Utolsó frissítés: Szerző: Szabó Zsolt
Volt idő, amikor nem a minőségi tartalom biztosítása, hanem a kulcsszóhalmozás volt a keresőoptimalizálók legnagyobb prioritása. A 2000-es évek elején a SEO leginkább abból állt, hogy a tartalmak lehetetlen mennyiségű kulcsszavakkal tömték meg.
Igaz, akkor még ennyi is elég volt ahhoz, hogy a keresőmotorok algoritmusai felfedezzék a tartalmakat és az eredményoldalakon a legjobb helyezéseket érjék el. Ma már kicsit más a helyzet. Ebben a cikkben bemutatjuk, milyen tartalomtípusok játszanak alá a Google-nek és a keresőoptimalizálásnak.
Ami az említett időszakot illeti, akkoriban a minőségi és informatív tartalom nem igazán számított, hiszen számtalan, alapvetően haszontalan információval rendelkező weboldalak tanyáztak akkoriban a SERP élén.
Szerencsére a Google 2011-ben leállította a bulit, amikor végrehajtotta az első nagyobb algoritmusváltozást. Az egykor elhanyagolt tartalomminőség azóta az őt megillető helyre került, így a SEO szakembereknek most arról kell gondoskodniuk, hogy a honlapokon kizárólag jó minőségű tartalom legyen, ami releváns és hasznos is a keresőmotorban kutakodók, azaz a felhasználók számára.
Amire érdemes odafigyelni, hogy bár technikailag bármilyen tartalmat közzé tehetsz a weboldaladon, vannak olyan tartalomtípusok, amelyeknek nagyobb az esélye arra, hogy a Google felfigyeljen rájuk és előkelőbb pozíciókba rangsorolják őket.
Egy olyan világban, ahol a tartalom a legkiemelkedőbb tényező, teljesen normális, hogy egy webhelynek saját blogja van. Használhatod a blogodat olyan szakmailag kompetens és hiteles bejegyzések írásához, amelyek segíthetnek abban, hogy az iparágadban szakértői hírnevet szerezz.
Amellett, hogy elmondhatod a véleményedet a szakmáddal kapcsolatos hírekről és fejleményekről, olyan témákról is írhatsz ehhez kapcsolódóan, amelyeket az olvasóid vonzónak találnának. Például saját kutatások, statisztikák megosztása, interjúk egyaránt jó választások, ahogy az úgynevezett skyscraper tartalmak is.
Sokan szeretik az írott szót, de vannak, akik könnyebben és gyorsabban tudják feldolgozni az információkat a grafikus megjelenítés biztosította lényegkiemelés által. Az infografikák tökéletes megoldást kínálnak erre a dilemmára, mivel ezek olyan adatok vagy folyamatok grafikus pillanatképei, amelyek cikk formájában akár több száz vagy néhány ezer szóba került volna. Az olvasók nagyobb valószínűséggel osztanak meg infografikákat, mint hosszabb szöveges tartalmakat, ráadásul ez megteremti az esélyét annak, hogy a tartalom virálissá váljon és valódi visszalinkek forrása legyen.
Napjainkban a médiafogyasztás és a webes forgalom nagy részét a videók teszik ki és jó okkal: lebilincselőbbek, mint bármely cikk vagy infografika. A jövőt is a videótartalom fogja uralni, ha hinni lehet a szakértők azon jóslatában, hogy 2028-ra az összes webes forgalom 95%-át a videóknak köszönhetjük majd.
Természetesen az időszakosan felkapott forró témák – aka breaking news – népszerűsége nem éppen hosszú távú, de az általuk generált kiemelkedő figyelem gyakran elég ahhoz, hogy rövid idő alatt jelentős forgalmat irányítsanak a honlapodra.
Ezeket a felkapott tartalmakat használhatod új termékek bevezetéséhez vagy a meglévők népszerűsítéséhez. Amennyiben jól időzíted a tartalmat, akkor a legfrissebb hírek és aktuális témák segítségével több felhasználót és jó minőségű linkeket vonzhat be.
A newsjacking az a taktika, amikor beilleszted magad az adott nap vezető hírei közé úgy, hogy találsz egy felkapott történetet, amiről sokan beszélnek és a márkád szemszögéből releváns kiegészítést adsz hozzá például egy elemzőbb típusú blogcikk vagy a hírt kiegészítő részlet bemutatása kapcsán.
Az emberek mindig útmutatást keresnek a különböző problémáik megoldásához. Ez az oka annak, amiért a „hogyan kell…?” tartalom mindig népszerű lesz. Tippeket adhatsz a közönségednek cikk, videó vagy infografika formájában.
Az egyik legjobb kiindulópont ezek elkészítéséhez, a saját ügyfélszolgálati és értékesítési csapatod lehet, illetve az ügyfelektől érkező hívások és e-mailek során feltett kérdések összegyűjtése. Ezek mind remek tartalmi források. Ráadásul, ha valaki időt szánt arra, hogy feltegye a kérdést szóban vagy írásban, akkor valószínű, hogy már máshol is rákeresett az interneten. Tehát egy-egy ilyen tartalom rengeteg SEO-előnnyel bír.
Mindenki szereti a listákat, akár magazincikk, akár blogbejegyzés, akár egy lead magnetként szolgáló checklist formájában kerül a szeme elé. Valamilyen oknál fogva egy lista még népszerűbbé válik, ha a cikk vagy bejegyzés címe számmal kezdődik.
Úgy gondolod, hogy a honlapod gyenge pontod a keresőoptimalizálás? Szerencsére az egyedi honlap készítés mellett, a SEO-ban is tudunk segíteni. Jelentkezz még ma!
2022. február 08.
A local SEO, azaz a helyi keresőoptimalizálás hatékony marketingeszköz, melyet a hazai vállalkozók kevésbé használnak, pedig érdemes lenne. Éppen ezért, ha szeretnél versenytársaid előtt végezni a találati listákon, nem érdemes szó nélkül elmenned mellette. Most megmutatjuk, mit is jelent pontosan a local SEO, és hogyan használhatod annak érdekében, hogy felpörgesd üzleti weboldalad látogatószámát.
2021. augusztus 18.
Egy honlap kizárólag akkor lehet sikeres, ha képes kiszolgálni a felhasználói igényeket. Ahhoz azonban, hogy ez sikerüljön, tudnunk kell azt, hogy a látogatók miért is kattintanak rá. Éppen ezért ebben a bejegyzésben megmutatjuk azt, mi lehet annak az oka, hogy a látogatók rákattintanak weboldaladra, és milyen tartalmat érdemes kínálnunk nekik cserébe annak érdekében, hogy ne érje őket csalódás.