Utolsó frissítés: Szerző: Heveli Edwin
Üzleti weboldal építése során sokakban felmerül a következő kérdés: valóban szükség van a gyakran ismétlődő kérdéseket összegyűjtő oldalra, vagy egyszerű idő és energiapazarlás a megtervezése? A válaszunk pedig egyértelműen az, hogy nem szabad spórolni rajta. Valóban szükség van rá!
Egy jól megírt GY.I.K. szekció ugyanis több szempontból is hasznos lehet egy vállalkozás számára. Most megmutatjuk azt, hogy miért, és bepillantást engedünk abba is, hogy hogyan szerkeszthetsz olyan GY.I.K. oldalt, melyet majd a konkurencia is megirigyel!
Ugye veled is előfordult már, hogy egy adott termékről vagy szolgáltatásról szerettél volna többet megtudni? A gyártó, a terjesztő vagy a szolgáltató oldalán azonban nem találtál róla megfelelő mennyiségű információt, az ügyfélszolgálat felkeresésével pedig nem szerettél volna bajlódni. Így hát egyszerűen fogtad magad és tovább léptél. Megkerested a következő, számodra megfelelő opciót.
A gyakran ismétlődő kérdéseket megválaszoló oldal éppen ezért is hasznos. Segíti látogatóidat abban, hogy gyorsan és egyszerűen kapjanak választ a fontos kérdéseikre, megoldást találjanak problémáikra. Ilyen módon megbízhatóbb partner leszel a szemükbe úgy, hogy az ügyfélszolgálati feladatok ellátásába is kevesebb energiát kell fektetned.
Másrészről a jól megírt GY.I.K. a keresőoptimalizálásban is segít. A Google ugyanis nagyra értékeli azt, ha ügyfeleidnek megadod a termékeddel vagy szolgáltatásoddal kapcsolatos alapvető információkat, ezzel is segítve döntésüket. Erőfeszítéseidet pedig meg is jutalmazza, hiszen a megfelelően optimalizált GY.I.K. tartalom rengeteg forgalmat vezet a keresőből a webhelyedre.
Szóval a válaszunk továbbra is az: ha szeretnél igazán sikeres üzleti weboldalt építeni, érdemes külön oldalt szánnod azoknak a kérdéseknek, melyek látogatóidat termékeiddel, szolgáltatásaiddal vagy márkáddal kapcsolatban érdekelhetik. A jól optimalizált GY.I.K. minden szempontból kifizetődő, és nem csak extra forgalom generálására képes, de rengeteg terhet is leemel a válladról.
Mielőtt felépítenéd saját GY.I.K. oldalad, érdemes szétnézni az iparágon belül. Milyen kérdésekre, milyen formában kínálnak válaszokat versenytársaid weboldalai? Gyűjts őket össze, elemezd ki, és kérdezd meg magadtól: mi az, ami hiányzik?
Ha pedig sikerül megválaszolod ezt az egyszerű kérdést, törekedj arra, hogy kitöltsd az űrt és többet kínálj a látogatóknak, mint a versenytársaid.
Az igazán jó GY.I.K. oldalt nem lehet egyik pillanatról a másikra összedobni. Felépítése átfogó kutatást, szakértelmet, és tervezést igényel. Fontos, hogy minden esetben röviden és lényegre törően válaszold meg ügyfeleid gyakran ismétlődő kérdéseit, azonban az is lényeges, hogy ezek a válaszok ne mellőzzék a szakmaiságot sem.
A látogatók ugyanis azért fordulnak hozzád, mert megbíznak benned. Egy gyenge GY.I.K. oldal pedig könnyedén hozzájárulhat ahhoz, hogy ezt a megszerzett bizalmat pillanatok alatt lerombold.
A GY.I.K. fontos szerepet játszhat keresőoptimalizálás szempontjából, ezért lényeges, hogy a Google indexelni tudja. Ha a kérdések megválaszolása során nem használod a vállalkozásod szempontjából releváns kulcsszavakat, gyakorlatilag az egésznek semmi értelme. Hiszen az adott szavakra vagy szóösszetételekre rákereső felhasználók nem fogják megtalálni az oldalad.
Érdemes azonban arra is odafigyelni, hogy a megfelelő kulcsszavakat a nagyobb látogatottság reményében se halmozd túl, hiszen ezt megoldást a Google bünteti. Így épp az eredeti célod ellenkezőjét érheted el vele.
Címkék
2018. október 13.
Az első és talán legfontosabb lépés, hogy találjuk cégünknek egy igazán ütős, frappáns nevet, melyet később webes elérhetőségünkben is megfelelő módon tudunk integrálni. Kreativitás, egyszerűség, lényegre törő gondolkodás. Most megmutatjuk neked a három legalapvetőbb dolgot, ami segíthet weboldalad domain nevének hatékony kiválasztásában!
2021. augusztus 18.
Egy honlap kizárólag akkor lehet sikeres, ha képes kiszolgálni a felhasználói igényeket. Ahhoz azonban, hogy ez sikerüljön, tudnunk kell azt, hogy a látogatók miért is kattintanak rá. Éppen ezért ebben a bejegyzésben megmutatjuk azt, mi lehet annak az oka, hogy a látogatók rákattintanak weboldaladra, és milyen tartalmat érdemes kínálnunk nekik cserébe annak érdekében, hogy ne érje őket csalódás.