Utolsó frissítés: Szerző:

Milyen árat kell fizetnünk egy igazán jó üzleti honlapért?

Gyakran szegezték már nekünk a kérdést, hogy pontosan mennyibe is kerül egy üzleti honlap elkészítése. Nos, az igazság az, hogy erre pontos választ adni lehetetlen. Egy weboldal felépítésének munkadíja ugyanis minden esetben a megrendelő igényeitől, az adott projekt tulajdonságaitól függ, és éppen ezért rendkívül széles skálán mozoghat.

Arra azonban, hogy egy jól működő oldal felépítéséhez milyen feladatok elvégzése szükséges, már sokkal egyszerűbb válaszolni.

Most megmutatjuk nektek, mire lehet szükség a profi webes megjelenés megtervezéséhez és kivitelezéséhez, és azt is, nagyságrendileg milyen árakkal számolhattok.

Amire feltétlenül szükséged lesz

Egy weboldal működéséhez technikai szempontból mindenképp szükséged lesz egy tárhelyre, egy egyéni domainre, valamint SSL tanúsítványra. Ezek alapvetően nem jelentenek nagy költséget, azonban attól függően, hogy milyen megoldást választasz, az árazás eltérő lehet.

Tárhelyet akár már évi 8-10 ezer forintért is találhatsz, azonban minél nagyobb helyre van szükséged és minél több, járulékos szolgáltatást szeretnél igénybe venni, annál többet kell erre a célra szentelned. Domain esetében is hasonló a helyzet, hiszen attól függ, milyen végződést, és mennyi időre szeretnél vásárolni.

Ezek a dolgok éves szinten szintén csak pár ezer forintos költséget jelent, azonban fontos, hogy a tervezés előtt ne felejtsd ki a költségvetésből!

Akikre feltétlenül szükség lesz

Sokszor foglalkoztunk már a dologgal, de nem tudjuk elégszer hangsúlyozni: egy igazán sikeres üzleti weboldal felépítéséhez általában egyetlen ember nem elég. Ahhoz, hogy projekted tökéletesen működőképes legyen és vonzza a látogatókat, legalább egy fejlesztőre és egy designerre szükséged lesz.

A webfejlesztő feladata, hogy munkájával lerakja webes projekted stabil alapköveit. Megírja a motorháztető alatt munkálkodó kódokat, melyek lehetővé teszik azt, hogy az oldal céljaidnak megfelelően működjön. A designer erre a vázra húzza fel a honlap kinézetét, mely alapjaiba véve határozza majd meg vállalkozásod virtuális megjelenését.

És akkor még nem beszéltünk azokról a szakemberekről, akiknek munkája nem létszükséglet, azonban rengeteget lendíthet egy jól felépített oldal látogatottságán. Ilyen például a SEO-s, aki azért felelős, hogy az adott honlap minél előkelőbb helyen végezzen a nagy keresőmotorok találati listáin, de ilyen lehet a szövegíró is, aki weboldaladhoz profi webszöveget és érdekes, informatív tartalmakat készít.

Ezeknek a szakembereknek mind megvan a maguk költsége, mellyel egy profi weboldal esetén számolnod kell. És nem szabad megfeledkezned arról sem, hogy az oldalt folyamatosan karbantartani, üzemeltetni kell.

Nem titok tehát, hogy az igényektől függően összességében százezres, vagy akár többszázezres nagyságrendről is beszélhetünk. Akad persze olyan megoldás is, amit 30-50 ezer forintból kihozhatsz, azonban erről biztosan elmondható, hogy nem lesz olyan hatékony és meggyőző, mint egy igazán profi, egyedi tervezésű weboldal.

Minden projekt egyedi

Összességében elmondható, hogy a weboldal készítéssel foglalkozó vállalkozások nagyon eltérő árak alapján dolgoznak. A munka során pedig egyik profi cégnél sincs konkrét árlista, hiszen minden projekt egyedi, és minden honlap különböző megoldásokat igényel.

Éppen ezért fontos, hogy tisztában legyünk azzal, milyen formában is szeretnénk cégünket viszont látni az interneten. A határozott elképzelések birtokában pedig nincs más dolgunk, mint személyre szabott árajánlatot kérni álmaink weblapjának megvalósítására!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Ajánlott bejegyzések

2020. január 21.

A sikeres weboldal kulcsa a minőségi webdesign és az érdekes tartalom összhangja. De hogyan igazodhat egymáshoz a kettő? Az alábbi bejegyzésben megmutatjuk, miért fontos a megjelenés és a tartalom közti egyensúly megteremtése, és azt is, hogyan segítheti az egyik a másik kialakítását.

2020. június 06.

A webáruházak célja mindig a forgalom generálás és az eladás, ehhez viszont látogatók kellenek. Hiába van egy nagyon szép webáruházad, ha nem képes eladni és csak pár ember látogatja havonta. Ahhoz, hogy rendszeresen érkeznek a weboldalra új egyedi látogatók, folyamatos munka és optimalizálás szükséges.

Népszerű bejegyzések