Utolsó frissítés: Szerző: Heveli Edwin
Mióta a közösségi média könnyű, és ráadásul ingyenes megjelenési felületként berobbant a köztudatba, egyre több kisvállalkozás dönt úgy, hogy nem készíttet saját, üzleti weboldalt. Helyette megelégszenek a népszerű platformok által kínált lehetőségekkel.
Ez azonban több szempontból sem jó döntés. A két platformot érdemes külön kezelnünk, hiszen ha egyiket kizárjuk a másik miatt, rengeteg lehetőségtől fosztjuk meg magunkat, ami ügyfélkörünk növekedésének lényeges lassulásához vezethet.
Az alábbiakban bemutatjuk azt, miért nem képes 2020-ban sem a közösségi média arra, hogy pótolni tudjon egy jól megtervezett, profi weboldalt!
A közösségi oldalak egyik legnagyobb hátránya, hogy megjelenés szempontjából szinte teljes mértékben megkötik a felhasználók kezét. Egy közösségi profilon nem feltétlenül hozhatunk létre olyan menüpontokat, melyek vállalkozásunk szempontjából létfontosságúak lehetnek, és azt sem tudjuk meghatározni, a látogatók hogyan navigálhatnak oldalunkon.
A saját profil- és borítókép beállítása mellett rendkívül kevés opciót kapunk arra, hogy kiélhessük fantáziánkat, ami egy saját, egyedi tervezésű weboldal esetében azonban egyáltalán nem jelent problémát.
Sokszor ejtettünk már szót arról, online marketing szempontjából mekkora jelentőséggel bír a keresőoptimalizálás. Különösen jó fegyver lehet ez olyan kisvállalkozások kezében, akik annak ellenére, hogy minőségi munkát végeznek, még kevésbé ismertek a piacon.
Ha úgy döntesz, hogy megspórolnád egy profi üzleti weboldal árát, és kizárólag a közösségi média erejére hagyatkoznál, azzal az olyan SEO taktikáktól is megfosztanád magad, melyek abban segítenek, hogy leelőzd versenytársaidat a Google találati listáján.
A nagy keresőmotoroknak pedig manapság hatalma van, hiszen valljuk be: valószínűleg te is a neten kezdesz először keresésbe, ha egy új termékre vagy szolgáltatásra vadászol.
Saját weboldalad a te királyságod. A törvény által jóváhagyott keretek közt azt osztasz meg rajta, amit csak szeretnél, és olyan módon tálalhatod tartalmadat látogatóid számára, ahogyan azt épp kedved tartja.
Nem kell félned a tartalomvesztéstől, és ügyfeleiddel őszintén, a hozzád illő hangnemben tudsz kommunikálni. A közösségi oldalakon ezzel szemben rendkívül sok irányelvnek kell megfelelned, és sokkal jobban oda kell figyelned az általad megosztott kontentre.
Ha egy vállalkozás nem rendelkezik saját weboldallal, keveset tudhatunk meg róla, ezáltal felmerülhet bennünk a gyanú: mégis mit próbálnak elrejteni leendő ügyfeleik elől?
Egy jól felépített, igényes weboldal azonban képes szinte azonnal szertefoszlatni a kételyeket. Egy jó bemutatkozó szekció, valamint néhány hiteles testimonial elhelyezése az elsőre szkeptikus látogatókat is képes meggyőzni arról, hogy valóban profi vagy abban, amit csinálsz, és aggodalom nélkül bízhatják rád problémáik megoldását.
Ha szeretnénk, hogy vállalkozásunk online marketing szempontjából sikeres legyen, érdemes a közösségi médiára úgy tekinteni, mint egy weboldalunktól független megjelenési felületre. Ezen keresztül cégünk üzenetét több emberhez juttathatjuk el, azonban egy közösségi oldal nem feltétlenül alkalmas olyan mennyiségű és minőségű információ megjelenítésére, mint egy weboldal.
Egy honlap képes vállalkozásunk reprezentálására, míg egy oldal a közösségi hálókon sokkal inkább csak egyszerű reklámfelület, melynek kreatív használata segít az üzlet fellendítésében, de nem képes pótolni az igazán profi, üzleti weboldal által kínált lehetőségeket.
Címkék
2019. október 11.
Korábban is sokat foglalkoztunk már azzal, mi lehet az oka annak, ha egy weboldal nem vonzza a látogatókat. Most összegyűjtöttük öt újabb hibát, mely a honlapod tervezése és a tartalomgyártás során előfordulhat, és bemutatjuk azt is, hogyan kerüld el őket hatékonyan!
2023. április 19.
Bizonyára te is sokszor találkozott már azzal a helyzettel, hogy egy weboldalra belépve először fel kellett ismerned néhány számot, betűt vagy képet. Ez egy CAPTCHA, egy védelmi program, amely meglehetősen bosszantó tud lenni, különösen akkor, ha megakadályozza vagy lassítja a keresett oldal elérését. A CAPTCHA elnevezés a „Completely Automated Public Turing test to tell Computers and Humans Apart ” rövidítése. Magyarul ez kb annyit tesz, hogy: „teljesen automatizált Turing-teszt az emberek és a számítógépek megkülönböztetésére.”