CoderWeb honlapkészítés, weboldal és webshop készítés

Utolsó frissítés: Szerző:

3 vizuális eszköz, amikkel hatékonyan növelheted weboldalad konverzióját

Rengeteg weboldal akad, melynek célja nem több egy adott vállalkozás bemutatásánál, szolgáltatásainak és termékeinek ismertetésénél. Olyanok ezek, mint egy egyszerű katalógus vagy prospektus virtuális verziói. Ha Te azonban többre vágysz, és szeretnéd online felületed lehetőségeit a lehető leginkább kihasználni érdemes látogatóidat aktivitásra ösztönöznöd!

Legyen szó akár hírlevélre történő feliratkoztatásról, akár vásárlásra való motivációról, az átkattintási ráta növelésében rendkívül nagy szerepet játszik a megfelelő vizuális elemek használata. Az alábbi bejegyzésből megtudhatod, hogyan tűnhetsz ki a konkurencia tengeréből, és milyen módon késztetheted látogatóid cselekvésre néhány egyszerű eszköz segítségével.

Az emberi arc hatalma

A megfelelő képek kiválasztása egy jól működő weboldal esetén kulcsfontosságú feladatot jelent. Minden esetben érdemes tökéletes minőségű, saját fotókkal dolgoznunk, ha pedig ezt mégsem tudjuk megoldani, törekedjünk a kevésbé populáris, profi stock fotók használatára.

A lényeg, hogy mindig vállalkozásunknak profiljába illeszkedő, esztétikailag és minőségbeli szempontok alapján is hibátlan alapanyagot használjunk oldalaink, tartalmaink illusztrálására.

Konverziógenerálás szempontjából az sem mindegy, milyen témájú fényképeket választunk. Érdemes például olyan fotókat alkalmaznunk, melyeken a látogató elégedett, vidám emberi arcokkal találkozhat.

Ennek legfőbb oka, hogy az embereket ábrázoló fotók segítik a márkánkkal történő azonosulást, és az érzelmek formálásában, kialakításában is nagy szerepet játszanak. Egy bizalomgerjesztő mosoly és néhány elégedett pillantás segít abban, hogy felkeltsük a felhasználók érdeklődését termékeink vagy szolgáltatásaink iránt, és nagyobb bizalommal kattintanak majd a feliratkozást vagy a rendelést ösztönző call-to-action gombokra.

Tökéletes tipográfia

Sok esetben nem csak a fotók és az illusztrációk, de szöveges tartalmaink megjelenítése is képes pozitív, rosszabb esetben negatív érzelmeket ébreszteni látogatóinkban.

Érdemes mindig odafigyelnünk a bekezdések hosszára, megfelelő elrendezésükre, és a megfelelő betűtípus használata is rengeteget lendíthet oldalunk megítélésén. Nem mindegy ugyanis az sem, üzenetünk kommunikálására milyen betűtípust használunk.

A komoly mondanivaló általában elegáns megjelenést kíván, míg egy fiatalos, lendületes design esetén már energikusabb, extrémebb fontokat és tördelési megoldásokat is alkalmazhatunk.

Konkrét és elegáns call-to-action

A konverzió szempontjából egyik legfontosabb vizuális elem nem más, mint a jól látható, figyelemfelkeltő, oldalunk megjelenéséhez mégis illeszkedő Call-To-Action gomb. Ahhoz, hogy látogatóidat rá tudd venni arra, hogy interakcióba lépjenek oldaladdal és rákattintsanak egy vásárlást vagy feliratkozást ösztönző gombra, nem szabad túlzottan erőszakosnak lenned. Hagyd, hogy a szavak helyett a szembetűnő vizuális megjelenés beszéljen helyetted!

Az igazán jó call-to-action gomb képes úgy felkelteni a felhasználók figyelmét, hogy nem próbál meg túlságosan kitűnni a sorok közül. Épp csak annyira, amennyire szükséges. Méretében, színeiben, és megjelenésében is illeszkedik az oldal dizájnjához, és úgy csábít kattintásra, hogy épp csak egy kicsit töri meg a vizuális egységet.

Jó CTA tervezése során érdemes kerülni a túlságosan hivalkodó, harsány színek és extrém betűtípusok használatát. Ehelyett érdemes az elegánsan kontrasztos megjelenésre koncentrálnunk. Minél erősebb a kontraszt a gomb és a környezete között, annál nagyobb az esélye annak, hogy a felhasználók ráklikkelnek majd az általunk elhelyezett CTA-ra.

Mindenki másképp csinálja

A fentebb említett vizuális elemek használata oldalunk céljától függően tetszés szerint összevonhatóak, kombinálhatók egymással. Leginkább vállalkozásunk arculatától függ az, hogy milyen módon vonzzuk be látogatóinkat és ösztönözzük kattintásra, és az sem utolsó szempont, hogy online megjelenésünkkel és kampányainkkal egészen pontosan milyen célcsoportot szeretnénk megszólítani.

Ajánlott bejegyzések

2019. május 23.

Sok vállalkozás ott próbálja megfogni a pénzt, ahol csak lehet, és sajnos a legtöbb esetben a weboldaltervezés esik először áldozatul a spórolásnak. A honlapon megtakarított pénz azonban idővel több kárt okozhat, mint amennyi hasznot hajtott. Az ingyenesen használható honlapszerkesztő megoldások csábítóak lehetnek, azonban rengeteg hátulütőjük akad a saját fejlesztésű weboldalakkal szemben. Hogy mik ezek? Most megmutatjuk!

2019. április 17.

Az ingyenesen letölthető céges applikációknak napjainkban se szeri, se száma, mára szinte minden nagyvállalat jelen lehet valamilyen formában okostelefonunkon. De van-e értelme annak, hogy boldog boldogtalan alkalmazások fejlesztésébe fektesse pénzét, és nem praktikusabb-e egy sokoldalú, reszponzív weboldal készítése?