Utolsó frissítés: Szerző: Szabó Zsolt
Honlapod nézettségének növelése érdekében rengeteg praktikát bevethetsz. A direkt és indirekt marketingmegoldások tárháza gyakorlatilag kimeríthetetlen.Akadnak azonban olyan dolgok, melyek apróságnak tűnnek, mégis rengeteget számíthatnak egy weboldal sikerének szempontjából. Ilyen többek közt a honlap megfelelő optimalizáltsága, illetve a tudatos konverziónövelés is. Ez a két dolog nem csupán szoros összefüggésben áll egymással, de mindkettő komoly tervezést és stratégiai felépítést is igényel.
Az alábbi bejegyzésben röviden megmutatjuk, mi is az a konverzió, és mit tehetsz annak érdekében, hogy a Te weboldalad is hatékonyabban alakítsa az egyszerű látogatókat aktív felhasználókká, visszatérő vásárlókká!
A konverzió jelentése egy adott üzleti cél, eredmény megvalósulása. Ez a cél lehet az oldalon történő regisztráció, egy adott termék megrendelése, egy űrlap vagy kérdőív kitöltése, hírlevélre való feliratkozás, vagy bármi egyéb, ami ezekhez hasonló, konkrét cselekvést feltételez a felhasználó részéről.
Ahogyan a nevéből is sejthető, az oldal egyszerű látogatója ilyenkor interakcióba lép üzleti célunkkal és vásárlóvá, aktív résztvevővé konvertálódik. A konverzió ebből adódóan egy optimalizálható és mérhető folyamat. Weboldalunk pedig minél inkább vásárlóorientált, annál nagyobb szükségünk van arra, hogy ezeket a tevékenységeket el is végezzük.
A konverziónövelés egyik leghatékonyabb módja nem más, mint az interakcióra buzdító, konverzióorientált webdesign. Oldalunkon a megfelelő grafikai elemek használata segíti a felhasználót a navigációban, és meghatározza a figyelem fókuszát.
Egy jól irányzott kiemelés, egy megfelelő módon elhelyezett gomb, vagy néhány ügyesen megtervezett ikon sokat segíthet abban, hogy honlapunk látogatóit hatékonyan ösztönözzük cselekvésre. A lényeg, hogy mindig törekedjünk arra, hogy a szöveges tartalmat hatékonyan, ám mégsem túlzottan agresszív módon törjük meg figyelemelkeltő, cselekvésre buzdító elemek használatával.
A vizuális tervezés mellett természetesen fontos maga a megfelelő szöveges tartalom is. A jól konvertáló oldalak szövegezése ugyanis nem csupán csábító közhelyekből és jól elhelyezett kulcsszavakból kell, hogy álljon. A minőségi kontent már önmagában is sok felhasználót vonz a honlapra, direkt és indirekt módon egyaránt.
A megfelelő kulcsszavakkal ellátott tartalom a nagy keresőmotorok felhasználóit is weboldalunkra irányíja, és természetesen nem szabad megfeledkeznünk a minőségi tartalom által generált közösségi megosztásokról sem, amik szintén rengeteg új látogatót, és ebből fakadóan új aktivitást is jelentenek.
A szöveges tartalomba több, cselekvésre ösztönző vizuális elemet is integrálhatunk, melyek egyrészt könnyebbé teszik az írott tartalom befogadását, másrészt hatékonyan keltik fel a felhasználók érdeklődését azzal kapcsolatban, hogy interakcióra lépjenek weboldalunkkal, ezeket hívjuk call-to-action elemnek.
Fontos természetesen, hogy ezeket call to action elemeket mindig lényegre törő módon ágyazzuk be a szöveges kontentbe, és felhasználóink mindig tisztában legyenek azzal, mit is kapnak pontosan azután, ha böngészés közben rákattintottak egy cselekvésre ösztönző gombra vagy ikonra.
A konverzió egyik legnagyobb előnye, hogy különböző módszerek segítségével konkrét számokban mérhető, így régebbi és újabb adatok összehasonlításával könnyedén megállapíthatóvá válik stratégiánk és megoldásaink működőképessége.
Sosem szabad azonban lehetetlen célokat állítanunk magunk elé, hiszen senkinek sem lesz egyik napról a másikra egekbe ugró konverziós rátája. Sőt, érdemes tudni, hogy habár a konverziós arány iparáganként változó lehet, az átlagos a havi teljes látogatószámhoz képest nagyjából 2-3 százalékot jelent.
Abban az esetben, ha ezt sikerül elérned, már nem dolgoztál hiába, és elmondhatod weboldaladról, hogy call to action megoldásaid jól működnek, és weboldalad az elvárásoknak megfelelően teljesít, mondhatni jól muzsikál!
2018. november 27.
Amikor új webhelyet hozunk létre, honlapunk témájától függetlenül a legfontosabb döntés az ideális domain név kiválasztása. A domain név egyik alapvető feladata, hogy megfelelően reprezentálja vállalkozásunk tevékenységét, képes legyen hangsúlyozni a cégünk által képviselt értékeket. De meghatározhatja-e a keresési találatokat a megfelelően megválasztott netes elérés? Ha igen, mennyit nyom a latba stratégiánk szempontjából a tökéletes domain név kiválasztása?
2019. január 28.
A webdesign világa egy dinamikusan változó környezet, melyet az évről évre folyamatosan formálódó, alakuló trendek határoznak meg. A legtöbb ilyen irányzat tiszavirág-életű, azonban akadnak olyan vonulatok is, melyek a későbbiek során meghatározhatják a szakma további alakulását, fejlődését. 2018-ban az eleganciáé és a letisztult megjelenésé volt a főszerep.