Utolsó frissítés: Szerző: Heveli Edwin
Aki üzleti célú weboldalt épít vagy üzemeltet, egészen biztosan találkozott már a landing page fogalmával. A landing page ugyanis mind a webfejlesztésben, mind a marketingben jól ismert koncepció.
Szakmán kívül azonban sokan továbbra sem tudják, mit is takar a megnevezés valójában, és miért lehet hasznos egy landing oldal egy olyan vállalkozás számára, melynek célja az online marketing fejlesztése, vagy a direkt online értékesítés.
Ebben a bejegyzésben tisztázzuk fogalmat, és megmutatjuk azt, mik azok az alapvető dolgok, melyek egy jól működő landing oldal létrehozásához szükségesek.
Ha szeretnénk magyarul megfogalmazni, mi az a landing page, talán egyszerűen céloldalnak nevezhetnénk. Ez a megnevezés egy olyan, marketingszempontból önálló weboldalt takar, melyre a látogatók egy adott linkre kattintva érkeznek, fő célja pedig, hogy bizonyos konverzió végrehajtását ösztönözzön. Ezen nem csak a vásárlás, hanem bármilyen, az oldalon végrehajtott cselekvés értendő.
A landing oldalak létrehozásának általában két fő oka az online rendelések ösztönzése, valamint az úgynevezett leadgenerálás. Előbbit valószínűleg nem kell túlmagyaráznunk, utóbbi alatt pedig azt a folyamatot értjük, amikor a látogatók személyes adataikat osztják meg velünk, melyeket később marketingcélokra használhatunk fel.
Természetesen ez csak a két alaptípus, melyen belül (és kívül is) többféle céloldallal találkozhatunk. Ami mindegyikben megegyezik, az természetesen nem más, mint a látogatók kattintásra, konverzióra történő ösztönzése.
Szerkezetileg egy landing page leginkább a görgethető weboldalakhoz hasonlóan épül fel. A vonzó cím alatt egy világos, jól összeszedett szöveges részt tartalmaz, melyből a látogató mindent megtudhat az általunk kínált ajánlatról, annak számára legfontosabb előnyeiről.
Az esetek többségében a szöveges blokkot néhány ízléses képpel, vagy akár videós kontenttel is illusztrálhatjuk. Ezt követi végül egy hatásos, kattintásra ösztönző mondat formájában a CTA (call to action), mely minél figyelemfelkeltőbb módon ösztönzi kattintásra a látogatót, annál jobb.
A szöveges tartalom alapvető célja, hogy lényegre törő, tömör, mégis beszédes módon, megfelelő mennyiségű és minőségű információt adjon át a látogatók számára, mely képes meggyőzni őket arról, hogy rákattintson a Call To Action gombunkra. Ezáltal jön létre a fentebb már említett konverzió, melynek célja általában a leadgenerálás vagy vásárlás.
Egy landing oldal akkor működik tökéletesen, ha az általa kommunikált üzenet könnyen és jól értelmezhető. Fontos, hogy egyetlen ajánlatot tartalmazzon, letisztult, és lényegre törő legyen, hogy amíg az olvasó eljut a CTA-ig, semmiképp se veszítse el az oldal által reprezentált termék vagy szolgáltatás iránti érdeklődését.
Ez pedig akkor tud csak megfelelően működni, ha jól megtanulunk a célközönségünk fejével gondolkodni.
A felépítés során fontos, hogy kerüljük a ködös megfogalmazást. A lényeg, hogy az üzenet minél hamarabb értelmezhető legyen, és ne csak a látogató racionalitására, de az érzelmeire is hasson. Lényeges tudni ugyanis, hogy egy átlagos internetező nagyjából 0-6 másodperc alatt dönt arról, hogy érdekli-e az, amit egy adott honlapon lát, így feleslegesen hosszú körmondatok az esetek többségében a konverziós arány visszaeséséhez vezetnek.
A tökéletes landing page megalkotása sorát tehát a legfontosabb feladat kampánycélunk megfelelően lényegre törő verbális és vizuális kommunikációja, és az, hogy a céloldalunk felépítése során az ideális látogató igényeire összpontosítsunk.
Címkék
2018. augusztus 07.
A közösségi médiában jelen lenni valóban fontos dolog, azonban a legtöbb lájkkal bíró Facebook oldal sem képes pótolni egy gondosan megtervezett, profi honlap hiányát. Ha vállalkozó vagy, de nem rendelkezel saját weboldallal, a mai világban szinte olyan, mintha nem is léteznél igazán! Hogy miért? Mondunk 3 olyan okot, amiért neked is szükséged van egy igényes, szakszerűen felépített, modern weboldalra!
2019. június 20.
A vevőnek mindig igaza van! –tartja a régi mondás, azonban a legjobb szakemberek esetében is akadnak olyan kérések, melyektől pillanatok alatt kitörheti őket a frász. Nincs ez másképp természetesen a weboldalfejlesztők és designerek körében sem. Most mutatunk nektek négy olyan, visszatérő kérést, melyeket érdemes nagyívben elkerülni, hiszen még a sokat látott, tapasztalt tervezőknek is azonnal égnek áll tőlük a haja!