Utolsó frissítés: Szerző:

Minden, amit tudnod kell egy üzleti Facebook oldal létrehozásáról

Többször hallottuk már a kijelentést, hogy aki nincs fent a Facebook-on, az olyan, mintha nem is létezne. Ez hatványozottan igaz a vállalkozások esetében, hiszen a legnagyobb közösségi platform rengeteg olyan lehetőséget kínál, melyeket mind a KKV-k, mind a nagyobb cégek remekül integrálhatnak online marketingstratégiájuk során.

Ahhoz azonban, hogy hatékony Facebook hirdetéseket hozhassunk létre, először is szükségünk lesz egy saját üzleti oldalra. Ebben a cikkünkben éppen ezért bemutatjuk azt, hogyan is vágj bele ennek elindításába és mik azok a dolgok, amikre a létrehozás során feltétlenül oda kell figyelned!

Miért fontos az üzleti Facebook?

A Facebook-oldalak egy ingyenes eszköz, mely lehetőséget biztosít vállalkozásodnak arra, hogy hatékonyan jelen lehess a közösségi médiában, ezáltal pedig minél több potenciális ügyfélhez juttathasd el az üzenetedet.

Egy ingyenes oldal különféle előnyökkel képes segíteni online marketingstratégiádat. Többek közt segít az ügyfelekkel történő kommunikációban és kapcsolattartásban, másrészt kiváló csatornát kínál egyéb online felületeken megjelenő tartalmaid megosztására.

Sőt, egy jól menő Facebook oldal még a keresőoptimalizálást is elősegíti. Éppen ezért minden vállalkozásnak érdemes időt szánnia arra, hogy saját profilt kreáljon, főként azért, mert a folyamat alig vesz igénybe néhány percet.

Szóval, vágjunk is bele!

A létrehozás első lépései

Üzleti Facebook oldal létrehozásához nincs más dolgod, mint meglátogatni a facebook.com/pages/creation oldalt, ahol gyorsan és egyszerűen hozhatsz létre vállalkozásodnak saját közösségi felületet. Nincs más dolgod, mint a bal oldalt megjelenő sávban megadni az oldalad nevét, kiválasztanod azt a kategóriát, melybe vállalkozásod illik.

Ha ezt nem sikerülne rögtön megtalálnod, akkor sem kell aggódnod, hiszen az oldal kategóriája akár utólagosan is megváltoztatható.

Utolsó lépésként egy rövid leírást adnod tevékenységedről. Ezt egyfajta bemutatkozásnak is tekintheted. A lényeg, hogy lehetőleg röviden fogalmazd meg, amit vállalkozásodról tudni érdemes. Ezek a legfőbb célja ugyanis az, hogy a platformon böngésző felhasználók hatékonyabban tudjanak rátalálni cégedre.

Ha úgy tetszik, egyfajta útmutatás a keresőknek. Éppen ezért érdemes a tevékenységedhez legszorosabban kapcsolódó kulcsszavakat használnod.

Ha ezzel megvagy, rákattinthatsz a bal oldali szekció alján található "oldal létrehozása" gombra, és gyakorlatilag kész is a saját felületed, melyet egy egyedi profil- és borítókép segítségével márkád arculatához igazíthatsz.

Ezután gyakorlatilag nincs más dolgod, minthogy az oldalad elkezdd feltölteni a célközönséged számára releváns, rendszeres tartalmakkal.

Milyen profilképet és borítóképet érdemes használnod?

A profilkép és a borítókép milyensége, habár elsőre részletkérdésnek tűnik, nagyon is fontos. Hiszen ez az első olyan vizuális inger, mely alapján az oldaladra tévedő felhasználók megítélik vállalkozásod. Éppen ezért fontos, hogy mindig igényesen megtervezett képeket használj, melyeket lehetőleg profi, hozzáértő grafikus készít.

Persze ha sürgős a dolog, akár ingyenes megoldásokat is igénybe vehetsz, de minél jobb minőségű és egyedibb egy profilkép és egy borítókép, annál bizalomgerjesztőbb is, így nagy valószínűséggel sokkal több látogatót tud bevonzani, mint egy pillanatok alatt összedobott, gyenge minőségű megoldás.

Fontos, hogy a profilkép ne legyen kisebb 180 x 180 pixelnél (borítókép esetében ez a méret 820 x 312 pixel), és ne tartalmazzon lényeges információt egyik sarokban sem, hiszen a Facebook a négyzetes vagy téglalap alakú képeket le fogja kerekíteni.

Ha szeretnéd, hogy minél több követőd legyen, tehát ezekre az apróságoknak tűnő dolgokra is érdemes odafigyelned!

Ne feledkezz meg az alapvető beállításokról

A kész oldal esetében van néhány olyan beállítás is, melyet érdemes elvégezned. Ezt a jobb felső sarokban található „beállítások” menüben teheted meg.

Ha például egy oldalt többen is kezeltek, a „szerepkörök az oldalon” menüpont alatt megadhatod a további szerkesztőket és moderátorokat, vagy a „sablonok és lapfülek” opció alatt kiválaszthatod azt az elrendezést, melyet saját oldalad szempontjából a leginkább ideálisnak és legkönnyebben áttekinthetőnek tartasz.

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Ajánlott bejegyzések

2018. október 13.

Az első és talán legfontosabb lépés, hogy találjuk cégünknek egy igazán ütős, frappáns nevet, melyet később webes elérhetőségünkben is megfelelő módon tudunk integrálni. Kreativitás, egyszerűség, lényegre törő gondolkodás. Most megmutatjuk neked a három legalapvetőbb dolgot, ami segíthet weboldalad domain nevének hatékony kiválasztásában!

2019. december 05.

Annak érdekében, hogy elkerülhesd az ilyen kellemetlen helyzeteket és a jövőbeli weboldaladat illetően minőségi munkát kapj az általad választott webfejlesztő cégtől, érdemes néhány intő jelre odafigyelned. Most megmutatjuk, mik azok az apróságok, melyek már messziről vörös zászlóként árulkodnak arról, hogy egy adott designer cég munkáját tekintve megbízhatatlan.

Népszerű bejegyzések