Utolsó frissítés: Szerző:

Forma vagy tartalom? - Ezért fontos mindkettő a sikeres weboldal készítéshez

Egy üzleti weboldal esetében fontos a megjelenés. Ez jelenti ugyanis az első benyomást, mellyel egy leendő ügyfél cégünk nevére rákeresve találkozik az interneten. Az esztétikus forma azonban bármennyire is jelentős, önmagában kevés lenne a sikerhez.

Abban az esetben, ha a szép külső üres belsőt takar, a cukormáz egy idő után lehullik, és bármennyire szeretnénk, a várva várt siker sajnos elmarad. Éppen ezért fontos, hogy a forma és a kontent összhangban legyen egymással, és semmi esetben se menjen egyik a másik rovására.

Az alábbi bejegyzésben megmutatjuk, miért fontos a megjelenés és a tartalom közti egyensúly megteremtése, és azt is, hogyan segítheti az egyik a másik kialakítását.

Az első benyomás fontos, de nem minden

Sokszor említettük már, hogy egy weboldal megjelenése mennyire jelentős a célközönség szempontjából. Impulzusszerű hatás, mely egy pillanat alatt nyerheti meg vagy riaszthatja el a honlapunkra tévedő, újdonsült látogatókat.

Ez természetesen továbbra is igaz. Az első benyomás nagyban meghatározza, leendő ügyfeleink mennyire bíznak meg bennünk, és mennyire veszik komolyan a vállalkozásunkat. Sok üzlet áll vagy bukik a megjelenése, érdemes tehát mindig arra törekedni, hogy weboldalunk külseje egyszerre legyen elegáns és beszédes. Fontos azonban azt is megemlíteni, hogy hosszútávon a tökéletes külső még nem minden. Sőt!

Gondoljunk csak bele: mire is emlékszik egy látogató, aki néhány nappal, vagy néhány héttel azután gondol vissza weboldalunkra, hogy rákattintott a neten?

Nagy valószínűséggel először a vizuális elemek emlékei ötlenek fel benne. Jobb esetben a tartalom is dereng, persze kizárólag akkor, ha sikerült őt értékes, informatív kontenttel megfognunk. Amennyiben nem, sajnos nem igazán lesz semmi, amit a megjelenésen kívül érdemes lenne felidéznie emlékezetében.

A színvonalas tartalom hiánya tehát hatalmas hiba. Abban az esetben azonban, ha kontent értéket képvisel, nagy eséllyel nem csak felkelteni tudjuk célközönségünk érdeklődését, de meg is foghatjuk, oldalunkon tarthatjuk tagjait.

Ilyen módon pedig azt is elérjük, hogy a látogatók emlékezzenek oldalunkra, és időről időre visszatérjenek oda a számukra releváns, figyelemre méltó tartalomért.

Miért ne a design köré építsük a tartalmat?

Meglévő tartalom nélkül nehéz megtalálni a tökéletes tematikát, a vizuális elemek megfelelő elrendezését. Tartalom köré megjelenést építeni azonban jóval egyszerűbb, inspirálóbb, illetve célravezetőbb feladat.

Abban az esetben, ha bizonyos mennyiségű, jövőbeli kontent birtokában vágunk neki a tervezésnek, nem csak a vizuális elemek elhelyezése, de a teljes látványterv elkészítése is egyszerűbb dolog, a designereket a munka során pedig maga a tartalom is inspirálhatja.

Arról már nem is beszélve, hogy a kész szöveges kontent nagyban segíti a weboldal SEO szempontból történő beindulását, ezáltal hamarabb kerülhetünk be a keresőmotorok találati listáinak vérkeringésébe.

A jó tartalom és az ízléses megjelenés tehát egyaránt hozzájárulnak ahhoz, hogy hatékonyan pörgessük fel oldalunk elérését, és minél hamarabb lojális, visszatérő látogatókra találjunk.

Ez persze nem azt jelenti, hogy hetekre, hónapokra elegendő anyaggal kell nekivágni leendő weboldalunk megtervezéséhez. A lényeg, hogy sose becsüljük le a tartalmat a megjelenéssel szemben, és mindig legyen tiszta elképzelésünk azt illetően, mit jelent számunkra az értékes kontent, és hogyan tudjuk üzenetünket a célközönség számára a lehető legérdekesebb módon átadni.

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Ajánlott bejegyzések

2022. augusztus 06.

A minap olvastam egy bejegyzést egy marketing csoportban, ahol egy weboldal tulajdonos tette fel az alábbi kérdést. „Miért nem jelenik meg a webhelyem a Google-ban? Rengeteg órát töltöttünk a weboldal elkészítésével, de nincs organikus forgalom, és még ha beírom is a márkanevünket, sem jön be semmi...”

2023. december 11.

Lehet, hogy zseniális ötleted van, lenyűgöző termékpalettával, mindezt remek és felkészült csapattal a hátad mögött, de itt a kegyetlen valóság: valószínű, hogy vannak más vállalkozások, amelyek hasonló terméket vagy szolgáltatást kínálnak, hasonló felkészült csapattal, akár kedvezőbb áron, mint a tiéd. Ezek a vállalkozások lennének a te versenytársaid. Ahhoz, hogy a piaci szegmens meghatározó szereplőjévé válj és ott is maradj szükséged van versenytárselemzésre.

Népszerű bejegyzések