Utolsó frissítés: Szerző: Szabó Zsolt
Sokan gondolják úgy, hogy ha egy honlap elkészült és elérhetővé vált a böngészők számára, a munka befejeződött. Ha egyszer feltöltik tartalommal, onnantól kezdve magától működik, vonzza a látogatókat és termeli a profitot. Nincs más dolguk, mint hátradőlni a fotelben ülve várni az ölükbe hulló, csilingelő milliókat.
Ez az elképzelés azonban távolabb talán már nem is állhatna a valóságtól.
A tervezési stádium befejeződésével a munka nem áll meg, a tennivalók folytatódnak. Egy jól működő weboldal ugyanis rendszeres karbantartást igényel, és csak akkor lehet igazán sikeres, ha elegendő időt szánunk az üzemben tartására.
És hogy tulajdonképpen miért van erre szükségünk?
Most megmutatjuk a három fő okát annak, amiért egy jól működő honlap folyamatos karbantartást igényel!
A legtöbb ember úgy gondolja, az ő oldalát nem érheti hackertámadás. Nem dolgozik titkos adatokkal, nincs szüksége felesleges biztonsági intézkedésekre, hiszen azokkal csak idejét és pénzét fecsérelné. Sajnos azonban ez a legnagyobb hiba, amit egy honlap tulajdonosa valaha elkövethet.
A kiberbűnözők kifejezetten utaznak a kisebb forgalmat bonyolító, védelem nélküli oldalakra, hiszen az adathalász kísérletek mellett könnyedén megcsapolhatják azok sávszélességét, vagy illegális haszonszerzési célokra használhatják őket.
Annak érdekében, hogy a mi oldalunkkal ez ne történhessen meg, rendkívül fontos, hogy ne hanyagoljuk el azt, sem tartalom, sem pedig védelem szempontjából. A rendszeres karbantartás és frissítés már önmagában egy lépéssel távolabb tartja a hackereket, az pedig, ha az apróbb biztonsági rések betömésére is odafigyelünk, garantáltan elriasztja őket oldalunktól.
Annak érdekében, hogy oldalunkra minél többen kattintsanak rá, fontos, hogy megfelelő szintű felhasználói élményt biztosítson a látogatók számára. A megfelelő vizuális megjelenés és a gördülékeny navigáció azonban nem minden, sőt, azt is mondhatnánk, hogy csak egy vaskosabb szelet az egész tortából.
A karbantartás hiánya sok esetben tehet használhatatlanná oldalunkon bizonyos funkciókat, ami nem csak beárnyékolhatja, de akár teljesen negatív élménnyé is teheti felhasználóink és ügyfeleink számára honlapunk látogatását. Arról pedig nem is beszélve, hogy ha elhanyagoljuk a motorháztető alatti dolgokat, a honlap jelentősen lelassulhat, a túlzottan hosszú betöltési idővel pedig rengeteg értékes látogatót, ügyfelet veszíthetünk.
A siker szempontjából a rendszeres, minőségi tartalom legalább annyira fontos, mint hogy honlapunk esztétikus és működőképes legyen. Minél gyakrabban frissül egy weboldal, annál megbízhatóbb és érdekesebb a látogatók számára, és a keresőmotorok is előnyben részesítik majd a kevésbé aktív, hasonló témákkal működő honlapokkal szemben.
Fontos, hogy a weboldalt minél gyakrabban frissítsük, és a megfelelő elérés érdekében szöveges tartalmaink megírásakor használjunk vállalkozásunk szempontjából releváns, felkapott kulcsszavakat. Ilyen módon elérhetjük azt, hogy nagyobb figyelem irányuljon tartalmainkra, a látogatottság mellet pedig az eladásaink is hatékonyan növekedjenek.
Ez a három ok természetesen csak a jéghegy csúcsát jelenti, ha a karbantartás pozitív hatásairól beszélünk. (további hibákról már beszéltünk itt és itt)
Azonban, ha a biztonsági okok és látogatóink kényelme sem győztek meg minket arról, hogy weboldalunk rendszeres karbantartása igenis fontos feladat, gondoljunk mindig a legkézenfekvőbb dologra: arra, hogy egy elhanyagolt honlap tulajdonképpen nem más, mint egy ütős üzleti ziccer kihagyása.
Online felületünk nem más, mint vállalkozásunk egyik legerősebb és leghatékonyabb reklámeszköze, mely rengeteg új, potenciális ügyfélhez juttathatja el üzenetünket abban az esetben, ha elegendő energiát szentelünk megfelelő működésének.
2019. április 17.
Az ingyenesen letölthető céges applikációknak napjainkban se szeri, se száma, mára szinte minden nagyvállalat jelen lehet valamilyen formában okostelefonunkon. De van-e értelme annak, hogy boldog boldogtalan alkalmazások fejlesztésébe fektesse pénzét, és nem praktikusabb-e egy sokoldalú, reszponzív weboldal készítése?
2023. december 08.
Amikor egy új termék vagy szolgáltatás után kutatsz, ugye te is rögtön a korábbi ügyfél értékelésekre vagy vásárlói véleményekre ugrasz? De legkésőbb még azelőtt, hogy rányomnál a megrendelés gombra. Nos, a jó hírünk az, hogy nem vagy egyedül. A legtöbb ember ugyanis még a megrendelés előtt szeretné tudni, hogy a kinézett termék mennyire vált be másoknak, mennyire voltak elégedettek a szolgáltatással és a kiszolgálással. Bizonyítékokat keresnek arra vonatkozóan, hogy jó döntést hoznak a vásárlással. A szó, amit keresel erre a jelenségre, a social proof, azaz a társadalmi bizonyíték.