Utolsó frissítés: Szerző:

Hogyan befolyásolja a vállalati arculat a weboldalad kinézetét?

Minden cég szeretne kitűnni a versenytársai közül, emellett pedig pozitív benyomást tenni vásárlóira, illetve megrendelőire, ezt pedig egyedi sajátosságokkal érheti el. Ezt az egyediséget többek között a vállalati arculat elemei hordozzák, emiatt különös hangsúlyt kell fektetni rájuk. Mind a belső, mind a külső kommunikációban.

Hogy jobban megértsd, miről is van szó, bemutatjuk, milyen elemei vannak a vállalati arculatnak és elmondjuk azt is, hogy a honlapodon ezt hogyan lehet megjeleníteni.

A cégimázs és a vállalati arculat közötti különbség

Az emberekben kialakult belső kép egy adott vállalatról a cégimázs. Ez egy szubjektív, önállóan létrejött kép, amely befolyásolható. Hogy jó legyen a cég megítélésé, fontos, hogy minőségi legyen a termék vagy szolgáltatás, amit kínálunk, megfelelő legyen az ügyfél-kommunikáció.

Ugyanakkor a cég épületének és környezetének állapota, az iroda vagy eladótér rendezettsége és megjelenése is többletüzenetet hordoz. Az internet és a digitalizáció világában pedig az informatív, dizájnos, jól felépített és átlátható honlap lesz az, ami alapján azonnal eldöntheti a látogató, akar-e velünk együttműködni.

A cégimázs kialakulását azonban a vállalati arculat elemei is meghatározzák. A vállalati arculat, idegen nevén Corporate Identity fontos információt közvetít, de elsődleges feladata, nem a jó hírnév megteremtése, hanem a másoktól való megkülönböztethetőség elérése. Ahhoz, hogy ez sikeres legyen, mindenben egyedi, ugyanakkor egységes elemeket kell létrehozni. Ide tartozik a logózott céges papíroktól kezdve a munkatársak egyenruháin át a honlap betűtípusáig minden. Nézzük ezt kicsit részletesebben is!

A vállalati arculat összetevői

A vállalati arculatot régebben csak a vizuális elemekkel azonosították, azonban jóval több dolog tartozik ide. A jól látható összetevőkön kívül – mint amilyen a logó vagy a színvilág – a Corporate Identity része még a kommunikáció és a magatartás is.

Hiába kértük fel a legnevesebb grafikust a tökéletes céglogó elkészítésére, a legjobb szövegírót a keresőoptimalizált blogbejegyzések megszövegezésére, ha a munkatársak viselkedése nincs összhangban a cég által közvetített értékekkel. Ilyen lehet például, hogy a honlapon írt szövegekben magázódunk, de egy telefonos ügyintézés során a tegezést használjuk.

Az egységes vállalati arculat kialakítása csak úgy lehetséges, ha arról a dolgozókat is tájékoztatják, megismertetik velük a cég filozófiáját és küldetését. Ezzel nemcsak a lojalitást érhetjük el, de jó hírünket is kelthetjük.

A vizuális elemek szerepe a vállalati arculat kialakításában

A vállalati arculat legfőbb összetevői a vizuális elemekangolul Corporate Design –, amelyek segítségével jól beazonosíthatóvá tesszük a céget. Ide tartoznak a következők:

  • a cég emblémája, logója
  • a szlogen és annak formája
  • a színvilág
  • a cég által használt dokumentumok formai jegyei (pl.: fejléc kialakítása, záróformulák a levelekben stb.)
  • a honlapon és az iratokban használt betűtípus
  • a tipográfia
  • a dolgozók munkaruhája
  • a cégépület kinézete
  • a honlap kinézete
  • a közösségi médiában megjelenő tartalmak formája, egységessége

Egy sikeres vállalkozás tehát nem engedheti meg magának, hogy a fentebb felsorolt összetevők tekintetében hiányosságai legyenek. Amikor közzéteszünk egy képet valamely közösségi oldalon, annak egyrészt igazodnia kell a cég filozófiájához, másrészt fontos, hogy a logónk is szerepeljen rajta, harmadrészt pedig a tartalma legyen informatív, értéket adó.

A vállalati arculat hogyan befolyásolja a honlap kinézetét?

Az egységes vállalati arculat elsődleges hordozója napjainkban az online térben a cég honlapja. Ezért már a honlapkészítés során is oda kell figyelni arra, hogy minden elem összhangban legyen egymással. Például a logóban használt színek jelenjenek meg a weboldal színhasználatában is, a betűtípusok legyenek egységesek, a szlogen szerepeljen minden oldalon.

Az olyan vállalkozás, amely évente cseréli a logóját, változtatja a kommunikáció stílusát, nem tud hiteles lenni, ez a cég imázsának is árt. Mindig a tartalom és forma összhangjára kell törekednünk.

Egy fiatalokat megszólító cégnek érdemesebb élénk színeket használnia a honlapon is a fekete vagy szürke helyett, egy wellness-szolgáltatásokat nyújtó vállalat oldala legyen szellősebb, a szövegeikben a betűk közötti távolság nagyobb, hogy mindez a felszabadultság érzetét keltse. Sokszor ilyen apróságokon múlik, hogy elérjük-e célunkat.

Ha segítségre van szükséged a vállalati arculat kialakításához a honlapkészítés során, keresd munkatársainkat bizalommal!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Ajánlott bejegyzések

2020. január 29.

Ebben a bejegyzésben összegyűjtöttük a négy legfontosabb dolgot, melyet mindenképp érdemes ellenőrizned azelőtt, hogy honlapod elérhetővé tennéd a nyilvánosság számára.

2024. január 15.

A SWOT-elemzés egy nagyon hatékony technika arra, hogy felmérjük erősségeinket és gyengeségeinket, ezért a projektmenedzsment több területén is alkalmazzák. Nem szabad kihagyni a SWOT-analízis készítését akkor sem, amikor új vállalkozást indítunk. Lássuk a részleteket!

Népszerű bejegyzések