Utolsó frissítés: Szerző: Szabó Zsolt
Az online marketing mára a legfontosabb dolog lett egy vállalkozás életében. Sokan azonban még mindig úgy gondolják, hogy a webes jelenlét letudható egy üzleti honlap megtervezésével.
Az igazság azonban az, hogy egy valóban jól működő stratégiába ennél jóval több munkát és energiát kell fektetni, hiszen egy honlap önmagában még nem vonzza mágnesként a látogatókat és az aktív ügyfeleket.
Éppen ezért most megmutatjuk neked, mire lesz szükséged egy saját weboldalon kívül ahhoz, hogy online marketinged biztos alapokra helyezhesd!
Legyen szó akár offline, akár online marketingről, alapvető igazság, hogy célok nélkül nem létezik jó stratégia. Mielőtt tehát megpróbálnád meghatározni a számodra fontos eszközöket, lényeges, hogy tiszta célokkal és jól átgondolt küldetéssel vágj neki ennek a feladatnak.
Pontos céljaid meghatározásában segítségedre lehet a SMART rendszer, melynek elnevezésében minden betű egy-egy olyan tulajdonságot takar, melyre szükséged lehet a folyamat során.
A rendszer szerint az igazán jó célkitűzés:
Ha céljaid ennek tükrében már tisztán kivehetők, a következő lépést célcsoportod megfelelő behatárolása és a versenytársak stratégiáinak elemzése jelenti, melyekkel korábbi cikkekben már részletesen is foglalkoztunk.
Mivel napjainkban szinte már egyetlen olyan vállalkozás sem létezik, mely ne lenne jelen a weben saját honlappal és a különböző közösségi platformokon létrehozott profilokkal. Így eltekintenénk attól, hogy a lehető legtöbb felületen való aktív jelenlétet külön pontként említsük.
Abban az esetben azonban, ha szeretnél valamivel kitűnni versenytársaid közül, és azt szeretnéd, hogy te szerezd a legtöbb aktív Facebook követőt, vagy épp a te honlapodat látogassák legtöbben, valami értéket kell kínálnod a látogatóknak, ráadásul olyat, amit csak te tudsz, és senki más. Ami miatt érdemes téged választani.
A jó értékajánlat megfogalmazása nem egyszerű feladat, azonban, ha sikerült megvalósítanod, már nyert ügyed van. Ha ugyanis egy ütős értékajánlatot állítasz stratégiád középpontjába, akkor olyan kampányt húzhatsz fel rá, mely egészen biztos többet kínál a célközönségednek, mint amit versenytársaid tudnak számukra nyújtani.
Sokan esnek abba a hibába, hogy a spórolás szempontjából vállalkozásuk teljes online marketing kampányát egyedül próbálják meg megvalósítani. Te ne ess ebbe a hibába, hiszen hatékonyan még azok sem tudnak ennyi mindenre figyelni, akiknek ezek mellett nem kell egy vállalkozást hatékonyan vezetniük.
Szerencsére ma már a keresőoptimalizálást, a tartalommarketinget és a közösségi médiában való jelenlétet is rábízhatod olyan profikra, akik egy jól megfogalmazott értékajánlat segítségével ezt hatékonyan tudják elvégezni helyetted.
Természetesen nem mehetünk el a mellett, hogy megemlítenénk: a weboldalad az online stratégiád legfontosabb alapköve, ezért fontos, hogy elkészítésére megfelelő energiát és erőforrásokat szentelj.
Mind a design, mind a funkcionalitás olyan dolgok, melyek rengeteget árulnak el vállalkozásodról, így fontos, hogy honlapod gondosan felépített, minden eszközön jól megjeleníthető, és márkád személyiségéhez illő legyen. Mind megjelenését, mind felépítését tekintve.
Ha Te is olyan weboldalt szeretnél magadnak, mely biztosítja a megfelelően stabil alapot online marketingstratégiád számára, érdemes annak elkészítését hozzáértő, az iparági trendeket ismerő és alkalmazó csapatra bíznod. Olyanokra, akiknek munkájában nem csak a tervezés, de a karbantartás során is megbízhatsz!
2024. július 01.
Volt idő, amikor nem a minőségi tartalom biztosítása, hanem a kulcsszóhalmozás volt a keresőoptimalizálók legnagyobb prioritása. A 2000-es évek elején a SEO leginkább abból állt, hogy a tartalmak lehetetlen mennyiségű kulcsszavakkal tömték meg. Igaz, akkor még ennyi is elég volt ahhoz, hogy a keresőmotorok algoritmusai felfedezzék a tartalmakat és az eredményoldalakon a legjobb helyezéseket érjék el. Ma már kicsit más a helyzet. Ebben a cikkben bemutatjuk, milyen tartalomtípusok játszanak alá a Google-nek és a keresőoptimalizálásnak.
2021. december 30.
Most megmutatjuk azt, a trendek jelenlegi állása szerint melyek azok a megoldások, melyek 2022-ben nagy valószínűséggel népszerek lesznek, és milyen elemeket lehet érdemes alkalmazni weboldalad megtervezése során, ha szeretnéd, hogy a végeredmény ne csak dekoratív, de modern és divatos is legyen!