Utolsó frissítés: Szerző: Heveli Edwin
Bárhonnan is érkeznek a látogatók weboldaladra, egy dologban egészen biztos lehetsz: ha nem ismerik a vállalkozásodat, elsőként szeretnének rólad többet megtudni. A tájékozódást pedig kilencven százalékban a honlapod főoldalán fogják kezdeni.
A tökéletes kezdőlap tehát elengedhetetlen alappillére egy sikeres vállalkozás jól működő weboldalának, hiszen ez a közös bizalom kiépítésének egyik alapja.
De melyek azok a kérdések, amikre direkt vagy indirekt módon főoldaladnak választ kell adnia? Ebben a bejegyzésben átvesszük a tökéletes kezdőlap megalkotásához szükséges alapokat!
Az újdonsült látogatók első gondolata egy weboldalra tévedve általában ugyanaz: mi is ez egészen pontosan, és mit kínál nekik a rászánt szabadidejük, esetleg befektetett pénzük ellenében?
Lehetőleg minél előbb érdemes tisztázni azt, honlapunk milyen célból jött létre, micsoda márkánk küldetése, és milyen alapvető problémákra kínálunk hatékony megoldásokat.
Annak érdekében, hogy főoldalunk ne legyen túlzsúfolt, érdemes ötletes headline-okat alkalmazni, kialakítani egy vizuálisan is önmagáért beszélő megjelenést.
Ha honlapunk már külsejét tekintve is tükrözi céljainkat, abban az esetben látogatóink gyorsabban és egyszerűbben tudnak azonosulni velünk, így kisebb az esélye annak, hogy néhány másodpercnyi céltalan kattintgatás után elhagyják az oldalt.
A célközönség meghatározásának jelentőségéről már sokat beszéltünk a weboldal tervezési folyamatok kapcsán, így erre most bővebben nem pazarolnánk a szót.
Elég annyi, hogy tartalomgyártás és marketing szempontjából is fontos, hogy mindig tisztán lássuk, weboldalunk, vagy az azon keresztül értékesített termékek és szolgáltatások kiknek, milyen módon kínálnak megoldást a problémáira, ezek a kérdéseknek a meghatározása alapvető fontosságú.
Célközönségünk pontos meghatározása érdekében felhasználhatjuk látogatási statisztikánkat, felhasználói értékeléseinket, vagy akár saját, kvantitatív kutatást is indíthatunk.
A megfelelő ügyfélkapcsolat legfontosabb építőkockája a bizalom, melynek kiépítése komplex feladat. Először is, vizuálisan megfelelő, esztétikus oldalt kell létrehoznunk, hiszen, mint ahogyan már korábban is említettük, az első benyomás mindig a legfontosabb. Azt is érdemes tudni azonban, hogy a megjelenés nem minden.
A bizalomépítés szempontjából üres ígéretek helyett érdemes rögtön kezdőlapunkon eredményeket mutatnunk. A szakmán belüli, megbízható nevek ajánlása és a korábbi ügyfelek értékelései rengeteget számítanak, és hatékonyan képesek bizonyítani új látogatóinknak, hogy cégünk nem csak elméletben, de gyakorlatban is képes megoldást kínálni a problémákra, és az értékes időért vagy pénzért cserébe valóban értéket közvetít.
A bizalom megerősítésében az olyan adatvédelmi intézkedések is sokat számítanak, mint az SSL tanúsítvány megléte, hiszen a https oldalak esetében a felhasználók biztosak lehetnek abban, hogy adataik jó kezekben vannak, és nem kerülnek illetéktelen harmadik fél tulajdonába.
Ha vizuális megjelenésed és szöveges tartalmad sem hagy kívánnivalót maga után, nagy valószínűséggel sikerül meggyőznöd látogatóidat arról, hogy problémáik megoldása, igényeik kielégítése céljából téged válasszanak. Ekkor már nincs más dolgod, mint lehetőséget adni számukra az interakcióra.
A megfelelő Call-To-Action funkciók elhelyezése egy üzleti weboldal esetében rendkívül fontos, hiszen az interakcióra hívó gombok lehetőséget adnak a felhasználónak arra, hogy azonnal reagálni tudjon az általad kínált ajánlatra.
Ennek az ajánlatnak nem feltétlenül kell értékesítenie valamit, elég, ha egy cikkhez, egy videóhoz, vagy egy bővebb termékleíráshoz irányítja az embert, vagy épp arra bíztatja őt, hogy iratkozzon fel a hírleveledre.
A lényeg, hogy mindig ragadd meg az alkalmat, és a megfelelő első benyomás után ösztönözd reakcióra és állítsd válaszút elé a látogatókat!
Címkék
2019. szeptember 24.
Webdesigner, UI designer, UX designer. Nyilván sokaknak ismerősen cseng ez a három fogalom, azonban biztosan akadnak olyanok is, akiknek a különbség annak ellenére sem feltétlenül tiszta, hogy egyre többször találkozunk velük a hétköznapokban. Az alábbi bejegyzésből megtudhatjuk, mik is jelentik a három foglalkozás közti lényeges eltérési pontokat.