Utolsó frissítés: Szerző:

Feltétlenül szükséges GY.I.K. oldalt készítenem a honlapomra?

Üzleti weboldal építése során sokakban felmerül a következő kérdés: valóban szükség van a gyakran ismétlődő kérdéseket összegyűjtő oldalra, vagy egyszerű idő és energiapazarlás a megtervezése? A válaszunk pedig egyértelműen az, hogy nem szabad spórolni rajta. Valóban szükség van rá!

Egy jól megírt GY.I.K. szekció ugyanis több szempontból is hasznos lehet egy vállalkozás számára. Most megmutatjuk azt, hogy miért, és bepillantást engedünk abba is, hogy hogyan szerkeszthetsz olyan GY.I.K. oldalt, melyet majd a konkurencia is megirigyel!

Miért van szükség GY.I.K. oldalra?

Ugye veled is előfordult már, hogy egy adott termékről vagy szolgáltatásról szerettél volna többet megtudni? A gyártó, a terjesztő vagy a szolgáltató oldalán azonban nem találtál róla megfelelő mennyiségű információt, az ügyfélszolgálat felkeresésével pedig nem szerettél volna bajlódni. Így hát egyszerűen fogtad magad és tovább léptél. Megkerested a következő, számodra megfelelő opciót.

A gyakran ismétlődő kérdéseket megválaszoló oldal éppen ezért is hasznos. Segíti látogatóidat abban, hogy gyorsan és egyszerűen kapjanak választ a fontos kérdéseikre, megoldást találjanak problémáikra. Ilyen módon megbízhatóbb partner leszel a szemükbe úgy, hogy az ügyfélszolgálati feladatok ellátásába is kevesebb energiát kell fektetned.

Másrészről a jól megírt GY.I.K. a keresőoptimalizálásban is segít. A Google ugyanis nagyra értékeli azt, ha ügyfeleidnek megadod a termékeddel vagy szolgáltatásoddal kapcsolatos alapvető információkat, ezzel is segítve döntésüket. Erőfeszítéseidet pedig meg is jutalmazza, hiszen a megfelelően optimalizált GY.I.K. tartalom rengeteg forgalmat vezet a keresőből a webhelyedre.

Szóval a válaszunk továbbra is az: ha szeretnél igazán sikeres üzleti weboldalt építeni, érdemes külön oldalt szánnod azoknak a kérdéseknek, melyek látogatóidat termékeiddel, szolgáltatásaiddal vagy márkáddal kapcsolatban érdekelhetik. A jól optimalizált GY.I.K. minden szempontból kifizetődő, és nem csak extra forgalom generálására képes, de rengeteg terhet is leemel a válladról.

De hogyan építheted fel úgy, hogy működőképes legyen?

• Nézd meg, mit mond a konkurencia

Mielőtt felépítenéd saját GY.I.K. oldalad, érdemes szétnézni az iparágon belül. Milyen kérdésekre, milyen formában kínálnak válaszokat versenytársaid weboldalai? Gyűjts őket össze, elemezd ki, és kérdezd meg magadtól: mi az, ami hiányzik?

Ha pedig sikerül megválaszolod ezt az egyszerű kérdést, törekedj arra, hogy kitöltsd az űrt és többet kínálj a látogatóknak, mint a versenytársaid.

• Légy lényegre törő, de pontos és megbízható információforrás

Az igazán jó GY.I.K. oldalt nem lehet egyik pillanatról a másikra összedobni. Felépítése átfogó kutatást, szakértelmet, és tervezést igényel. Fontos, hogy minden esetben röviden és lényegre törően válaszold meg ügyfeleid gyakran ismétlődő kérdéseit, azonban az is lényeges, hogy ezek a válaszok ne mellőzzék a szakmaiságot sem.

A látogatók ugyanis azért fordulnak hozzád, mert megbíznak benned. Egy gyenge GY.I.K. oldal pedig könnyedén hozzájárulhat ahhoz, hogy ezt a megszerzett bizalmat pillanatok alatt lerombold.

• Használj releváns kulcsszavakat

A GY.I.K. fontos szerepet játszhat keresőoptimalizálás szempontjából, ezért lényeges, hogy a Google indexelni tudja. Ha a kérdések megválaszolása során nem használod a vállalkozásod szempontjából releváns kulcsszavakat, gyakorlatilag az egésznek semmi értelme. Hiszen az adott szavakra vagy szóösszetételekre rákereső felhasználók nem fogják megtalálni az oldalad.

Érdemes azonban arra is odafigyelni, hogy a megfelelő kulcsszavakat a nagyobb látogatottság reményében se halmozd túl, hiszen ezt megoldást a Google bünteti. Így épp az eredeti célod ellenkezőjét érheted el vele.

 

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Ajánlott bejegyzések

2019. július 10.

Sokan gondolják úgy, hogy ha egy honlap elkészült és elérhetővé vált a böngészők számára, a munka befejeződött. A tervezési stádium befejeződésével a munka nem áll meg, a tennivalók folytatódnak. Egy jól működő weboldal ugyanis rendszeres karbantartást igényel, és csak akkor lehet igazán sikeres, ha elegendő időt szánunk az üzemben tartására.

2018. december 13.

Egy kép többet mond ezer szónál. Legalábbis így tartja a közmondás, ami, ha jobban belegondolunk, nem is lehetne pontosabb. Az, hogy weboldalunkon milyen minőségű képeket alkalmazunk, sokat elárul rólunk. Ez pedig egyaránt vezethet a látogatók megnyeréséhez, vagy elvesztéséhez is. Milyen fotókat érdemes alkalmaznunk abban az esetben, ha szeretnénk fellendíteni forgalmunkat, és mik azok a hibák, melyeket tanácsos elkerülnünk?

Népszerű bejegyzések