Utolsó frissítés: Szerző: Szabó Zsolt
A blogolás előnyeihez nem férhet kétség: minden sikeres vállalat honlapján találunk blogoldalt, hiszen a minőségi szöveges tartalmak megléte nagyban befolyásolja, hányadik helyre rangsorol minket a kereső.
Blogolni azonban nem egyszerű feladat. Folyamatosan kell új cikkeket feltölteni, ez pedig időigényes munka. Először is meg kell találnunk a megfelelő témát, ehhez pedig kulcsszókutatást kell végezni. Ezt követően meg kell írnunk a cikket, lehetőleg figyelembe véve a SEO szempontokat.
Ám ez mind nem elég! Képekkel is érdemes színesítenünk az írást, majd pedig a kész produktumot elérhetővé tenni. Érdemes előtte valakivel átnézetni a cikket, nem maradt-e benne tartalmi vagy nyelvtani hiba.
A feladat még itt sem ér véget: ahhoz, hogy az emberek megismerjék a céget, illetve emlékezzenek ránk, rendszeresen hírt kell adnunk magunkról. Ez a bizalom kialakulásának feltétele. A legegyszerűbb módja ennek, ha a blogcikket hírlevélként elküldjük a feliratkozóknak, illetve az írás URL-jét megosztjuk a közösségi oldalakon is.
Ahogy tehát látható, a blogolás valóban sok időt vesz igénybe, főleg, ha mi magunk csináljuk. Ha nem tudunk mindig új ötlettel, írással előállni, ha nem frissül a tartalom az oldalunkon, akkor azonban a Google úgy fogja érzékelni, hogy nem tudunk releváns információkat szolgáltatni a témában, ezért hátrébb sorol minket a találati listákon.
Van azonban egy kevésbé ismert lehetőség, amelyet bárki könnyedén alkalmazhat nagyobb energiabefektetés nélkül, ez pedig a következő: a már meglévő tartalmakat kell frissíteni! Mutatjuk is, milyen módszerek vannak erre!
A találati listákon azok a weboldalak szerepelnek előkelő helyen, amelyek a legfrissebb információkat tartalmazzák. Hiába jelent meg egy tökéletes cikk a honlapodon 2016-ban arról, melyek a legkedveltebb telefonmárkák, ha azóta az adatok benne már nem helytállóak. Érdemes ilyenkor újra ránézni a témára, kitörölni a már nem igaz állításokat, kibővíteni a cikket új információkkal, és az évszámot átírva újként megjelentetni.
Attól függően, mely területen tevékenykedsz, sokszor az is elég, ha egyszerűen átírod a publikálás dátumát. Ezáltal azok az emberek, akik újonnan látogatnak az oldaladra, szintén elolvashatják korábbi írásodat, amely így nagyobb publikusságot kap. A dátum megváltoztatásával ugyanis a blogcikk előrébb fog kerülni az oldaladon, tehát többen fogják látni.
Egy másik hasznos módszer, ha átolvasod a korábbi cikkeidet és javítod bennük a tipikus hibákat. Mindenki volt kezdő, lehet, hogy évekkel ezelőtt még nem is hallottál a keresőoptimalizálásról vagy arról, milyen hosszú legyen a cikk címe és hány karakteres legyen a metaleírás.
Ha évente egyszer átvizsgálod, hogy a korábbi írásaidban minden, általad is ismert SEO szempont rendben van-e, máris sokat tettél azért, hogy előrébb soroljon a Google. Ha kérdésed van a keresőoptimalizálás kapcsán, keress minket bátran!
A téma szakértőinként azt valljuk, hogy csak az a cég lehet sikeres, akinek naprakész, keresőoptimalizált honlapja van: a CoderWeb csapata csak ilyet készít megrendelőinek.
Érdemes még a helyesírási, nyelvhelyességi hibákat is javítani, ezáltal növelhető a felhasználói élmény, ami pedig szintén egy nagyon fontos rangsorolási tényező. Tartalmi hibák se maradjanak a korábbi írásokban, add meg a helyesbített változatot, ha ilyet találsz.
Míg pár évvel ezelőtt elég volt csak képekkel illusztrálni a terméket, színesíteni, érthetőbbé tenni a mondanivalót, napjainkban a látogatók többsége a videós tartalmakra kíváncsi inkább.
Ha már van olyan felvételed, amelyet érdemes megosztani egy korábbi cikkedben, tedd meg! Ez is tartalomfrissítésnek számít, tehát nagyobb eséllyel kerülhetsz a találati listák első oldalára mint a téma szakértője.
E trükkök mellett azonban még számos további lehetőség is rendelkezésre áll ahhoz, hogy előkelőbb helyezést érj el, megelőzd a konkurenciádat a Google rangsorában.
Vedd igénybe honlapfelújítás szolgáltatásunkat, amelynek következtében trendibbé és korszerűbbé válhat régi weboldalad.
Szakértő munkatársaink hasznos tanácsokkal tudnak ellátni e tekintetben is.
2019. március 27.
A legtöbb honlap sikertelenségének hátterében az áll, hogy a tetszetős megjelenés ellenére nehezen kezelhetők, struktúrájuk kaotikus és átláthatatlan. A tervezés során rendkívül fontos a design, azonban nem szabad, hogy a megjelenésbe fektetett energia a használhatóság rovására menjen, és figyelmen kívül hagyjuk a felhasználók igényeit.
2019. május 23.
Sok vállalkozás ott próbálja megfogni a pénzt, ahol csak lehet, és sajnos a legtöbb esetben a weboldaltervezés esik először áldozatul a spórolásnak. A honlapon megtakarított pénz azonban idővel több kárt okozhat, mint amennyi hasznot hajtott. Az ingyenesen használható honlapszerkesztő megoldások csábítóak lehetnek, azonban rengeteg hátulütőjük akad a saját fejlesztésű weboldalakkal szemben. Hogy mik ezek? Most megmutatjuk!