Utolsó frissítés: Szerző: Heveli Edwin
Sokan gondolják úgy, hogy a sikerhez vezető út a már működő formulák másolása. Ez azonban ilyen formában téves elképzelés. Ha két konkurens honlap bizonyos határokon belül hasonlít egymásra, az nem feltétlenül jelent problémát. Azonos célközönség számára kínál termékeket és szolgáltatásokat, így érthető, hogy némileg a „csomagolás” is egyforma kell, hogy legyen.
Az azonban, ha két honlap közt már túlzottan nagy a hasonlóság, már gondot jelenthet. Elveszik az egyediség, meginog a profizmus látszata, és akár komoly, jogi problémákba is ütközhetünk.
Ugye te sem szeretnél beolvadni a tömegbe? Te sem szeretnél plágium vétsége miatt a bíróságra járni? Akkor itt az ideje, hogy lemondj a szolgai másolásról!
Most megmutatjuk, saját weboldal tervezése során miért nem szabad száz százalékosan lemásolnod azt, amit a konkurencia csinál!
Egy brand akkor igazán emlékezetes, ha valami olyat kínál fogyasztóinak, amit rajta kívül senki más nem tud, csak ő. Lehet egy termék kiemelkedő minősége vagy egy szolgáltatás gyorsasága is, ami kiemel minket a versenytársak közül. Abban az esetben azonban, ha ezt az ügyfelek nem tudják egy jellegzetes arculattal társítani, kicsi az esélye annak, hogy emlékezni fognak egy márkára.
Abban az esetben, ha weboldalunk felépítése során túlságosan is a konkurencia megjelenését szeretnénk másolni, elveszik a márkánkban rejlő egyediség. Kínáljunk bármilyen tökéletes terméket vagy hibátlan szolgáltatást, nem fogunk elég professzionálisnak tűnni. Mi leszünk a gyenge másolat, az olcsó kópia.
Egy külsőre emlékezetes és funkcionalitását tekintve jól működő honlap azonban segít abban, hogy megmutassuk a látogatóknak: igenis versenyképesek vagyunk a piacon, és van miét emlékezni ránk!
Lehetséges, hogy megtetszett egy weboldal megjelenése. Sőt, annyira beleszerettél, hogy másképp el sem tudnád képzelni saját vállalkozásod honlapját. Úgy érzed, pontosan ilyen megjelenésre és felépítésre van szükséged. Aztán elkészül az oldal, de a látogatók csak nem jönnek. Nem érted mi lehet a baj, hiszen mindent úgy csináltál, mint a nagyok.
Nos, az igazság az, hogy talán épp ez a probléma. Egy üzleti weboldal esetén ugyanis nem az a lényeg, hogy a megjelenés számodra imponáló legyen. A legfontosabb az, hogy megfogja az általad választott célközönséget!
Természetesen, ha másolásra adod a fejed, számolni kell bizonyos nem feltétlenül várt következményekkel is. Lehetséges, hogy egy adott formaterv, vagy épp egy bizonyos színkombináció használata egy adott brand sajátossága, így használata jogi problémákat vonhat maga után.
Ha másért nem, már csak ezért sem érdemes a nagy cégek és a konkurens vállalkozások megjelenését másolni. Az egyediség elvesztése mellett felesleges idő, pénz, és energiaveszteséggel is jár, arról már nem is beszélve, hogy általában épp a várt hatás ellenkezőjét fogod elérni.
Ahelyett, hogy özönlenének az ügyfelek, senki sem fog bízni benned, hiszen nem vagy több, mint egy, már jól működő brand olcsó másolata!
Sokakban merülhet fel most a kérdés: ha szeretnénk tehát sikeresek lenni, nem szabad egy adott iparágon belül szemmel láthatóan működő trendekhez alkalmazkodni? Nos, ez ilyen formában természetesen nem igaz.
Figyelnünk kell a célközönségünk igényeire, és arra, mik azok a megoldások, melyek a konkurencia esetében jól működnek. Azonban szinte teljes mértékben klónozni egy oldalt a legminimálisabb egyedi elképzelésekre szorítkozva szinte sosem működik.
Az emberek szeretik az egyediséget, a meglepő és emlékezetes megoldásokat. Mindezeket persze olyan keretek közé szorítva, melyek lehetővé teszik számukra, hogy ne kelljen túlzottan nagyot lépniük a komfortzónájukból.
Címkék
2019. június 20.
A vevőnek mindig igaza van! –tartja a régi mondás, azonban a legjobb szakemberek esetében is akadnak olyan kérések, melyektől pillanatok alatt kitörheti őket a frász. Nincs ez másképp természetesen a weboldalfejlesztők és designerek körében sem. Most mutatunk nektek négy olyan, visszatérő kérést, melyeket érdemes nagyívben elkerülni, hiszen még a sokat látott, tapasztalt tervezőknek is azonnal égnek áll tőlük a haja!
2024. április 22.
A webszöveg megírásakor az egyik legfontosabb kérdés, hogy tegező vagy magázó formulát használjunk-e a brandünkről való kommunikáció során. A magyar nyelvben igen éles eltérés van a két lehetőség között és valóban nem mindig egyértelmű, melyikkel leszünk sikeresebbek. Összeszedtünk néhány szempontot, ami segíthet a döntés meghozatalában.