Utolsó frissítés: Szerző:

Weboldal design: miért fontos a font?

A weboldalon használt betűtípus jelentős hatással van arra, hogy a látogatók és a potenciális ügyfelek hogyan tekintenek egy márkára. Ez már a honlapra tett első látogatástól kezdve hatással van a felhasználói élményekre, a navigáció sebességére, a látogatói elköteleződésre és számos egyéb tényezőre. Annak ellenére, hogy ma már rengeteg gyönyörű betűtípus közül választhatunk, nem feltétlenül illik mindegyik a vállalkozásodhoz. Mutatjuk, miért fontos kellő figyelmet szentelni a tökéletes, márkához illő font kiválasztására.

A weboldal sikeres megtervezéséhez meg kell értenünk a betűtípusok mögött meghúzódó pszichológiát, hiszen az első benyomást a weboldal felkeresése során a fontok és a design összhangja segít kialakítani. Ez szakavatatlan kezekben kétélű fegyver lehet.

De miért olyan fontos a font?

A weboldal design 80%-át a fontok teszik ki

A weboldalakon található információk jelentős része szöveges tartalom, így nem túlzás azt állítanunk, hogy a szöveg teszi ki a honlap tartalmának legnagyobb részét. A szín, a háttér és a weboldal szerkezeti felépítése mind a szöveget támogató összetevők. Másképp fogalmazva: a potenciális érdeklődők azért keresik fel a honlapot, hogy elolvassák az anyagot, nem pedig azért, hogy megnézzék, hogyan épül fel a weboldal vagy milyen design van rajta.

Következésképpen kritikus fontosságú, hogy elegendő időt fordítsunk a betűtípus-tervezés történetének és koncepcióinak tanulmányozására, valamint arra, hogy az adott betűtípus milyen üzenetet küldhet a célközönségnek. A különböző betűtípusok eltérő érzéseket váltanak ki a honlap látogatóiból. A weboldal betűtípusa ugyanolyan gyorsan közvetítheti a munkahelyi kultúráját a látogatók számára, mint a webhely színei és látványvilága.

A betűtípus kiválasztása tükrözi vissza a márka személyiségét

Ez az, amivel a legtöbb tapasztalt tervező és marketingszakember tisztában van. Sajnálatos módon egyszerűbb mondani, mint kialakítani. Sok marketinges tisztában van a cég üzenetével és azzal, hogy mit kíván visszatükrözni a betűtípus által, de ezt nem mindig sikerül a megfelelő fontba önteni.

Például, ha egy jótékonysági szervezetről van szó, egy romantikus betűtípus vagy amit a mémeknél használnak előszeretettel, nem lenne a legjobb választás, hiszen nem tükrözi a szervezet által képviselt értékeket. Hasonlóképpen, egy vintage ruházati cég esetében a Times New Roman zordnak tűnhet. Egy bank esetében pedig egy olyan lazább, kötetlen betűtípus, mint amilyen például a Comic Sans egyenesen rontja a bank hitelességét, hiszen senki nem fogja komolyan venni a bank üzenetét, bármennyire kiváló a kamatláb.

Minden betűtípusnak sajátos személyisége van, így amikor egy webdesigner kiválaszt egy betűtípust, tudja, hogy az bizonyos érzéseket vált ki a látogatóból. Éppen ezért, a weboldal tervezési munkáját hatékonyan össze kell hangolni a marketingesek és a webdesignerek között. Szorosan együtt kell működniük annak érdekében, hogy közös nevezőre jussanak azt illetően, milyen üzenetet közvetítsen a font a célközönség felé.

A weboldal olvashatósága erősen befolyásolja a felhasználói élményt

Vannak esetek, amikor az olvasóknak közelebb kell hajolniuk a kijelzőhöz, hogy el tudják olvasni az apróbetűs vagy nehezen olvasható szövegeket lássanak. Mindez azt jelenti, hogy a kiválasztott betűtípus és betűméret kedvezően vagy hátrányosan befolyásolja a felhasználói élményt.

Amennyiben a betűtípus túl kicsi, akkor az lepattintja a látogatókat, gyorsabban hagyják el a honlapot, mint ahogy azt mi szeretnénk. Ez az értékesítési lehetőségek elvesztését eredményezheti vállalkozásod számára. Hasonlóképpen, ha a betűtípus a szükségesnél nagyobb, az olvasók arcába ordíthat, amitől ők is visszahőkölnek.

Ennek okán a honlaphoz illő betűtípus kiválasztása kulcsfontosságú. Rendkívül fontos, hogy a választott betűtípus olvasható legyen, függetlenül attól, milyen méretre van szükség a weboldalon. A webdesignerek ezért gyakran több tesztelési körön mennek keresztül, mire megtalálják az optimális beállítást és fontot.

A jó font segíthet a vállalkozásod fejlesztésében

Az üzleti kilátások, mármint az eladások és az ügyfelszám növekedése szorosan kapcsolódnak a felhasználói élményhez. Ha az olvasók nyugodtan olvassák a weboldalon található anyagot, akkor a vártnál tovább maradnak, így nagyobb esélyed van a konvertálásra. Ezen felül, a honlapon töltött idő segít a bizalom kialakításában a látogatók (különösen az újak) körében.

Például előfordulhat, hogy a leendő vásárlód azon gondolkodik, hogy a szokásos, általános szépségápolási termékekről természetes vagy bio szépségápolási termékekre váltson. A keresőmotorok több ezer találathoz juttatják el, amelyek közül kiválaszt néhány honlapot, amit felkeres. Ebben az esetben azok a weboldalak vannak előnyben, amelyek lenyűgöző, minőségi, megbízható betűtípussal írt anyagokkal közvetítik látogatóik számára a keresett információt, emellett megragadják és lekötik a figyelmüket.

Ezekben és sok más hasonló helyzetben a honlap betűtípusa kritikus szerepet játszik a vállalkozás fejlődésében, vagy legalábbis növekedési potenciáljában egy erősen versengő piacon, hiszen a zavartalan olvasási élmény és információátadás segít elnyerni az ügyfél bizalmát.

Emellett érdemes szem előtt tartani azt is, hogy hiába van csupa hasznos és szórakoztató tartalom, szöveges információ a weboldaladon. Ha azok nem a megfelelő betűtípussal jelennek meg, az kognitív zavart okoz a felhasználóban, így nem kellő figyelmet szentelni a tartalomnak.

Emiatt van kiemelt jelentősége annak, hogy ne csak a megfelelő minőségű tartalommal keltsd fel a látogató figyelmét, hanem azt az üzenetedhez illő betűtípussal közvetítsd felé. Végső soron ez is olyan tényező, ami segít a vállalkozásodat megkülönböztetni a tömegtől. Amennyiben te is a márkádnak megfelelő minőségű egyedi weboldal készítése mellett tetted le a voksod, ne habozz tovább: keress meg minket.

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Ajánlott bejegyzések

2023. november 17.

A keresőoptimalizálás folyamatos tanulást, monitorozást kíván, mégis vannak olyan örökzöld SEO-hibák, amelyekre minden esetben érdemes odafigyelni, és elkerülni. A cikkben most ezekből mutatunk be párat.

2023. december 08.

Amikor egy új termék vagy szolgáltatás után kutatsz, ugye te is rögtön a korábbi ügyfél értékelésekre vagy vásárlói véleményekre ugrasz? De legkésőbb még azelőtt, hogy rányomnál a megrendelés gombra. Nos, a jó hírünk az, hogy nem vagy egyedül. A legtöbb ember ugyanis még a megrendelés előtt szeretné tudni, hogy a kinézett termék mennyire vált be másoknak, mennyire voltak elégedettek a szolgáltatással és a kiszolgálással. Bizonyítékokat keresnek arra vonatkozóan, hogy jó döntést hoznak a vásárlással. A szó, amit keresel erre a jelenségre, a social proof, azaz a társadalmi bizonyíték.

Népszerű bejegyzések