Utolsó frissítés: Szerző:

Mi az az érzelmi marketing, és hogyan használható vállalkozásod fejlődéséhez?

A fogyasztók általában naponta több ezer döntést hoznak, és ezek mindegyike érzelmi ösztönzésen alapul. Ezért csak a megfelelő marketingszöveggel kiváltva leszel képes az ügyfeleket befolyásolni, hogy vásárolni akarjanak tőled, feliratkozzanak a hírleveledre, kedveljék a bejegyzéseidet.

Miért kell, hogy a szövegeid érzelmi kiváltó okokat tartalmazzanak?

A sikeres szövegíráshoz két célt kell szem előtt tartanod:

  • Hogyan keltsem fel az olvasók érzelmeit?
  • Hogyan lehet rávenni őket, hogy cselekedjenek, ezen érzelmek alapján?

Hogy hogyan érd el ezeket? Egyszerűen: a megfelelő érzelmi kiváltó okokat használd a termékekhez!

Az alábbiakban összeállítottunk egy listát 6 érzelmi kiváltó okról, amelyeket azonnal elkezdhetsz használni a szövegeidben, ha jobb eredményeket szeretnél elérni!

1. Bűntudat

Furán hangzik, de az első közé tartozik a bűntudat, ami az egyik legerősebb érzelmet kiváltó ok. A nem kormányzati szervezetek például igen gyakran próbálnak hasonlóan hatni az olvasóik érzelmeire.

Nagyon hatékony üzeneteket hoznak létre, amelyek felkeltik az emberek bűntudatát, ellentmondásokkal alátámasztva.

Az érzelmeket kiváltó szavak közé tartozik: emberiség, jótékonyság, adomány, szánalom, kedvesség, együttérzés stb.

2. Bizalom

A fogyasztók szkeptikusak. Nincs ebben semmi újdonság, de hasznos lehet, ha minden értékesítési folyamatot ezzel a gondolattal kezdesz. Az ügyfelek bizalmát különösen nehéz kiérdemelni, különösen, ha egy új termékről vagy márkáról van szó.

Bizalmat kiváltó szavak közé tartozik: nincsenek rejtett díjak, ha nem vagy 100%-ig elégedett, visszatérítjük a pénzed stb.

3. Tartózni valahová

Az összetartozás érzése egy másik erős ok, amelyet a társadalmi szükséglet miatt gyakran használnak. Az emberek gyakran azért vásárolnak, hogy egy bizonyos csoporthoz tartozónak érezzék magukat. Miért gondolsz miért van az, hogy egyesek csak Nike-t vagy Adidast vásárolnak?

Kevés ember akar igazán egyedül lenni, ezért a vásárlók gyakran vásárolnak termékeket, hogy egy ilyen csoport részének érezzék magukat.

Az érzelmeket kiváltó szavak közé tartoznak: mi, együtt, társadalom, légy tagja stb.

4. Kizárólagosság

Igen, az emberek szeretnének egy csoporthoz tartozni, de még fontosabb számukra, hogy egy exkluzív, egyedi csoporthoz tartozzanak, egy elit közösséghez. Ha ezt az érzelmet szeretnéd felidézni a szövegben, korlátozd a termékek számát, vagy kínálj exkluzív előnyöket.

Az érzelmeket kiváltó szavak közé tartoznak: csak tagoknak, csak meghívásos alapon, kizárólag, kevés, exkluzív, egyedi stb.

5. Félelem

Az érzelmi marketingstratégiát meghatározó másik erőteljes érzelmi kiváltó ok a félelem. A félelem arra késztet minket, hogy anélkül cselekedjünk, hogy előtte sokat gondolkodnánk. A félelem ellentmondásos érzelmi kiváltó ok lehet, de ha etikusan használod a szövegedben, akkor valóban kincset ér.

Az érzelmeket kiváltó szavak közé tartoznak: hiba, ne hagyd ki, korlátozott ideig, aggódni, szorongás, veszély stb.

6. Harag

A düh sikeres kiváltása szintén nagyszerű motiváló tényező. Egy olyan érzelmi kiváltó ok, amelyet a politikai reklámokban gyakran használnak, mivel hatékonyan képes az embereket egy eszme köré gyűjteni.

Az emberek sokat beszélnek, ha a dolgok nem igazságosak. Az ügyes szövegírók a dühöt arra használják, hogy a potenciális vásárlók úgy érezzék, hogy termékeik jelenthetik a megtakarítást.

Az érzelmeket kiváltó szavak közé tartoznak: visszataszító, sokkoló, támadó, indokolatlan, áldozat stb.

Lehet, hogy a fenti szavak közül sok részese a mindennapi írói rutinodnak, elvégre gyakori szavak, de hajlamosak automatizmussá válni. Ha a választott szó tökéletes arra, hogy felkeltse az érzelmeket, amire vágysz, az tökéletes, hajrá!

Ha azonban úgy érzed, hogy egy szinonima vagy egy másik szó jobban megfelelne, válaszd az alternatívát.

 

Ha pedig úgy érzed, hogy szeretnéd az online marketingedet tökéletesebbé tenni és segítségre van szükséged, bátran keress meg minket!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Ajánlott bejegyzések

2022. június 15.

Az NFT-k, azaz non-fungible tokenek napjainkban már nem csak az unatkozó szupergazdagok és pénzmosók kedvenc játékszerei. Műalkotások, megismételhetetlen pillanatok, egyedi értéket képviselő digitális termékek létrehozásába bárki belevághat. De nem mindegy, hogyan!

2022. november 20.

A TikTok újraírta a játékszabályokat, hogy hogyan viszonyulunk a közösségi médiához. Népszerűsége egyre inkább befolyásolja a többi közösségi hálózat fejlődését. A több mint 1 milliárd aktív felhasználóval rendelkező platform havonta egyre több aktív felhasználót vonz. Ebben a cikkben megtudhatod, hogyan érdemes vélekedned a TikTok stratégiáiról és néhány olyan kampányról, amelyek vírusszerűen terjedtek ezen a platformon.

Népszerű bejegyzések