Utolsó frissítés: Szerző: Heveli Edwin
Hírlevelet elsősorban webáruházak küldenek, illetve azok a vállalkozások, amelyek valamilyen szolgáltatást kínálnak. Manapság ez az egyik legjobb vevőszerző eszköz, hatékonyságához nem fér kétség.
A hírlevelek eredeti célja az volt, hogy valamilyen fontos információt közöljenek a feliratkozottakkal. Mert mi is a hír? Újdonság, a szokásostól eltérő állapot, megváltozott helyzet, ami sokakat érint és amit kommunikálni szeretnénk egy szélesebb közönségnek. Az egyik legjobb példa erre, ha akciós áron válik elérhetővé egy termék vagy új szolgáltatással jelentkezik a cég.
Azonban különleges dolgok nem történnek mindennap egy vállalkozás életében, így a tájékoztató hírlevél kiküldése is csak bizonyos időközönként lehetséges. Ám marketing szempontból fontos, hogy a leendő vásárlók fejében folyamatosan jelen legyünk, hogy emlékezzenek ránk.
Emiatt a hírlevél egyfajta értéktovábbító funkciót vett fel az idők folyamán, azaz most már szinte bármilyen témáról lehet hírlevelet küldeni, ha az értéket ad át. Egyre többen élnek tehát a tartalommarketing e hasznos eszközével. Csupán arra kell ügyelni, hogy releváns, az olvasó számára sokat érő információt közöljünk a levelekben.
Nem szabad azonban átesni a ló túlsó oldalára sem! Nem kell minden apró változáskor hírlevelet kiküldeni, hiszen sokan úgy fogják érezni, rájuk tukmálsz valamit, hogy nem hagysz nekik időt a gondolkodásra.
Marketingszakértők szerint a hírlevelek nagyobb százalékában olyan szöveget érdemes alkotni, amely valamilyen értéket közvetít az olvasó számára. Például megoldást kínál egy problémájára, ingyenesen elérhetővé tesz számára valamit, vagy tanító – divatos szóval edukáló – jelleggel bír.
Ezek a hírlevelek valójában nem sales-, hanem PR-eszközök, azt hivatottak bemutatni, mennyire vagy jó a területeden. Minél több hasznos útmutatást adsz a feliratkozott embereknek, annál inkább úgy fogják gondolni, hogy a téma szakértője vagy és hozzád fognak fordulni legközelebb is. Ha van blogod, oszd meg az új bejegyzéseket a feliratkozókkal!
A hírlevelek kisebb százaléka az, amely valóban vásárlásra ösztönöz. Ezekben a szövegekben viszont mindenképp emeled ki a terméked, illetve a szolgáltatásod előnyeit és élj az eladásösztönzés eszközeivel! Az új termékedről szóló hírlevélben helyet kaphat például egy nyereményjáték vagy adhatsz bónuszt is annak, aki megrendeli webáruházad újdonságát.
Amiről még nem esett szó: minden feliratkozónak ki kell küldeni egy úgynevezett tranzakciós levelet, amelyben megköszönöd, hogy fogadja tőled a híreket. Ezek a visszaigazoló e-mailek is a cég jó hírnevét keltik.
Azt persze mondanunk sem kell, hogy a hírlevél konverziós célokat szolgál. Fontos, hogy minél többen megnyissák, elolvassák, különben mit sem ér az egész. Éppen ezért összegyűjtöttünk pár apróbb trükköt, melyeket, ha sikeresen alkalmazol, több olvasóra, végül pedig több vásárlóra számíthatsz. Íme, a jó tanácsok!
A cím rendkívül fontos. Ha azt szeretnéd, hogy felfigyeljenek az e-mailek tömegében a leveledre, tedd különlegessé a tárgymezőt: legyen extra rövid vagy extra hosszú! Tehetsz bele emotikonokat is, de azért ezt ne vidd túlzásba. A témádhoz illő ikon kiválasztása nagyon hasznos lehet, mert közvetlenséget sugall.
Írd alá a levelet! Ez is személyesebbé teszi a mondandódat. Érdemes saját nevedet használni a szöveg végén, de természetesen a cégnév is legyen ott, hogy tudják mihez kötni az írót. A CTA gomb nem maradhat el sosem. Legyen ez is egyéni minden hírlevélnél!
Ha további tanácsokra van szükséged, vedd fel velünk a kapcsolatot!
A CoderWeb munkatársai a honlapkészítésen túl az online marketing megvalósításában is tudnak segíteni. Keress minket bizalommal!
Címkék
2021. szeptember 12.
A Google Cégem fiók regisztrációja kiváló SEO eszköz, mely segít abban, hogy több látogatót csábíthass weboldaladra és új ügyfeleket szerezhess. Most megmutatjuk azt, hogyan vághatsz bele!
2020. november 17.
A webdesign terén a divat évről évre változik. Nem biztos azonban, hogy minden hóbortba érdemes fejest ugrani. Ami ma még korszerű és látványos, könnyen lehet, hogy holnapra már idejét múlttá és unalmassá válik. Most megmutatjuk azokat a jeleket, amik arra utalnak, hogy egy divathullám mikor működhet hatékonyan egy üzleti weboldal esetében és mikor érdemes felugrani a trendvonatra.