Utolsó frissítés: Szerző: Szabó Zsolt
Rengeteg weboldal akad, melynek célja nem több egy adott vállalkozás bemutatásánál, szolgáltatásainak és termékeinek ismertetésénél. Olyanok ezek, mint egy egyszerű katalógus vagy prospektus virtuális verziói. Ha Te azonban többre vágysz, és szeretnéd online felületed lehetőségeit a lehető leginkább kihasználni érdemes látogatóidat aktivitásra ösztönöznöd!
Legyen szó akár hírlevélre történő feliratkoztatásról, akár vásárlásra való motivációról, az átkattintási ráta növelésében rendkívül nagy szerepet játszik a megfelelő vizuális elemek használata. Az alábbi bejegyzésből megtudhatod, hogyan tűnhetsz ki a konkurencia tengeréből, és milyen módon késztetheted látogatóid cselekvésre néhány egyszerű eszköz segítségével.
A megfelelő képek kiválasztása egy jól működő weboldal esetén kulcsfontosságú feladatot jelent. Minden esetben érdemes tökéletes minőségű, saját fotókkal dolgoznunk, ha pedig ezt mégsem tudjuk megoldani, törekedjünk a kevésbé populáris, profi stock fotók használatára.
A lényeg, hogy mindig vállalkozásunknak profiljába illeszkedő, esztétikailag és minőségbeli szempontok alapján is hibátlan alapanyagot használjunk oldalaink, tartalmaink illusztrálására.
Konverziógenerálás szempontjából az sem mindegy, milyen témájú fényképeket választunk. Érdemes például olyan fotókat alkalmaznunk, melyeken a látogató elégedett, vidám emberi arcokkal találkozhat.
Ennek legfőbb oka, hogy az embereket ábrázoló fotók segítik a márkánkkal történő azonosulást, és az érzelmek formálásában, kialakításában is nagy szerepet játszanak. Egy bizalomgerjesztő mosoly és néhány elégedett pillantás segít abban, hogy felkeltsük a felhasználók érdeklődését termékeink vagy szolgáltatásaink iránt, és nagyobb bizalommal kattintanak majd a feliratkozást vagy a rendelést ösztönző call-to-action gombokra.
Sok esetben nem csak a fotók és az illusztrációk, de szöveges tartalmaink megjelenítése is képes pozitív, rosszabb esetben negatív érzelmeket ébreszteni látogatóinkban.
Érdemes mindig odafigyelnünk a bekezdések hosszára, megfelelő elrendezésükre, és a megfelelő betűtípus használata is rengeteget lendíthet oldalunk megítélésén. Nem mindegy ugyanis az sem, üzenetünk kommunikálására milyen betűtípust használunk.
A komoly mondanivaló általában elegáns megjelenést kíván, míg egy fiatalos, lendületes design esetén már energikusabb, extrémebb fontokat és tördelési megoldásokat is alkalmazhatunk.
A konverzió szempontjából egyik legfontosabb vizuális elem nem más, mint a jól látható, figyelemfelkeltő, oldalunk megjelenéséhez mégis illeszkedő Call-To-Action gomb. Ahhoz, hogy látogatóidat rá tudd venni arra, hogy interakcióba lépjenek oldaladdal és rákattintsanak egy vásárlást vagy feliratkozást ösztönző gombra, nem szabad túlzottan erőszakosnak lenned. Hagyd, hogy a szavak helyett a szembetűnő vizuális megjelenés beszéljen helyetted!
Az igazán jó call-to-action gomb képes úgy felkelteni a felhasználók figyelmét, hogy nem próbál meg túlságosan kitűnni a sorok közül. Épp csak annyira, amennyire szükséges. Méretében, színeiben, és megjelenésében is illeszkedik az oldal dizájnjához, és úgy csábít kattintásra, hogy épp csak egy kicsit töri meg a vizuális egységet.
Jó CTA tervezése során érdemes kerülni a túlságosan hivalkodó, harsány színek és extrém betűtípusok használatát. Ehelyett érdemes az elegánsan kontrasztos megjelenésre koncentrálnunk. Minél erősebb a kontraszt a gomb és a környezete között, annál nagyobb az esélye annak, hogy a felhasználók ráklikkelnek majd az általunk elhelyezett CTA-ra.
A fentebb említett vizuális elemek használata oldalunk céljától függően tetszés szerint összevonhatóak, kombinálhatók egymással. Leginkább vállalkozásunk arculatától függ az, hogy milyen módon vonzzuk be látogatóinkat és ösztönözzük kattintásra, és az sem utolsó szempont, hogy online megjelenésünkkel és kampányainkkal egészen pontosan milyen célcsoportot szeretnénk megszólítani.
2019. szeptember 08.
Bárhonnan is érkeznek a látogatók weboldaladra, egy dologban egészen biztos lehetsz: ha nem ismerik a vállalkozásodat, elsőként szeretnének rólad többet megtudni. A tájékozódást pedig kilencven százalékban a honlapod főoldalán fogják kezdeni. A tökéletes kezdőlap tehát elengedhetetlen alappillére egy sikeres vállalkozás jól működő weboldalának, hiszen ez a közös bizalom kiépítésének egyik alapja.
2020. december 28.
Az online marketing berkein belül az egyik leggyakrabban használt fogalom a lead. Sokszor merül fel weboldaltervezés, és főként landing oldalak készítése során. Utóbbiaknak ugyanis szerves része a leadek generálása. De mit is jelent pontosan a lead, mi az a lead generálás, és milyen eszközökkel szerezhetjük meg a számunkra hasznos lead-eket?