzív weboldal

A fentebbiekből talán már érzékelhető, hogy egy jó alkalmazás megtervezésébe fektetett idő, energia, és legfőképp pénz nem minden esetben térül meg, és a mobil applikáció készítésnek leginkább a nagyvállalatok márkaépítése során lehet valóban súlya és értelme.

Mi az a reszponzív weboldal?

A reszponzív weboldal a mobilbarát oldalt jelenti, azaz a honlapunk mindig alkalmazkodik a képernyő méretéhez, akár számítógépen, tableten, vagy mobilon nézzük, mindig a megfelelő méretben és felbontásban tudjuk böngészni a weboldalt, és kényelmes lesz a használata. Te is biztos találkoztál már olyan honlappal amit mobilról nézve nagyítgatni kellett, és még így is alig volt olvasható és kezelhető...na ott nem alkalmazták a reszponzív weboldal készítés elveit sajnos :)

A kisvállalkozások számára ár-érték arányban egy profin megtervezett, mobilbarát weboldal klasszisokkal jobb alternatívát jelent, hiszen egy céges honlap bármikor elérhető, a felhasználóknak pedig nincs szükségük arra, hogy ennek érdekében bármit is letöltsenek majd a továbbiakban állandóan frissítgessenek, ehelyett csupán néhány kattintás után már használhatják is a mindig weboldalunkat.

Ráadásul az igazán jó honlap is lehet annyira érdekes és kreatív, mint egy mobilalkalmazás, sőt, néha sokkal letisztultabb és átláthatóbb is, ami a felhasználói élmény szempontjából nézve abszolút erénynek tekinthető.

Ha a honlapkészítés mellett döntenénk, akkor kezdjünk is hozzá: Ezek a jó weboldal elkészítésének első lépései.

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Ajánlott bejegyzések

2022. március 20.

Egy weboldal felépítésének munkadíja minden esetben a megrendelő igényeitől, az adott projekt tulajdonságaitól függ, és éppen ezért rendkívül széles skálán mozoghat. Most megmutatjuk nektek, mire lehet szükség a profi webes megjelenés megtervezéséhez és kivitelezéséhez, és azt is, nagyságrendileg milyen árakkal számolhattok.

2024. június 10.

A rossz online felhasználói élmény következményekkel jár. Feltűnt mostanában, hogy csökken a weboldalad forgalma, nő a visszapattanó látogatók aránya és elmaradnak a konverziók? Elképzelhető, hogy nem vagy nem csak a termékedben/szolgáltatásodban van a hiba. Hanem a weboldal rossz felhasználói élményében, ami elűzi a látogatóidat. De mik a leggyakoribb hibák, amelyek rossz felhasználói élményt generálnak a honlapodon?

Népszerű bejegyzések