Utolsó frissítés: Szerző:

Hogyan lehet a weboldalad felhasználóbarát?

A legtöbb honlap sikertelenségének hátterében az áll, hogy a tetszetős megjelenés ellenére nehezen kezelhetők, struktúrájuk kaotikus és átláthatatlan. A tervezés során rendkívül fontos a design, azonban nem szabad, hogy a megjelenésbe fektetett energia a használhatóság rovására menjen, és figyelmen kívül hagyjuk a felhasználók igényeit.

Mit értünk a felhasználóbarát kifejezés alatt?

A felhasználóbarát honlap lényege, hogy felépítése során megpróbálunk minden olyan akadályt elkerülni, melybe a látogató a böngészés során ütközhet. A cél, hogy a felhasználó a lehető legkönnyebben megtalálja, a számára hasznos tartalmakat, legyen az akár egy releváns blogcikk, vagy egy webáruházban a számára megfelelő termék, és ezt a lehető legegyszerűbben, és leggyorsabban meg tudja rendelni.

Tehát a  felhasználóbarát tervezés során honlapunk megjelenését elsődlegesen a látogatók igényeihez igazítjuk, növelve ezzel oldalunk hatékonyságát, a rajta történő navigáció gördülékenységét.

De hogyan valósíthatjuk ezt meg?

Mindig tudjuk, ki a célközönség

Az első, és legfontosabb lépés, hogy tudjuk, honlapunk milyen célból, kiknek készül, milyen sajátos igényeknek kell megfelelnie. A célcsoport felmérése az egész tervezési folyamatot befolyásolja, így törekedjünk arra, hogy minél pontosabban felmérjük leendő látogatóink szükségleteit és elvárásait, hisz teljesen más megközelítést kell alkalmazni egy egyszerű one-page weboldalon, mint egy komplex webáruháznál.

A tervezési fázis előtt vegyük számításba, hogy a készülő weboldal kiknek, milyen problémára kínál megoldásokat, és ennek érdekében milyen fő interakciókra és funkciókra lesz szükség annak használata során.

Legyen egyszerű, gyors, és összességében használható

A felhasználói élmény maximalizálása érdekében négy alapvető dologra érdemes minden webhely-tulajdonosnak odafigyelnie. Ezek a betöltési sebesség, a reszponzivitás, az átláthatóság, valamint az olvashatóság. Minél több eszközön jeleníthető meg egy oldal és minél gyorsabban tölt be, annál kevésbé valószínű, hogy értékes látogatókat veszít. Az átláthatóság és az olvashatóság pedig olyan alapkövetelmények, melyek a vizualitást és a használhatóságot is alapvetően képesek meghatárózni.

Ezen kívül az űrlapok használata és a regisztráció esetén érdemes arra odafigyelnünk, hogy minél gördülékenyebb és gyorsabb legyen a folyamat, valamint a lehető legkevesebb felhasználói adat bekérésével is működjön.

A különböző célcsoportoknak természetesen külön igényei lehetnek, melyeket leginkább saját felmérésekkel, illetve honlapunk valódi felhasználókkal történő tesztelésével tudunk a legbiztosabban meghatározni. A weboldal készítés folyamata alatt a legfontosabb azonban az, hogy weboldalunk a tervezési fázistól kezdve, egészen a tesztelésig magabiztos, hozzáértő kezekben legyen, hiszen ebben az esetben minden elképzelés megvalósítható és minden felmerülő probléma könnyedén kiküszöbölhető.

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Ajánlott bejegyzések

2024. január 15.

A SWOT-elemzés egy nagyon hatékony technika arra, hogy felmérjük erősségeinket és gyengeségeinket, ezért a projektmenedzsment több területén is alkalmazzák. Nem szabad kihagyni a SWOT-analízis készítését akkor sem, amikor új vállalkozást indítunk. Lássuk a részleteket!

2022. július 06.

Egy jó marketinges tudja, hogy a tesztelés a weboldal fejlesztésének utolsó és nélkülözhetetlen szakasza, ami az oldal későbbi sikerének a kulcsa. Persze utólag is ki lehet javítani a kisebb-nagyobb hibákat, viszont a nagyobb volumenű problémákat már az elején jobb elkerülni, hogy ne rontsa a vállalkozás sikerét. És most lássuk, hogy mi az a 4 dolog, amit érdemes tesztelni egy weboldalon, még mielőtt „bedobnád” a mély vízbe.

Népszerű bejegyzések