Utolsó frissítés: Szerző:

Hogyan építheted fel online marketingstratégiád alapjait?

Az online marketing mára a legfontosabb dolog lett egy vállalkozás életében. Sokan azonban még mindig úgy gondolják, hogy a webes jelenlét letudható egy üzleti honlap megtervezésével.

Az igazság azonban az, hogy egy valóban jól működő stratégiába ennél jóval több munkát és energiát kell fektetni, hiszen egy honlap önmagában még nem vonzza mágnesként a látogatókat és az aktív ügyfeleket.

Éppen ezért most megmutatjuk neked, mire lesz szükséged egy saját weboldalon kívül ahhoz, hogy online marketinged biztos alapokra helyezhesd!

Rövid- és hosszútávú célkitűzések

Legyen szó akár offline, akár online marketingről, alapvető igazság, hogy célok nélkül nem létezik jó stratégia. Mielőtt tehát megpróbálnád meghatározni a számodra fontos eszközöket, lényeges, hogy tiszta célokkal és jól átgondolt küldetéssel vágj neki ennek a feladatnak.

Pontos céljaid meghatározásában segítségedre lehet a SMART rendszer, melynek elnevezésében minden betű egy-egy olyan tulajdonságot takar, melyre szükséged lehet a folyamat során.

A rendszer szerint az igazán jó célkitűzés:

  • S: specific, azaz konkrét,
  • M: measurable, azaz a megfelelő eszközök segítségével hatékonyan mérető,
  • A: achievable, azaz reális keretek közt elérhető,
  • R: relevant, azaz behatárolható időn belül megvalósítható.
  • T: time-boxed, azaz reális időn belül megvalósítható.

Ha céljaid ennek tükrében már tisztán kivehetők, a következő lépést célcsoportod megfelelő behatárolása és a versenytársak stratégiáinak elemzése jelenti, melyekkel korábbi cikkekben már részletesen is foglalkoztunk.

Az értékajánlat meghatározása

Mivel napjainkban szinte már egyetlen olyan vállalkozás sem létezik, mely ne lenne jelen a weben saját honlappal és a különböző közösségi platformokon létrehozott profilokkal. Így eltekintenénk attól, hogy a lehető legtöbb felületen való aktív jelenlétet külön pontként említsük.

Abban az esetben azonban, ha szeretnél valamivel kitűnni versenytársaid közül, és azt szeretnéd, hogy te szerezd a legtöbb aktív Facebook követőt, vagy épp a te honlapodat látogassák legtöbben, valami értéket kell kínálnod a látogatóknak, ráadásul olyat, amit csak te tudsz, és senki más. Ami miatt érdemes téged választani.

A jó értékajánlat megfogalmazása nem egyszerű feladat, azonban, ha sikerült megvalósítanod, már nyert ügyed van. Ha ugyanis egy ütős értékajánlatot állítasz stratégiád középpontjába, akkor olyan kampányt húzhatsz fel rá, mely egészen biztos többet kínál a célközönségednek, mint amit versenytársaid tudnak számukra nyújtani.

Ne próbálj meg mindent egyedül csinálni

Sokan esnek abba a hibába, hogy a spórolás szempontjából vállalkozásuk teljes online marketing kampányát egyedül próbálják meg megvalósítani. Te ne ess ebbe a hibába, hiszen hatékonyan még azok sem tudnak ennyi mindenre figyelni, akiknek ezek mellett nem kell egy vállalkozást hatékonyan vezetniük.

Szerencsére ma már a keresőoptimalizálást, a tartalommarketinget és a közösségi médiában való jelenlétet is rábízhatod olyan profikra, akik egy jól megfogalmazott értékajánlat segítségével ezt hatékonyan tudják elvégezni helyetted.

A jó webhely alapvető fontossággal bír

Természetesen nem mehetünk el a mellett, hogy megemlítenénk: a weboldalad az online stratégiád legfontosabb alapköve, ezért fontos, hogy elkészítésére megfelelő energiát és erőforrásokat szentelj.

Mind a design, mind a funkcionalitás olyan dolgok, melyek rengeteget árulnak el vállalkozásodról, így fontos, hogy honlapod gondosan felépített, minden eszközön jól megjeleníthető, és márkád személyiségéhez illő legyen. Mind megjelenését, mind felépítését tekintve.

Ha Te is olyan weboldalt szeretnél magadnak, mely biztosítja a megfelelően stabil alapot online marketingstratégiád számára, érdemes annak elkészítését hozzáértő, az iparági trendeket ismerő és alkalmazó csapatra bíznod. Olyanokra, akiknek munkájában nem csak a tervezés, de a karbantartás során is megbízhatsz!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Ajánlott bejegyzések

2022. január 24.

A lead generálás egyik hatékony módja pedig nem más, mint a hatékony kapcsolati űrlapok létrehozása. De hogyan érheted el, hogy egy, a honlapodra tévedő látogató kitöltse ezeket az űrlapokat? Mit kell kínálnod annak életében, hogy a lead-ek begyűjtése hatékony folyamat legyen? Ebben a bejegyzésben ennek jártunk utána és most megmutatjuk neked!

2019. április 03.

Már hónapokkal ezelőtt bejelentették a Google közösségi oldalának a Google Plusnak  leállítását, most eljött a határidő, tegnapi nappal véglegesen megszűnt. Nagy reményekkel indították el 8 évvel ezelőtt, sajnos ezekből nem sok valósult meg, és leginkább csak negatív híreket hallottunk róla és a hanyatlásáról. A legutóbbi adatszivárgás botrányok aztán végleg betették számára a kaput. Vége. Bezárt. Nézzük át gyorsan, mi volt ez, miért jött létre, és mi történt vele.

Népszerű bejegyzések