CoderWeb honlapkészítés és honlapfelújítás gyorsan

2019. április 17.

Reszponzív weboldal, vagy mobil applikáció?

Az ingyenesen letölthető céges applikációknak napjainkban se szeri, se száma, mára szinte minden nagyvállalat jelen lehet valamilyen formában okostelefonunkon. De van-e értelme annak, hogy boldog boldogtalan alkalmazások fejlesztésébe fektesse pénzét, és nem praktikusabb-e egy sokoldalú, reszponzív weboldal készítése?

Mi az az applikáció?

Az applikációk mobiltelefonokon és egyéb okoseszközökön futtatható programok, melyek általában a mobileszközök beépített lehetőségeit használják ki működésük során, és legfőbb céljuk a felhasználók mindennapi életének könnyebbé tétele. Általában ezeket az applikációkat hivatalos helyről tudjuk letölteni, például androidra a Google Play Áruház, vagy iOS-re az App Store a hivatalos alkalmazásbolt.

Céges szempontból általában két okból használják az appokat. Az egyik, hogy az adott szoftver különálló célt képviseljen, és egy, afféle brandépítő program vagy játékként funkcionálva szórakoztassa a felhasználókat. A másik, hogy az adott alkalmazás a céges weboldalt hívatott helyettesíteni, annak leegyszerűsített, akár offline is elérhető változatát reprezentálja.

Android vagy iOS?

Ha alkalmazást akarunk fejlesztetni, a legfontosabb kérdés hogy melyik platformokon akarunk jelen lenni. Legnagyobb felhasználóbázist az Android alatt tudjuk elérni, de nem szabad elfelejtkezni az iOs felhasználókról sem. Ha viszont mindkét platformon jelen akarunk lenni, akkor két alkalmazást kell készíteni. Ha natív alkalmazásban gondolkodunk, ami teljesen kihasználja az operációsrendszert akkor ez bizony dupla időt, és dupla költséget jelent.

A cross platform alkalmazás fejlesztés ebben jelent könnyebbséget, a segítségével egy kódbázis fejlesztésével, mindkét platformra tudunk applikációt fejleszteni, persze ez bizonyos megkötésekkel is jár.

Mindkét megoldásnak megvannak a maga előnyei és hátrányai, ha alkalmazás fejlesztésre adjuk a fejünket, mindenképpen mérlegelni kell ezeket.

Az applikációk hátránya

Habár egy applikáció valóban lehet hasznos, és nem utolsó sorban nagyon menő, sajnos ettől függetlenül nem feltétlenül való minden cégnek. Nem biztos például, hogy egy kisvállalkozás hasonló módon ki tudná használni egy saját fejlesztésű alkalmazás lehetőségeit, mint egy multi, vagy egy mammutcég.

A siker ugyanis több dologtól is függ. Ezek közül az egyik az adott cég kreativitása, az applikáció által nyújtott keretek fantáziadús felhasználása. A másik a piacon való ismertség, a márkanév felhasználása, kiaknázása. Kutatásokkal bizonyított tény, hogy az átlagos okoseszköz-felhasználó hetente maximum 5-8 új applikációt tölt le, melyek főként olyan vállalatok termékei, akiknek ismeri a nevét, és brandjüknek úgymond "súlya" van a piacon.

Az esetek többségében azonban ezek közül a programok közül is alig néhány marad egy napnál tovább az eszközökön, és leginkább csak azok az appok vonzzák a letöltőket, melyek funkcionalitásukat tekintve megkönnyítik a mindennapi életüket.

Ha kisvállalkozás, akkor weboldal

A fentebbiekből talán már érzékelhető, hogy egy jó alkalmazás megtervezésébe fektetett idő, energia, és legfőképp pénz nem minden esetben térül meg, és a mobilapplikáció készítésnek leginkább a nagyvállalatok márkaépítése során lehet valóban súlya és értelme.

A kisvállalkozások számára ár-érték arányban egy profin megtervezett, mobilbarát weboldal klasszisokkal jobb alternatívát jelent, hiszen egy céges honlap bármikor elérhető, a felhasználóknak pedig nincs szükségük arra, hogy ennek érdekében bármit is letöltsenek.

Ráadásul az igazán jó honlap is lehet annyira érdekes és kreatív, mint egy mobilalkalmazás, sőt, néha sokkal letisztultabb és átláthatóbb is, ami a felhasználói élmény szempontjából nézve abszolút erénynek tekinthető.

Ha a honlapkészítés mellett döntenénk, akkor kezdjünk is hozzá: Ezek a jó weboldal elkészítésének első lépései.

Ajánlott bejegyzések

2019. január 28.

A webdesign világa egy dinamikusan változó környezet, melyet az évről évre folyamatosan formálódó, alakuló trendek határoznak meg. A legtöbb ilyen irányzat tiszavirág-életű, azonban akadnak olyan vonulatok is, melyek a későbbiek során meghatározhatják a szakma további alakulását, fejlődését. 2018-ban az eleganciáé és a letisztult megjelenésé volt a főszerep.

2019. január 07.

Azt már tudjuk, hogy egy honlap esetében az egyszerűség és letisztultság fél sikert jelent. De vajon miről ismerszik meg az igazán jó, minimalista weboldal? És egyáltalán: miért olyan népszerű a multimédiás tartalmak kora után a csontig egyszerűsített megjelenés 2019-ben is?