Utolsó frissítés: Szerző: Szabó Zsolt
Mindnyájan emberek vagyunk, és mindnyájan elvárjuk a másiktól, hogy önálló döntésre képes felnőttként kezeljen bennünket. Szeretjük, ha a hétköznapi kommunikáció során partnereink megadják a nekünk járó tiszteletet, és azt is, ha egyenlő félként bánnak velünk egy beszélgetés során.
Miért tennél másképp ügyfeleiddel, weboldalad látogatóival? Pláne abban az esetben, ha szeretnéd, hogy valódi vásárlók, visszatérő kuncsaftok váljanak belőlük?
Ha szeretnél sikeres honlapot üzemeltetni, meg kell tanulnod megérteni, és alkalmazni célközönséged nyelvezetét. Ismerned kell vágyaikat, igényeiket, problémáikat, és meg kell tanulnod ezekre a megfelelő módon reflektálni is. Hogy mégis hogyan? Az alábbi, rövid cikkből megtudhatod, mik a kölcsönös tisztelet legfőbb jelei, melyeket minden profi weboldalnak érdemes magán hordoznia!
A felhasználók többsége kedveli azt, ha egy céges honlapra tévedve nem egy személytelen szövegfolyammal, hanem egy lazább módon megírt, logikusan tagolt, és főként nekik szóló tartalommal találják szembe magukat. Próbálj meg minél közvetlenebb, emberibb módon kommunikálni látogatóiddal, kerülve a túlzottan hivatalos hangvétel, vagy a felesleges szakzsargon használatát.
Minél közérthetőbb a szöveg, annál jobban magáénak érzi majd a potenciális ügyfél, és annál hamarabb, annál hatékonyabb módon alakul ki benne az irántad és céged iránt táplált bizalom. Légy lényegre törő és emberi, azonban figyelj oda arra is, hogy ne ess át a ló túloldalára. A túlzottan pongyola, hétköznapi fogalmazásmód és a szájbarágós tartalom többet árthat, mint amennyit használ céged megítélésének!
Abban, hogy személyesebbé tedd weboldalad, egy profi módon megírt bemutatkozó oldal is sokat segíthet. A logó és a márkaérték mellett érdemes megmutatnod vállalkozásod emberi arcát, a termékek és a szolgáltatások mögött álló személyeket. Ilyen módon ugyanis az emberek sokkal könnyebben tudnak azonosulni az általad kommunikált üzenettel, és sokkal nyugodtabban állnak majd be az általad képviselt célok és küldetés mögé.
A felhasználóbarát weboldal alapvető ismérvei közül a legtöbb a könnyű és gyors kezelhetőségre, olvashatóságra koncentrálódik. Már alapvetően az is sok látogatót el tud riasztani, ha honlapod túlzottan hosszú idő alatt tölt be, azonban ez a probléma eltörpül a kaotikus navigáció, és az átláthatatlan oldalelemek mellett.
Honlapod akadálymentesítése rendkívül fontos feladat, hiszen felhasználóid minél gyorsabban jutnak el az általuk keresett tartalomig, annál elégedettebbek lesznek majd a szolgáltatással. Ha azt érzékelik, hogy túlzottan sok energiát kell a keresésbe fektetniük, vagy esetleg túlságosan gyakran alkalmazol felugró ablakokat, akkor könnyedén érezhetik úgy, hogy nem tiszteled őket, ezáltal pedig elpártolhatnak oldaladtól, sőt, ami még rosszabb, márkádtól és cégedtől is.
Honlapkészítés esetén érdemes tehát az egyszerű, átlátható és letisztult megjelenés alkalmazására törekedned. A kevesebb, néha több, szokták mondani, a webdesign esetében pedig napjainkban ez a kijelentés hatványozottan is igaz.
Ha szeretnéd, hogy ügyfeleid igazán komolyan vegyék cégedet és weboldaladat, add a kezükbe az ítélkezés lehetőségét! A felhasználói vélemények begyűjtése több szempontból is hasznos, hiszen a leendő kuncsaftok részéről segíti a bizalom kialakulását, a már meglévők esetében pedig erősíti azt az érzést, hogy komolyan veszed őket. Ha nem érdektelen számodra a véleményük, úgy érzik, ők maguk is hozzájárultak márkád értékének kialakulásához!
Minél több felhasználói értékelést sikerül begyűjtened, üzleted annál hitelesebb és megbízhatóbb lesz majd látogatóid szemében, ami rendkívül fontos az lehet az új látogatók és vásárlók lojalitásának elnyerésében.
Címkék
2019. október 19.
Az elmúlt pár év tapasztalatai alapján elmondható, hogy mind a tervezői-, mind pedig az ügyféloldalról nézve a minimalizmus volt az a trend, ami a legnagyobbat ment. A letisztult weboldalak kiütéses győzelemmel arattak sikert a vizuálisan túlzsúfolt, színes honlapok felett, az i-re a pontot pedig a legegyszerűbb színkombinációkat alkalmazó, monokróm designnak sikerült feltennie.
2019. március 04.
Ha keresőoptimalizálásról beszélünk, a legtöbben hajlamosak vagyunk azonnal a kulcsszavak helyes használatára gondolni. Pedig maga a SEO ennél jóval sokoldalúbb és összetettebb tevékenységet jelent. A megfelelően optimalizált tartalom valóban fontos, ám rengeteg egyéb szempontot érdemes figyelembe vennünk, ha szeretnénk elérni, hogy a keresők találati listájuk előkelő helyén jelenítsék meg weboldalunkat.