Utolsó frissítés: Szerző: Heveli Edwin
Minden cég szeretne kitűnni a versenytársai közül, emellett pedig pozitív benyomást tenni vásárlóira, illetve megrendelőire, ezt pedig egyedi sajátosságokkal érheti el. Ezt az egyediséget többek között a vállalati arculat elemei hordozzák, emiatt különös hangsúlyt kell fektetni rájuk. Mind a belső, mind a külső kommunikációban.
Hogy jobban megértsd, miről is van szó, bemutatjuk, milyen elemei vannak a vállalati arculatnak és elmondjuk azt is, hogy a honlapodon ezt hogyan lehet megjeleníteni.
Az emberekben kialakult belső kép egy adott vállalatról a cégimázs. Ez egy szubjektív, önállóan létrejött kép, amely befolyásolható. Hogy jó legyen a cég megítélésé, fontos, hogy minőségi legyen a termék vagy szolgáltatás, amit kínálunk, megfelelő legyen az ügyfél-kommunikáció.
Ugyanakkor a cég épületének és környezetének állapota, az iroda vagy eladótér rendezettsége és megjelenése is többletüzenetet hordoz. Az internet és a digitalizáció világában pedig az informatív, dizájnos, jól felépített és átlátható honlap lesz az, ami alapján azonnal eldöntheti a látogató, akar-e velünk együttműködni.
A cégimázs kialakulását azonban a vállalati arculat elemei is meghatározzák. A vállalati arculat, idegen nevén Corporate Identity fontos információt közvetít, de elsődleges feladata, nem a jó hírnév megteremtése, hanem a másoktól való megkülönböztethetőség elérése. Ahhoz, hogy ez sikeres legyen, mindenben egyedi, ugyanakkor egységes elemeket kell létrehozni. Ide tartozik a logózott céges papíroktól kezdve a munkatársak egyenruháin át a honlap betűtípusáig minden. Nézzük ezt kicsit részletesebben is!
A vállalati arculatot régebben csak a vizuális elemekkel azonosították, azonban jóval több dolog tartozik ide. A jól látható összetevőkön kívül – mint amilyen a logó vagy a színvilág – a Corporate Identity része még a kommunikáció és a magatartás is.
Hiába kértük fel a legnevesebb grafikust a tökéletes céglogó elkészítésére, a legjobb szövegírót a keresőoptimalizált blogbejegyzések megszövegezésére, ha a munkatársak viselkedése nincs összhangban a cég által közvetített értékekkel. Ilyen lehet például, hogy a honlapon írt szövegekben magázódunk, de egy telefonos ügyintézés során a tegezést használjuk.
Az egységes vállalati arculat kialakítása csak úgy lehetséges, ha arról a dolgozókat is tájékoztatják, megismertetik velük a cég filozófiáját és küldetését. Ezzel nemcsak a lojalitást érhetjük el, de jó hírünket is kelthetjük.
A vállalati arculat legfőbb összetevői a vizuális elemek – angolul Corporate Design –, amelyek segítségével jól beazonosíthatóvá tesszük a céget. Ide tartoznak a következők:
Egy sikeres vállalkozás tehát nem engedheti meg magának, hogy a fentebb felsorolt összetevők tekintetében hiányosságai legyenek. Amikor közzéteszünk egy képet valamely közösségi oldalon, annak egyrészt igazodnia kell a cég filozófiájához, másrészt fontos, hogy a logónk is szerepeljen rajta, harmadrészt pedig a tartalma legyen informatív, értéket adó.
Az egységes vállalati arculat elsődleges hordozója napjainkban az online térben a cég honlapja. Ezért már a honlapkészítés során is oda kell figyelni arra, hogy minden elem összhangban legyen egymással. Például a logóban használt színek jelenjenek meg a weboldal színhasználatában is, a betűtípusok legyenek egységesek, a szlogen szerepeljen minden oldalon.
Az olyan vállalkozás, amely évente cseréli a logóját, változtatja a kommunikáció stílusát, nem tud hiteles lenni, ez a cég imázsának is árt. Mindig a tartalom és forma összhangjára kell törekednünk.
Egy fiatalokat megszólító cégnek érdemesebb élénk színeket használnia a honlapon is a fekete vagy szürke helyett, egy wellness-szolgáltatásokat nyújtó vállalat oldala legyen szellősebb, a szövegeikben a betűk közötti távolság nagyobb, hogy mindez a felszabadultság érzetét keltse. Sokszor ilyen apróságokon múlik, hogy elérjük-e célunkat.
Ha segítségre van szükséged a vállalati arculat kialakításához a honlapkészítés során, keresd munkatársainkat bizalommal!
Címkék
2023. március 29.
Amikor digitális marketingről beszélünk, elmondható, hogy egy olyan módszer, amely a siker magaslataira emelheti vállalkozásodat. De mindez csak egy jól kidolgozott, a márkának megfelelő, és az iparág új trendjeihez igazodó stratégiával lehetséges. Folyamatosan változó iparágként minden évben látjuk a várt és kevésbé várt trendek megjelenését, amelyek segítenek a jövő szélesebb perspektívájának fejlesztésében.
2024. július 01.
Volt idő, amikor nem a minőségi tartalom biztosítása, hanem a kulcsszóhalmozás volt a keresőoptimalizálók legnagyobb prioritása. A 2000-es évek elején a SEO leginkább abból állt, hogy a tartalmak lehetetlen mennyiségű kulcsszavakkal tömték meg. Igaz, akkor még ennyi is elég volt ahhoz, hogy a keresőmotorok algoritmusai felfedezzék a tartalmakat és az eredményoldalakon a legjobb helyezéseket érjék el. Ma már kicsit más a helyzet. Ebben a cikkben bemutatjuk, milyen tartalomtípusok játszanak alá a Google-nek és a keresőoptimalizálásnak.